וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכנולוגיה שתתריע על פריצה - לפני שבכלל התרחשה

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 11:49

המערכת, המבוססת על טכנולוגיה צבאית ובינה מלאכותית, סיכלה כבר מאות ניסיונות פריצה ברחבי הארץ. "התפיסה פשוטה, למנוע אירוע לפני שהוא מתרחש ובכך למזער נזקים רבים ופגיעה ברכוש"

בשנים האחרונות חלה עלייה של עשרות אחוזים בפריצות למתחמים ולשטחים פרטיים, כאשר גורמי
האכיפה בחלק מהמקרים כבר אינם מסוגלים לספק הרתעה ולתת מענה שלם ואפקטיבי, נוכח שיטות הפריצה האלימות שהשתכללו במהלך השנים. פיתוח חדש של מוקד שחר מקבוצת G1, מציג את אוקטופוס - פיתוח מבוסס AI, שיתריע על פריצה לפני שהתרחשה.

איך זה עובד? מערכת אוקטופוס היא מערכת AI אנליטית שפועלת בזמן אמת להתערבות ומניעת האירוע, ומאושרת ע"י משטרת ישראל. ניתוח ועיבוד תמונה מתקדמות מזהה בני אדם (עם סינון חכם של חיות ועצמים למניעת התראות שווא) באמצעות חיישני תנועה, לייזר וגלי אינפרה, כבר בשלב שיטוט והתעכבות חשודה באיזור המקיף את המתחם.

כמו כן, המערכת מתריעה על כל הסטה, חבלה או ניתוק של המצלמות או ניתוק תקשורת לאתר אל עבר חדר הבקרה של מוקד שחר, שהיא החברה היחידה בארץ המפעילה חדר בקרה ייעודי למערכת.

מוקד G1 מקבוצת שחר. מוקד G1,
מערכת אוקטופוס היא מערכת AI אנליטית שפועלת בזמן אמת להתערבות ומניעת האירוע/מוקד G1

בשלב קבלת האירועים והתמונות המתפרצות למסכי המוקד, נכנס תצפיתן לפעולה, במקביל להקפצת
כוחות למקום, כאשר בזמן אמת התצפיתן מפעיל מערכות תאורה ממוקדת בשילוב כריזה המופנית
לחשוד ודורשת ממנו לעזוב את השטח במיידית. כמו כן, התצפיתן יכול להפעיל מערכות שונות ואמצעי
הרתעה נוספים המוודאים כי אותו חשוד אפילו לא יגיע למצב של פריצה בפועל.

אמצעים אילו הוכחו כאפקטיביים, כאשר ברוב המקרים, הפורצים מופתעים מהתגובה ועוצמתה, ועוזבים את המקום. בשנה באחרונה סיכלה המערכת מאות ניסיונות פריצה בכל רחבי הארץ.

"במציאות היומיומית אנחנו עדים לעשרות ניסיונות פריצה, חבלה וגניבות, כאשר באמצעים הקיימים היום אלו שנמנעו השאירו נזק רב, וחלקם לא ניתן למנוע כלל", אומר ניסן גנון, מנכ"ל מוקד שחר מקבוצת G1. "מערכת אוקטופוס מבוססת על טכנולוגיה צבאית קיימת שעברה התאמה לשוק האזרחי. התפיסה פשוטה, למנוע אירוע לפני שהוא מתרחש ובכך למזער נזקים רבים ופגיעה ברכוש שלעיתים יכלה להגיע גם לתרחישים אלימים ממש. עם אוקטופוס נמנעו מאות פריצות עם נזקים גדולים שלולא המערכת היו מסתיימות אחרת".

  • עוד באותו נושא:
  • פריצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully