וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן 11, שימו לב: טיקטוק תסמן תוכן מגופי תקשורת בבעלות המדינה

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 10:07

"מטרת התוויות לצייד את הגולשים הרשת החברתית בהקשר טקסטואלי מהימן, שקוף וברור כשהם מקיימים אינטראקציה עם תוכן מחשבונות שעשויים להציג נקודת מבט של מדינה או ממשלה", נכתב בהודעה מטעם הרשת החברתית הסינית

טיקטוק. ShutterStock
טיקטוק/ShutterStock

לאחר שיצאה בשנה שעברה בפיילוט של הוספת תוויות על תוכן המגיע מכלי תקשורת בשליטת המדינה, שהחל ברוסיה, אוקראינה ובלארוס - טיקטוק הודיעה אתמול (חמישי) כי תרחיב את המדיניות ואת התוויות לערוצי תקשורת רשמיים של כל מדינה, כדי לעזור לצופים להבין טוב יותר את המקור העומד מאחורי התוכן אליו נחשפו. המדיניות החדשה תכלול גם את חשבון הטיקטוק של תאגיד השידור "כאן 11".

המדיניות מתייחסת לערוצי תקשורת הנשלטים על ידי המדינה, שהעריכה או תהליך קבלת ההחלטות שלהם כפופים לשליטה או להשפעה של המדינה בה הם מנוהלים. פיילוט התוויות יחל בלמעלה מ-40 מדינות ויתגלגל בהדרגה לכלל השווקים בעולם.

הפיילוט החל בשנה שעברה והתחשב בעמדתם של יותר מ-60 מומחי תקשורת, חוקרים פוליטיים, אקדמאים ונציגים מארגונים בינלאומיים ומהחברה האזרחית בכל העולם, כמו גם מועצות התוכן והבטיחות של טיקטוק. התובנות שהתקבלו מבעלי עניין אלה הדגישו את החשיבות במתן תשומת לב להקשרים פוליטיים, משפטיים ותרבותיים הקשורים למדיה חדשותית.

טיקטוק. ShutterStock
פיילוט התוויות יחל בלמעלה מ-40 מדינות ויתגלגל בהדרגה לכלל השווקים בעולם/ShutterStock

"מטרת התוויות לצייד את הגולשים בטיקטוק בהקשר טקסטואלי מהימן, שקוף וברור כשהם מקיימים אינטראקציה עם תוכן מחשבונות שעשויים להציג נקודת מבט של מדינה או ממשלה", נכתב בהודעה מטעם החברה. "כמו כן לצייד את הגולשים בכלים שיסייעו בהערכת התוכן בו הם צופים. תוויות דומות קיימות כבר בפלטפורמה בסימון סרטונים המציגים תוכן לא מבוסס , או בהצמדת וי כחול לחשבונות מאומתים".

בהערכת חופש העריכה של חשבונות, טיקטוק תקח בחשבון את הצהרת המשימה של הארגון, את נוהלי העריכה, אמצעי ההגנה, ההנהגה, ההנהלה, ואת החלטות העריכה שלו בפועל. כמו כן, יחולו אמצעי בקרה נוספים על גופים שעשויים להסתמך במידה רבה על מימון ממשלתי, בין אם באופן ישיר ובין אם באמצעות פרסומות, הלוואות וסובסידיות.

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully