וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: טלסקופ יפני תיעד ספירלה של אור כחול בשמי הוואי

בפעם השניה, מדענים במצפה הכוכבים בהאווי, זיהו ספירלה כחולה וזוהרת בשמיים. גם הפעם, לא מדובר בחייזרים והסיבה לתופעה נורמלית לחלוטין

טלסקופ יפני זיהה ספירלה של אור כחול בשמי הוואי/@subarutel_starcamadmin

מחזה מרהיב בשמי הוואי: הטלסקופ סובארו (שכמו מותג המכוניות, נקרא על שם צביר הכוכבים פליאדות), טלסקופ הדגל של מצפה הכוכבים הלאומי היפני שמוצב במאונה קיאה שבהוואי, זיהה ספירלה כחולה ובוהקת שזזה בשמיים בשעות הערב ביום רביעי האחרון - כך עולה מציוץ של המצפה האסטרונומי הלאומי של יפן.

קונספירציות בצד - מדובר בתופעת לוואי נורמלית של שיגור רקטת Falcon 9 של חברת SpaceX. לדברי מומחים, עננים מסוג כזה נוצרים לעיתים כאשר רקטה נושאת לוויין למסלולו. כאשר חומר ההנעה נפלט מאחור, יש לכם את מה שהוא בעצם מים ופחמן דו חמצני - שיוצר לזמן קצר ענן בחלל המואר על ידי השמש.

גם אסטרונום חובב בשם סקוט טילי, צייץ בתגובה כי מיקום הספירלה בשמיים מתאים למסלול של רקטת Falcon 9 של SpaceX ששוגרה זמן קצר לפני כן.

וזו לא הפעם הראשונה שתופעה כזאת מתרחשת לאחר שיגור רקטה של SpaceX: כבר אפריל 2022 תיעדו מדענים במצפה הכוכבים סובארו את המראה הבלתי שיגרתי בשמיים. בחודש יוני האחרון דווח על ספירלה כחולה וזוהרת בשמי ניו זילנד, זמן קצר לאחר שיגור של רקטת Falcon 9.

  • עוד באותו נושא:
  • חלל
  • SPACEX

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully