וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קו אדום": גוגל חוששת מהפופולריות של ChatGPT - ומאיצה פיתוחים עתידיים

22.1.2023 / 10:58

איום קיומי? מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה הורה להאיץ פיתוחים עתידיים המבוססים על ידי בינה מלאכותית. הערכות הן כי בכנס בחודש מאי תחשוף החברה יותר מ-20 פיתוחים חדשים

גוגל. ShutterStock
גוגל/ShutterStock

ChatGPT, צא'ט הבינה המלאכותית (AI) של חברת OpenAI, הופך לאיום חמור על מנוע החיפוש של ענקית הטכנולוגיה גוגל. לפי דיווח בניו יורק טיימס, מנכ"ל החברה סונדאר פיצ'אי, הכריז על "קו אדום" והחליט על שינוי התוכניות העתידיות של החברה בהתאם, והורה על האצת פיתוח הבינה המלאכותית.

לפי הדיווחים, גוגל מתכוננת להציג לפחות 20 מוצרים המונעים על ידי בינה מלאכותית וצ'אט-בוט עבור מנוע החיפוש שלה השנה, ולפחות חלקם אמורים להופיע לראשונה בכנס ה-I/O השנתי (כנס המפתחים) בחודש מאי. בין החידושים שגוגל מתכננת: כלי חכם ליצירת תמונות (בדומה ל-DALL-E), גרסה משודרגת של AI Test Kitchen (אפליקציה שבה אנשים יכולים ללמוד ולתת משוב על טכנולוגיית AI), מצב מסך ירוק בסגנון טיקטוק עבור יוטיוב וכלי שיכול ליצור סרטונים באופן אוטומטי. עוד בתכנון - אפליקציה שכותרתה Shopping Try-on (אולי בדומה לכלי שאמזון פיתחה), כלי ליצירת טפטים למכשירי Pixel ופלטפורמה מבוססת AI שיכולה להקל על מפתחים ליצור אפליקציות אנדרואיד.

גוגל. גוגל, ShutterStock
לפי הדיווחים, גוגל מתכוננת להציג לפחות 20 מוצרים המונעים על ידי בינה מלאכותית/ShutterStock, גוגל

עד כמה גוגל רואה איום ב-ChatGPT? על פי הדיווחים, פיצ'אי נפגש בחודש שעבר עם מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין, זאת כדי לבחון ביחד תוכניות עתידיות בכל הקשור לבינה מלאכותית. למעשה לצמד לא הייתה מעורבות יומיומית רבה בחברה מאז 2019, מכיוון שהם מתמקדים בפרויקטים אחרים.

גוגל ניסתה להאיץ את תהליכי אישור המוצרים, לצג בדיקות תוכנה, כדי לוודא שהטכנולוגיה המונעת על בינה מלאכותית היא הוגנת ואתית, נטען. בנוסף, נאמר כי החברה מתאימה את רמות הסיכון שהיא מוכנה לקחת על עצמה בזמן שהיא משחררת טכנולוגיה כזו. סדרי העדיפויות של צ'אט-בוט החיפוש כוללים לכאורה בטיחות, דיוק וחסימת מידע מוטעה. עם זאת, עבור המוצרים והכלים האחרים שגוגל עובדת עליהם, יש לה "רף נמוך יותר והיא תנסה לרסן בעיות הקשורות לשנאה והסתה, סכנה ומידע מוטעה במקום למנוע אותן", כך לפי הדיווח בטיימס.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
בווידאו: בינה המלאכותית Chatgpt עונה לבקשה שכתבתי לה/צילום מסך

קל להבין את האיום הקיומי הקיומי שגוגל חווה לאחרונה. ראשית, מוקדם יותר החודש, דיווחים העלו כי מיקרוסופט, שמשקיעה ב-OpenAI, מתכננת לשלב חלק מהטכנולוגיה של ChatGPT ב-Bing.

כמו כן, חשוב לזכור כי הדיווח בסמוך לפרסום כי החברה תפטר כ-12,000 עובדים - כ-6% מכוח האדם של החברה. במכתב לעובדים כתב פיצ'אי כי הוא לוקח אחריות מלאה על ההחלטות שהובילו את החברה למצבה זה. הקיצוצים מגיעים ימים ספורים לאחר שהמתחרה של החברה, מיקרוסופט, הודיעה שתפטר עשרת אלפים עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully