וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

vivo V25: נגיעות של פרימיום בפחות מ-1,600 שקל

עודכן לאחרונה: 27.1.2023 / 18:56

ענקית הסלולר הסינית ממשיכה לבסס את מעמדה בשוק הישראלי עם סמארטפון ביניים חדש, ה-V25. יש לו מצלמת 64 מגה-פיקסל שדי הצליחה להפתיע אותנו, טעינה מהירה ומבנה שנותן תחושה של פרימיום. ועדיין, יש פשרות. הנה הסקירה המלאה

vivo V25. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
vivo V25/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

vivo הוא מותג חדש בישראל שנכנס לכאן בחודש מאי האחרון, אבל לא בעולם ובמיוחד לא ביבשת מולדתו אסיה. המותג, שנוסד לפני 14 שנה, שייך לתאגיד הסמארטפונים BBK, שאחראי לעוד כמה מותגים בעלי שם כמו Oppo, realme ו-OnePlus. בזמן הקצר בשוק הישראלי, החברה עוד מנסה לבסס את מעמדה עם מכשירים חדשים. אחד מהם הוא ה-vivo V25, שנמכר במחיר מומלץ של 1,599 שקלים, והגיע אלינו לסקירה. האם הוא מצדיק את המחיר?

עיצוב

חזית הסמארטפון היא ברובה מסך מסוג AMOLED, בן 6.4 אינץ', עם תמיכה בקצב רענון של 90 הרץ. שכבת האפרכסת הפכה להיות דקיקה ואלגנטית, כמו בהרבה טלפונים שאנחנו רואים בשנים האחרונות, והמצלמה הקדמית, מצלמת 50 מגה-פיקסל, מגיעה בתצורת "טיפה". עם זאת, חלקו הקדמי של המכשיר מחזיר אותנו כמה שנים אחורה - התקופה שבה שוליים סביב המסך היו מעט עבים, בעיקר החלק התחתון.

כמו כן, בניגוד לסמארטפונים אחרים שנמכרים בפחות 1,599 שקלים, בעיצוב של ה-vivo V25 יש לא מעט השפעה ממכשירי פרימיום - יש לו מסגרת בחיתוך חד עם גימור מבריק (מפלסטיק), לצד גב מזכוכית חלבית שמשנה צורות בהתאם לתאורה. מבחינת האחיזה, בגלל המסגרת המבריקה המכשיר לא מאוד נוח לאחיזה ביד ללא כיסוי, אך הוא קל (186 גרם).

עוד אפשר למצוא בחלקו התחתון שכבת רמקול (בצידו השמאלי), שקע הטעינה מסוג USB-C ומגירת SIM כפולה (יש תמיכה ב-5G). פרט חשוב נוסף: יש כאן קישורית NFC (לצורך תשלומים במגע או טעינת רב-קו).

vivo V25. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
חלקו הקדמי של המכשיר מחזיר אותנו כמה שנים אחורה - התקופה שבה שוליים סביב המסך היו מעט עבים. vivo V25/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ממשק וביצועים

רציתם זול? זה מחייב פשרות, ואחת מהן היא המעבד. המכשיר רץ על שבב Dimensity 900 של חברת MediaTek (קוואלקום הסינית אם תרצו), המיועד לשוק הבינוני-גבוה, לצד זיכרון עבודה (RAM) של 8 גיגה-בייט.

באופן לא מפתיע, ה-V25 הוא סוס עבודה מעט עצל - הביצועים לא היו רעים בכלל, זהו לא סמארטפון הכי מהיר שיש והוא לפעמים סובל ממעט השתהויות, אבל בסך הכל זמן התגובה די טוב. נוסף על כך, vivo שילבה את מנגנון טביעת האצבע מתחת לתצוגה. הוא מגיב מאוד מהר ושחרור הנעילה מתבצע בנגיעה בודדת במסך.

מערכת ההפעלה של vivo בנויה על אנדרואיד 13, אבל מעליה שמו שכבה עבה של ממשק, המכונה Funtouch OS. וחשוב לפרגן: בניגוד לשאר היצרניות הסיניות שמעמיסות על מערכת ההפעלה (היי, שיאומי), התפריטים בממשק ה-Funtouch OS מסודרים ומעוצבים בצורה מצוינת שמזכירה את הגרסה הנקייה של אנדרואיד.

vivo V25. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסגרת מבריקה, כניסת USB-C ומגירת SIM כפולה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סוללה

ב-vivo מתגאים בטכנולוגיית טעינה בשם FlashCharge‏, בהספק של 44 וואט. זה אומר שתגיעו לטעינה של 61% בתוך 30 דקות. נכון, זה לא שיא מהירות הטעינה (קיימים בשוק מכשירים שנטענים מ-0% ל-100% ב-17 דקות), אבל זה בהחלט פיצ'ר שכיף לקבל בתג מחיר נמוך. בכל אופן, הסוללה, בקיבולת של 4,500, הצליחה להחזיק יום עבודה שלם (מ-9 בבוקר עד 22:00) שכלל צפייה בסרטונים, רשתות חברתיות וצילום.

מצלמה

ל-vivo V25 יש מערך צילום אחורי משולש, שמורכב מחיישן ראשי של 64 מגה-פיקסל, עם מפתח צמצם f/1.8, מצלמת 8 מגה-פיקסל לצילום בזווית סופר-רחבה ועדשת מאקרו ברזולוציה של 2 מגה-פיקסל בלבד. פשרה שחשוב לדעת: אין כאן זום אופטי, ואיכות הצילום של חיישן המאקרו מאוד מאכזבת.

כל הנתונים הטכניים האלה מתרגמים לאיכות צילום טובה, אבל לא מדהימה. מצלמת ה-64 מגה-פיקסל מספקת תמונות טובות באור יום, עם רמת פירוט גבוהה וללא מריחות או גרעון. בחללים פחות מוארים החיישן מעט מתקשה להפיק תמונות איכותיות, אבל התוצאה הסופית בסך הכל די טובה. כמו כן, באופן מפתיע, בצילומים במצב לילה, החיישן דווקא הצליח להכניס הרבה אור, וגם כאן האובייקטים לא היו מרוחים.

צילום עם ה-vivo V25 ב-64 מגה-פיקסל. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-vivo V25 ב-64 מגה-פיקסל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-vivo V25 ב-64 מגה-פיקסל. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-vivo V25 ב-64 מגה-פיקסל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום לילה עם ה-vivo V25. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
באופן מפתיע, בצילומים במצב לילה, החיישן דווקא הצליח להכניס הרבה אור/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

בשורה התחתונה, ה-vivo V25 הפתיע אותי לטובה, במיוחד שמסתכלים על תג המחיר שלו וקטגוריית המכשיר היחסית זולה. הסמארטפון הזה מגיב היטב, ממשק המשתמש נקי ונוח, יש לו סוללה חזקה, מסך בטכנולוגיית AMOLED וטעינה מהירה יחסית. המצלמה פחות חשובה לכם בסמארטפון? ה-V25 הוא אופציה טובה עבורכם. זקוקים למצלמה איכותית וסמארטפון שהוא סוס עבודה? כדאי לחפש אופציות אחרות.

  • עוד באותו נושא:
  • VIVO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully