וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לשמש לשלם את חשבון החשמל: נחנך המפעל הראשון בישראל לתאים סולאריים גמישים

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 13:43

תחום האנרגיה הסולארית עובר התפתחות מסעירה ועובר לתאים סולאריים גמישים, שאפשר לשלב בכל משטח חשוף לשמש: ממכסה מנוע של מכונית חשמלית ועד מדרכות סולאריות. ביקרנו במפעל הייצור הרובוטי החדש של אפולו פאואר ביקנעם - שנחנך אתמול

עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו, עם יריעה סולארית במפעל ביקנעם. צילום: רמי זנגר,
עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו, עם יריעה סולארית במפעל ביקנעם/צילום: רמי זנגר

רק השבוע התבשרנו שהעלייה במחירי החשמל בישראל תהיה תלולה משחשבנו. רבים כבר נלחמים בגזירה הזו על ידי התקנת תאים סולאריים על גגות, המייצרים חשמל מאור שמש ומחזירים אותו אל הרשת, מה שמוביל לזיכוי בחשבון החשמל. אולם תחום האנרגיה הסולארית עובר בשנים האחרונות סוג של מיני-מהפכה, ועובר לתאים סולאריים גמישים במקום אלה המסורתיים הקשיחים, מה שמאפשר לקפל ולעצב אותם לכמעט כל משטח חשוף.

אך לאחרונה סקרנו כאן אוזניות שקשת הראש שלהן מצופה בחומר פוטואלקטרי בשם Powerfoyle ושנטענות ישירות מאור השמש, ואילו אתמול (שלישי) נחנך כאן מפעל המייצר תאים סולאריים גמישים ביריעות של חברת אפולו פאוור הישראלית, ביקנעם.

המוצרים שראינו, פשוטו כמשמעו מילאו את לבנו גאווה בטכנולוגיה הישראלית: אפולו פאוור, שהוקמה ב-2014, כבר מוכרת ללקוחות ויש לה שיתופי פעולה למשל בתחום הרכב, שם שילבה את התאים הסולאריים הגמישים שלה למשל בגג של רכב חשמלי עתידי של אאודי, ויש לה שיתופי פעולה דומה עם יונדאי - שבהם התאים הסולאריים המשולבים בחלקי הרכב החשופים לשמש הופכים את האור לחשמל הטוען את המצברים, ומגדילים את טווח הנסיעה של המכוניות החשמליות. מסעיר למדי.

היריעות הסולאריות של אפולו פאוור משולבות בדגם של יונדאי. אפולו פאוור,
היריעות הסולאריות של אפולו פאוור משולבות בדגם של יונדאי/אפולו פאוור

עוד פיתוח שכבר נמכר לאמזון והותקן במחסני ענק של החברה בצרפת הוא מדרכות סולאריות, שעשויות מ...צמיגים ממוחזרים (97% מהגוף). מדובר ב-"מרצפות" ההופכות את אור השמש לחשמל ומעבירות אותו לאחסון בסוללה סמוכה. מהסוללה הזו, אפשר למשל לטעון אופניים חשמליים או קורקינטים ממונעים, וזה בדיוק מה שאמזון עושה במתקן שלה בצרפת עם המוצר של אפולו הישראלית.

פיתוחים נוספים של החברה, שייוצרו כאן במפעל ביקנעם, כוללים יריעות קלות המכילות תאים סולאריים, ושניתנות להתקנה על גגות רגילים ואפילו גגות קלים כמו מחסנים (דבר שאיננו אפשרי עם תאים סולאריים מסורתיים בשל משקלם), או בציפה על מאגרי מים. קטע חמוד וחכם נוסף הוא שהיריעות מתחברות אחת לשניה בקלילות עם... ריצ'רץ' (כמובן, יותר מאסיבי מריצ'רץ' של מכנסיים, אבל עדיין רוכסן), ודורשות כמעט אפס שלדה להתקנה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
התאים הסולאריים הגמישים של אפולו פאוור. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
פיתוחים נוספים של החברה, שייוצרו כאן במפעל ביקנעם, כוללים יריעות קלות המכילות תאים סולאריים, ושניתנות להתקנה על גגות רגילים/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

המפעל, שעל אף שרובו אוטומטי ורובוטי מעסיק כ-100 עובדים, ושעלות בנייתו עומדת על 100 מיליון שקלים, נכנס אתמול (שלישי) לשלב ההרצה שלו, וייצר במלוא התפוקה שלו יריעות המספקות 190 מגהוואט בשנה, שווה ערך לצריכת חשמל שנתית של בין 35 ל-40 אלף בתי אב.

@nivlilien ביקנעם נחנך מפעל חדש לייצור תאים סולאריים גמישים של חברת אפולו פאואר ובאתי לראות את הדברים המגניבים שהם מייצרים. #solar #solarpower #solarenergy #טכנולוגיה #החיבור #theuplink ♬ original sound - nivli

מנכ"ל אפולו פאואר, עודד רוזנברג מסר: "בשנה וחצי האחרונות פעלנו להקמת המפעל החדשני והאוטומטי לייצור פאנלים סולאריים גמישים, המבוסס על הטכנולוגיה פורצת הדרך אותה פיתחנו, על מנת לממש את חזוננו ליצירת חשמל מכל משטח החשוף לשמש. אנחנו מתרגשים וגאים לפתוח את המפעל הראשון מסוגו בעולם כאן בבית שלנו, בישראל, ובפרט בצפון הארץ. הטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו מתאימה במיוחד להתקנה על גגות קלים ובמאגרי מים וכן מתאימה לשוק הרכב. הפוטנציאל הוא אינסופי והבשורה הירוקה שאנו מוציאים לעולם היא משמעותית מאי-פעם", סיכם רוזנברג.

  • עוד באותו נושא:
  • סולארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully