וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדאיג: הרשת החברתית החדשה שהפכה לאנטישמית ביותר

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 11:53

התנועה למאבק באנטישמיות, שהוקמה ב-2020, פרסמה את נתוני הסרת התכנים שונאי ישראל ברשתות החברתיות במהלך השנה האחרונה. בתחתית הטבלה - פלטפורמה חדשה שנוסדה להיות חלופה לטוויטר. ומי במקום הראשון בהסרת תכנים?

הפגנת ניאו נאצים במוסקבה, רוסיה. GettyImages
גם ב-2022: האנטישמיות ברשת עדיין קיימת/GettyImages

התנועה למאבק באנטישמיות ברשת מפרסמת היום (ראשון) את נתוני הסרת תכנים אנטישמיים ושונאי ישראל ברשות החברתיות המובילות לשנת 2022. מהנתונים עולה כי פייסבוק היא הרשת החברתית הפעילה ביותר בהסרת תכנים אנטישמיים המועלים על ידי המשתמשים בה בעקבות דיווחי מתנדבי העמותה.

בתחתית הטבלה, עם נתון הסרה של 5% בלבד, הרשת החברתית החדשה יחסית, Gab, שנוסדה ב-2016 כמדיום חלופי לטוויטר והסירה בשנת 2022 17 פוסטים אנטישמיים בלבד מתוך 341. על פי פרסומי הרשת האחרונים, למעלה מ 10,000 משתמים מצטרפים אליה מדי שעה. נתון מדאיג נוסף מגיע מטוויטר, שם נוטרו 3,431 תכנים אנטישמים, והוסרו 330 פוסטים בלבד (9.6% הסרה).

ב-VK, רשת חברתית מקוונת פופולרית בעיקר בקרב דוברי רוסית ברחבי העולם, זוהו 856 תכנים אנטישמים והוסרו 97 בלבד (11.3%). ומה קורה בטיקטוק? ברשת החברתית הסינית דיווח ומתנדבי העמותה על 63 תכנים, מהם הוסרו 21 בלבד (33.3%).

gab. ShutterStock
הרשת החברתית gab: הסירה בשנת 2022 17 פוסטים אנטישמיים בלבד מתוך 341/ShutterStock

"מדאיג כי דווקא רשת חברתית חדשה יחסית התופסת תאוצה, נענית הכי פחות לדיווחים על תכנים אנטישמיים. גם בשם 'חופש הביטוי' יש לשים גבולות למה מותר ומה אסור במרחב", אומר תומר אלדובי, מנכ"ל ומייסד התנועה למאבק באנטישמיות ברשת.

"כל תוכן אנטישמי שמופץ אל מרחבי הרשת החברתית הוא כאקדח טעון על שולחן שיש לפרוק ולסלק מייד - אחרת יהיה מי שיירה בו לצערי. ראינו לא פעם את המחיר הכבד שגובה השנאה בכלל והאנטישמיות בפרט. אנו פועלים כל העת לניטור וסילוק תכנים ואני מקווה שדירוג הרשתות הידידותיות ביותר לדיווחים של התנועה למאבק באנטישמיות ברשת יסייעו לנו לעודד אותן לפעול להסרת כל פרסום אנטישמי", מוסיף תומר.

העמותה פועלת כיום בכל רחבי ישראל (כ-60% מהמתנדבים ממחוז המרכז, כ-16% ממחוז חיפה, כ-
10% ממחוז דרום, כ-8% ממחוז צפון ואחרים ממחוזות נוספים), בשיתוף עם רשויות מקומיות, חטיבות
ביניים ותיכונים, מוסדות להשכלה גבוהה וארגוני חברה אזרחית, דוגמת איגוד האינטרנט הישראלי,
תנועת CAM ואחרים. מתנדבי העמותה מנטרים באופן ידני גילויי אנטישמיות ברשת החברתית בהתאם להגדרת העבודה לאנטישמיות של "הברית הבינלאומית לשימור זכר השואה" (IHRA) ולמדיניות הרשת. מאז הקמת התנועה עשרות אלפי תכנים אנטישמיים דווחו בעשר רשתות חברתיות מובילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully