וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד לשעבר בפייסבוק טוען: האפליקציה מרוקנת את הסוללה בכוונה

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 7:42

לא רק זמן יקר: עובד לשעבר בחברה טוען שהאפליקציה של הרשת החברתית מכלה את זמן הסוללה של הסמארטפון שלכם במכוון. בתביעה שהגיש סיפר: "המנהלת שלי אמרה שעל ידי פגיעה בכמה נוכל לעזור להמונים"

פייסבוק מסנג'ר. ShutterStock
פייסבוק מסנג'ר/ShutterStock

הסוללה של הסמארטפון נגמרת מהר יותר? זה כנראה לא רק בראש שלכם. ג'ורג' הייוורד, אנליסט לשעבר במטא (פייסבוק), הגיש תביעה נגד החברה בטענה שהיא פגעה במכוון בביצועי הסוללה של סמארטפונים בהם הותקנה אפליקציית המסרים המידיים פייסבוק מסנג'ר. על פי הדיווח, שפורסם בניו יורק פוסט, הייוורד פוטר מהחברה ב-2019 לאחר שסירב לטענתו לקחת חלק ב-"ניסוי שלילי" (Negative testing) - המאפשר לחברה לפגוע בחשאי בביצועי המכשיר כדי לוודא את עמידות המערכת במצבים קיצוניים, ולבדוק כמה מהר האפליקציה פועלת.

"אמרתי למנהלת שזה יכול להזיק למישהו, והיא אמרה שעל ידי פגיעה בכמה נוכל לעזור להמונים", טען הייוורד בתביעה שהוגשה בבית המשפט הפדרלי במנהטן, והוסיף: "סירבתי לעשות את הבדיקה הזו. מסתבר שאם אתה אומר למנהלת שלך, 'לא, זה לא חוקי', זה לא עובר טוב". הייוורד עבד במחלקת הפיתוח של אפליקציית מסנג'ר של פייסבוק, המאפשרת למשתמשים לשלוח הודעות או לבצע שיחות טלפון ווידאו - "כלי תקשורת חיוני במדינות רבות", הוסיף.

סוללה באייפון. ShutterStock
"אמרתי למנהלת שזה יכול להזיק למישהו, והיא אמרה שעל ידי פגיעה בכמה נוכל לעזור להמונים"/ShutterStock

הייוורד סיפר שהוא אינו יודע כמה אנשים הושפעו מהבדיקות השליליות של פייסבוק, אבל מאמין שהחברה עסקה בפרקטיקה משום שהוא קיבל מסמך הדרכה פנימי שכותרתו 'איך להריץ בדיקות שליליות מתחשבות', שכלל דוגמאות לניסויים שכבר מתבצעים. "מעולם לא ראיתי מסמך נורא יותר בקריירה שלי", אמר הייוורד.

"סביר להניח שלרוב האנשים אין מושג שפייסבוק או רשתות חברתיות אחרות מסוגלות לרוקן את סוללת הסלולר בכוונה", אמר עורך דינו של הייוורד, דן קייזר. התביעה, שביקשה פיצויים לא מוגדרים, הוקפאה מאז מכיוון ששני הצדדים הלכו לתהליך של גישור, אמר עורך הדין, שהוסיף שהיוורד עומד מאחורי ההאשמות.

טענות על זלילת סוללה מצד פייסבוק מסנג'ר פורסמו כבר ב-2016, אז על פי מחקרים נמצא שהסרת האפליקציה משפרת את הביצועים של הסמארטפון בכ-15 אחוזים. באופן לא מפתיע, בחברה הכחישו את הדיווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully