וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שת"פ ישראלי-גרמני מפתיע בתחום העגלות האוטונומיות

מפתחת העגלות החכמות מישראל Flow Retail (לשעבר WalkOut) חוברת ליצרנית עגלת ה'טרולי' הראשונה בעולם Expresso - לייצור מסחרי של עגלת קניות אוטונומית, מבוססת ראיית מכונה ובינה מלאכותית

עגלת קניות חכמה. אייל רגב,
עגלת הקניות החכמה/אייל רגב

החברה הישראלית Flow Retail (לשעבר WalkOut), המפתחת פלטפורמת ראיית מכונה ממוחשבת ומדויקת לקניות קמעונאיות - הטמיעה עד היום בהצלחה את עגלת הקניות החכמה שפיתחה ברשת 'מחסני השוק'. העגלות משלבות קופה ניידת ומצלמות לסריקת מוצרים אוטומטית, באופן שמאפשר חווית קניה מהנה ומהירה ומייתר עבור הצרכנים את הצורך לעמוד בתור לקופות בסיום הקניה.

כעת, מודיעה החברה הישראלית, שנוסדה ב-2018, על אבן דרך משמעותית: חתימה על הסכם מסחרי לייצור תעשייתי נרחב של 'הדור הבא של עגלות הקניות' עם יצרנית העגלות החכמות Expresso, הנחשבת למובילה עולמית בפיתוח וייצור עגלות מתקדמות ופתרונות הרמה ושינוע מתקדמים למגוון שימושים. Expresso, המייצרת מדי שנה מאות אלפי עגלות הפרוסות באלפי סופרמרקטים כמו גם במאות שדות תעופה ברחבי העולם, נוסדה ב-1939 וזכתה להכרה כמי שייצרה בשנת 1968 את עגלת ה'טרולי' הראשונה בעולם.

לשפר את חוויית הקמעונאות - באופן משמעותי

עבור רוב הצרכנים, התור והתשלום בקופה הינו החלק המאכזב ביותר בחוויה הקמעונאית. מאז שמגפת הקורונה נכנסה לחיינו, הפכו התורים הארוכים בקופות ממטרד מעיק, לסכנה בריאותית של ממש. כתוצאה מכך, צצו בשנים האחרונות מגוון פתרונות חדשים שנועדו לצמצם את התורים ואת המגע בין הלקוחות עצמם, ובינם לבין עובדי הסופרים. אף שהפתרונות הקיימים הביאו הקלה מסוימת, הם לא הצליחו לשפר בהרבה את חוויית הקניה בחנות ואת הקמעונאות באופן כללי.

העגלה של Flow, שכבר הוטמעה ברשת 'אדקה' - הקמעונאית הגדולה בגרמניה, כולל בסניפי 'מחסני השוק' בישראל, הצליחה לשפר דרמטית את חווית הקנייה בכך שאפשרה ללקוחות 'לדלג על התור' ולשלם בעצמם באופן יעיל ומהיר על כלל הפריטים שהוסיפו לעגלה. העגלה של Flow מזהה מוצרים המועמסים ומוסרים מן העגלה, מתעדכנת באופן אוטומטי בהתאם לפעולות הלקוח ורשימת הקניות מוצגת על מסך מגע אינטראקטיבי שדרכו ניתן לשלם על הקנייה ללא הצורך לגשת לקופות. המערכת, שמבוססת על טכנולוגיית למידת מכונה וראייה ממוחשבת, גם מזהה לקוחות חוזרים ומעדכנת על מבצעים ומידע משלים בהתבסס על ההיסטוריה והמיקום של הקונה. האלגוריתם הייחודי של Flow אף יודע להשתמש בידע הנצבר על הרגלי הקניה של הלקוח כולל מרכיבים שהוא מבקש להימנע מהם.

כעת, השותפות עם Expresso תיקח את הפתרון של Flow כמה צעדים קדימה ותאפשר ייצור מסחרי נרחב של 'הדור הבא של עגלת הקניות החכמה' בסטנדרטים גבוהים אף יותר. זאת, באמצעות פיתוח פתרון המשלב בין העגלה הקיימת של Flow הכוללת חומרה (כגון מצלמות ומסך מגע) המותאמת לשימוש יומיומי המחוברת לתוכנה נגישה וברורה; לבין יכולות פיתוח, ייצור, שיווק מתקדמות שמביאה עימה Expresso. העגלה החדשה תפותח על ידי צוותים בשתי החברות ומצד אחד תציע לצרכנים חוויית קנייה מתקדמת, נוחה וחסכונית בזמן; ומצד שני - תסייע לקמעונאים להבין את לקוחותיהם ולהעניק להם שירות יעיל, איכותי ומהיר ביחס לפתרונות הקיימים היום. במסגרת שיתוף הפעולה סוכם כי הפיתוח יחל כבר ברבעון הקרוב ו-Expresso תייצר את העגלות החכמות בגרמניה. בהמשך Expresso תתמוך בתהליך השיווק שלהן באירופה.

מורן סארניו. אייל רגב,
מורין סארניו/אייל רגב

לדברי מורין סארניו, ומנכ"לית Flow: "אנו נרגשים מאוד להציג היום את השותפות שלנו עם Expresso מכיוון שהסינרגיה בין שתי החברות מושלמת. כיצרני העגלות החכמות המובילים בעולם, אקספרסו מחזיקים בידע, ניסיון ומומחיות בכל הקשור לייצור, שיווק, הטמעה ותמיכה בעגלות במגוון אתרים קמעונאים ברחבי העולם. לכן, אנו משוכנעים שיחד נביא לשוק את 'עגלת העתיד' המתקדמת בעולם".

מנכ"ל Expresso, ד"ר אלכסנדר בונז מסר: "ב-Expresso, דיגיטציה היא כבר לא רק מילת באזז. אנו תרים באופן מתמיד אחר פתרונות דיגיטליים המביאים ערך מוסף לקמעונאים וללקוחותיהם ומנתחים באופן שוטף כיצד חידושים טכנולוגיים משפיעים על השוק וכיצד תאגידים שונים מגיבים אליהם. לכן, Flow היא השותף האידיאלי מבחינתנו לפיתוח עגלת הקניות האוטונומית של הדור הבא. הם מומחים לטכנולוגיית ראיית מכונה ממוחשבת, מבוססת בינה מלאכותית, המתמקדת בשוק הקמעונאי, ואנו יצרני העגלות החכמות המובילים בעולם".

  • עוד באותו נושא:
  • עגלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully