וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות ל-PayPal: אילון מאסק רוצה להפוך את טוויטר לשירות תשלומים

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 11:10

אחרי הכאוס המדובר, האיש העשיר בעולם, והבעלים החדשים והלא צפויים של הרשת החברתית, מתכנן שינוי די קיצוני בפלטפורמה. ומדובר כאן גם בתחרות מול אפל

אילון מאסק והלוגו של טוויטר. רויטרס
אילון מאסק והלוגו של טוויטר/רויטרס

טוויטר נמצאת בתקופה סוערת מאז שהאיש העשיר בעולם ומייסד החברות טסלה ו-SpaceX, אילון מאסק, רכש אותה באוקטובר ב-44 מיליארד דולר. כעת, נראה שמאסק מתכנן לעשות צעד די משמעותי שישנה את הרשת החברתית - ולהפוך את טוויטר לפלטפורמת תשלומים שתתחרה ב-Apple Pay וב-PayPal. מאסק כבר פירט את תוכניותיו להיכנס לשוק התשלומים במהלך פגישה עם מפרסמי טוויטר שהתארחו ב-Twitter Spaces, חדרי הצ'אט הקוליים של טוויטר.

פייפאל. ShutterStock
טוויטר תהפוך לפלטפורמת תשלומים שתתחרה ב-Apple Pay וב-PayPal?/ShutterStock

לפי עיתון ה-Financial Times, החברה ביקשה את הרישיונות הדרושים כדי להפוך לפלטפורמת תשלום בארה"ב. הדו"ח מזכיר גם כי אסתר קרופורד, מנהלת ניהול המוצר של טוויטר, כבר החלה לעבוד על התשתית של השירות החדש. הדו"ח מציין כי מאסק רוצה להפוך את טוויטר ל"אפליקציה של הכל".

עוד פורסם כי מאסק אמר שהוא רוצה שטוויטר תציע שירותי פינטק כמו הלוואות עמית לעמית (P2P), חשבונות חיסכון וכרטיסי חיוב, כחלק מתוכנית אב להפוך את טוויטר ל-"אפליקציה שיש בה הכל" - הודעות, תשלומים ומסחר. ב-1999, מאסק ייסד את X.com, אחד מהבנקים המקוונים הראשונים, שלימים הפך לחלק מענקית התשלומים PayPal.

כידוע, הרפתקת טוויטר של אילון מאסק מתקרבת לרגע קריטי. לחברה יש חוב של 13 מיליארד דולר, והבעלים יצטרך להתמודד איתו בעתיד הקרוב כשייאלץ לפרוע שטר ראשון ולשלם ריבית. עם או בלי קשר, הוא מעמיד את החברה למכירה. זאת אומרת, פיזית - את התכולה שבה. אחרי שפיטר את רוב כוח האדם בחברה, מאסק מעמיד למכירה פומבית חפצים יקרי ערך, ולא רק רהיטים, גם אלמנטים סימבוליים ביותר. למשל, לנורת נאון גדולה בצורת הציפור, הסמל של טוויטר, הוצמד תג מחיר של 35 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully