וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הבינה המלאכותית: גוגל משקיעה בסטארט-אפ של יוצאי ChatGPT

5.2.2023 / 20:20

מתכוננת למלחמה באיום הגדול ביותר: גוגל תשקיע 300 מיליון דולר בסטארט-אפ של יוצאי OpenAI, המפתחת של ChatGPT, ותחזיק ב-10% מהחברה

גוגל. גוגל, ShutterStock
גוגל/ShutterStock, גוגל

יוצאת למלחמה באיום הגדול ביותר: גוגל הודיעה היום (ראשון) כי השקיעה 300 מיליון דולר בחברת Anthropic (אנתרופיק), סטארט-אפ מחקר לבטיחות AI שהקימו חוקרים שעזבו את OpenAI, מפתחת הצ'אט-בוט ChatGPT. גוגל, שאישרה את פרטי העסקה, תקבל כ-10% ממניות Anthropic, אך לא סיפקה פרטים נוספים.

Anthropic, שהוקמה ב-2021, פיתחה טכנולוגיה דומה לזו של ChatGPT בשם Claude (שנמצאת כעת בבטא סגורה). כצפוי, הפיתוח החדש מדיר שינה מעיניהם של מנהלי תחום החיפוש בגוגל. זאת, לאחר שמיקרוסופט ו-OpenAI הודיעו על הרחבת השותפות ביניהן, כאשר בהמשך צפויה החבררה לשלב את ChatGPT גם במנוע החיפוש שלה בינג (Bing).

עם זאת, לא ברור אם גוגל מתכננת לשלב את Claude בשירותיה כפי שמיקרוסופט מתכננת לעשות עם ChatGPT, או דווקא לפתח מוצר מתחרה.

בשבוע שעבר דווח כי גוגל גם מנסה גירסה חדשה לעמוד הבית האייקוני, כאשר את הכפתור "אני חש בר מזל", מחליפה הזמנה לשאלות בסגנון דיאלוג. העיצוב הזה, נדמה שלא במקרה, מזכיר את העיצוב של ChatGPT, המציע תיבת חיפוש עם דוגמאות מעליה. יתרון אחד מובהק שיש ל-"פייטן" על פני ChatGPT כך נראה, היא היכולת לשוחח על אירועים אקטואליים.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • CHATGPT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully