וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבים נולדים: טלסקופ החלל האבל צילם את ערפילית הטרנטולה

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 10:47

"מעבדה הטבעית המושלמת שבה ניתן לבדוק תיאוריות של היווצרות כוכבים ואבולוציה": טלסקופ החלל המבוגר ממשיך לספק תמונות מרהיבות, וצילם תמונה עדכנית של הערפילית שמכילה את הכוכבים המסיביים והחמים ביותר ביקום

ערפילית הטרנטולה כפי שצולמה על ידי טלסקופ האבל. ESA/Hubble & NASA, C. Murray, E. Sabbi,
ערפילית הטרנטולה כפי שצולמה על ידי טלסקופ האבל/ESA/Hubble & NASA, C. Murray, E. Sabbi

על אף שטלסקופ החלל ג'יימס ווב תופס את רוב תשומת הלב, אחיו המבוגר, טלסקופ החלל האבל, שכבר משרת את האנושות יותר מ-32 שנים, ממשיך לעבוד במרץ. האבל צילם צילום מרהיב של ערפילית הטרנטולה, הנמצאת במרחק של כ-160,000 שנות אור מכדור הארץ. הענן הבין-כוכבי, שנקרא כך כי הוא מזכיר קן של עכביש טרנטולה וזהו אחד מגרמי השמים הבהירים ביותר בשמים אשר אינו כוכב.

בפינה השמאלית התחתונה בצילום של האבל ניתן לראות צביר של כוכבים קטנים וכחולים, בעוד כוכבים קטנים הרבה יותר מפוזרים על רקע אבק בצבעים עזים וגז מימן. "ערפילית הטרנטולה מכילה את הכוכבים המסיביים והחמים ביותר הידועים ביקום, מה שהופך אותה למעבדה הטבעית המושלמת שבה ניתן לבדוק תיאוריות של היווצרות כוכבים ואבולוציה", אמרו נציגי סוכנות החלל האירופית בהצהרה. "מגוון עשיר של תמונות האבל של האזור הזה שוחררו לציבור בשנים האחרונות".

טלסקופ החלל האבל. GettyImages
טלסקופ החלל האבל, שכבר משרת את האנושות יותר מ-32 שנים/GettyImages

ערפילית הטרנטולה היא אזור הפעיל ביותר מבחינת היווצרות כוכבים בקבוצה המקומית (קבוצת הגלקסיות המונה את שביל החלב, את גלקסיית אנדרומדה ועוד כ-70 גלקסיות ננסיות), וזהו גם אחד האזורים הגדולים ביותר מסוגו בקבוצה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully