וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפוש משולב, ניווט במציאות רבודה ופיצ'רים בטרנסלייט: גוגל בשורה של הכרזות

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 20:34

ענקית הטכנולוגיה הודיעה היום על פיצ'ר חדש שיאפשר לכם לחפש באמצעות המצלמה וכל תמונה שתרצו - באופן מדויק יותר. בנוסף, גוגל טרנסלייט מקבל שורה של חידושים וגם המפות הופכות למציאותיות יותר "במהלך השנים, העמקנו את ההשקעה שלנו בבינה מלאכותית"

חיפוש בגוגל. ShutterStock
חיפוש בגוגל/ShutterStock

גוגל הכריזה היום (רביעי) על multisearch - אפשרות חדשה לחיפוש באמצעות תמונה וטקסט בו-זמנית. הכלי יהיה זמין החל מהיום ברחבי העולם (כולל ישראל) באפליקציית גוגל, בכל השפות והמדינות שבהן Google Lens זמין. "היום אנחנו מיישמים את ההתקדמות שלנו בתחום הבינה המלאכותית כדי להפוך את חוויית החיפוש לטבעית ואינטואיטיבית יותר", נכתב בהודעה מטעם גוגל.

Google Lens הושקה בכנס המפתחים של גוגל ב-2017. מדובר בשירות חיפוש ויזואלי המבצע שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית המשתמשת במצלמה או כמעט בכל תמונה כמעט כדי למצוא תמונות דומות מבחינה חזותית ותוכן קשור. "מצלמות מאפשרות לנו לחקור ולהבין את העולם סביבנו בדרך מאוד עוצמתית", אמרו בגוגל. "למעשה, אנשים ברחבי העולם משתמשים ב-Google Lens למעלה מ-10 מיליארד פעמים בחודש כשהם מחפשים את מה שהם רואים באמצעות המצלמה או התמונות שלהם".

והנה דוגמה: ייתכן שחיפשתם "רעיונות לסלון מודרני" וראיתם שולחן קפה שאתם אוהבים, אבל תעדיפו אותו בצורה אחרת - נגיד, מלבן במקום עיגול. תוכלו להשתמש ב-multisearch כדי להוסיף את הטקסט "מלבן" בכדי למצוא את הסגנון שאתם מחפשים.

כעת, כאמור, גוגל לוקחת את הפיצ'ר צעד קדימה - ומטמיעה אותו בתוך מנוע החיפוש בטלפונים ניידים. לדברי החברה, "מאז ימיו הראשונים של מנוע החיפוש של גוגל, בינה מלאכותית עזרה לנו בהבנת השפה והפכה את תוצאות החיפוש למועילות יותר. במהלך השנים, העמקנו את ההשקעה שלנו בבינה מלאכותית ועכשיו אנחנו יכולים להבין מידע על צורותיו הרבות -מהבנת שפה ועד הבנת תמונה ווידאו ואפילו הבנת העולם האמיתי".

בנוסף, במהלך החודשים הקרובים, תוכל להשתמש ב-multisearch ברחבי העולם בכל תמונה שתראו בדף תוצאות החיפוש בנייד. כמו כן, בגוגל הוסיפו את היכולת לחיפוש בקרבת מקום - ניתן לצלם תמונה של משהו שאתם זקוקים לו ולהוסיף את הכיתוב "קרוב אליי". שירות זה זמין כרגע באנגלית בארה"ב, ובחודשים הקרובים גם ברחבי העולם.

לנווט במרחב עם מציאות מדומה

בשנה שעברה פרסמה גוגל את החזון שלה לעתיד של יישום המפות - מפה מציאותית ואינטואיטיבית יותר שמרכיבה מחדש את האופן שבו אנחנו מסתובבים במרחב ומנווטים, ומאפשרת לנו לקבל החלטות אקולוגיות יותר.

היום (רביעי) הדגימה ענקית הטכנולוגיה כיצד בינה מלאכותית הופכת את החזון הזה למציאות עם עדכונים לפיצ'רים תמונה מציאותית (immersive view) וצפייה בשידור חי (live view) לצד פיצ'רים חדשים לאנשים שנוהגים במכוניות חשמליות, מנווטים במפות Google כהולכי רגל, רוכבי אופניים או נוסעים בתחבורה ציבורית. הפיצ'ר תמונה מציאותית מושק היום בלונדון, לוס אנג'לס, ניו יורק, סן פרנסיסקו וטוקיו. ובחודשים הקרובים הוא יורחב לערים נוספות כמו אמסטרדם, דבלין, פירנצה וונציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גוגל מפות. ShutterStock
שורה של חידושים בגוגל מפות/ShutterStock

חיפוש עם הפיצ'ר "צפייה בשידור חי" (Live View) משתמש בבינה מלאכותית ובמציאות רבודה כדי לעזור לנו למצוא דברים סביבנו - כמו כספומטים, מסעדות, פארקים ותחנות תחבורה ציבורית - רק באמצעות הרמת הטלפון (דרך המצלמה) בזמן הליכה ברחוב. ניתן לראות מידע מועיל, כמו שעות פתיחה של מקומות, מידת העומס בזמן אמת, ואיך דורג על ידי אנשים אחרים - כך שנוכל לקבל החלטה מושכלת ולמקסם את הזמן שלנו.

בנוסף, בכל נסיעה שתדרוש עצירת טעינה לרכבים חשמליים, מפות גוגל יציעו את העצירה הטובה ביותר בהתבסס על משתנים כמו מצב התנועה כרגע, רמת הטעינה של הרכב וצריכת האנרגיה הצפויה. אם לא רוצים לבקר בתחנה הספציפית הזו, אפשר בקלות להחליף אותה באחת אחרת בכמה הקשות בלבד.

פיצ׳ר ״צפייה בשידור חי״ (Live View). גוגל,
פיצ׳ר ״צפייה בשידור חי״ (Live View)/גוגל

תרגום משופר

במקביל להכרזה המשמעותית ביותר בתחום החיפוש, גוגל השיקה פיצ'רים נוספים המופעלים על ידי בינה מלאכותית בגוגל טרנסלייט (Translate) באפליקציה בנייד ובגרסת הדפדפן. כעת, נוספה האפשרות ללחיצה על לחצן השפה כדי לבחור במהירות שפה שהייתה בשימוש לאחרונה בהחלקה, והחלקה מטה על אזור הטקסט במסך הבית כדי להעלות במהירות את התרגומים האחרונים.

גוגל טרנסלייט. ShutterStock
גוגל השיקה פיצ'רים נוספים המופעלים על ידי בינה מלאכותית בגוגל טרנסלייט (Translate)/ShutterStock

בנוסף, בגוגל מבטיחים ש-"תוצאות התרגום יותר קריאות עכשיו עם גופן דינמי שמשתנה אוטומטית עם הקלדת הטקסט", ותרגומים חלופיים והגדרות מילוניות (כאשר הן זמינות) יוצגו כדי להבין משמעויות שונות.

כמו כן, הורחב מספר השפות במכשיר: 33 שפות נוספות זמינות עכשיו גם במכשיר באפליקציית Google Translate - כולל באסקית, קורסיקנית, הוואית, המונג, כורדית, לטינית, לוקסמבורגית, סונדנית, יידיש וזולו, מה שמאפשר לתרגם אותן גם ללא חיבור לרשת או כשנמצאים באזור עם עם בעיות קליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully