וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורנו רק במקום השלישי: זה האתר שהורים חוסמים הכי הרבה לילדיהם

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 11:52

באופן מפתיע: לפי דוח חדש של חברת בזק, הפורנו מככב רק במקום השלישי וההורים צריכים להיות מודאגים בעיקר מקניות שהילדים שלהם עושים בלי שהם יודעים. ואיזו רשת חברתית היא הכי נחסמת?

גלישה בטוחה. ShutterStock
גלישה בטוחה/ShutterStock

הסמארטפונים יחד עם הטאבלטים והמחשבים הפכו בשנים האחרונות לסיוט מספר אחת של כל הורה, עקב הסכנות הרבות שאורבות לילדים החל מתכנים מינים ואלימים, הצעות לרכישת סמים ועד פדופילים שמזמינים אותם לפגישות. לרגל שבוע הגלישה הבטוחה בדקה חברת בזק מהן הסכנות הכי גדולות שאורבות לילדים באמצעות שירות WiFi Kids, כלי המאפשר להורים לחסום אתרים פוגעניים לילדים לפי קטגוריות שונות וכולל גם הגנה מפני תכנים בלתי הולמים מתוצאות גוגל ויוטיוב.

במקום הראשון מבין הקטגוריות שנחסמו, באופן לא מפתיע, מככבות הרשתות החברתיות שמציעות שלל תכנים שאינם הולמים לילדים עם לא פחות מ-57% מהחסימות. את גזרת הרשתות החברתיות מובילה פייסבוק עם הכי הרבה חסימות. לאחר מכן אימת ההורים - הטיקטוק. בהמשך מופיעות אינסטגרם, טוויטר ולקינוח אפליקציות הצ'אטים סנאפ צ'אט ודיסקורד.

במקום השני, האתרים והאפליקציות שעלולים להסב נזק כלכלי להורים - אתרי הקניות עם 20% מהחסימות עם אתרים שונים ומגוונים: מעבר לאתרי קניות פופולריים שבהם ניתן לקנות כמעט הכל כמו אמזון, הילדים והנוער מנסים להכנס לאתרים בהם נמכרים טלפונים סלולריים, קונסולות משחקים כמו X-BOX וכמובן אתרים לרכישת בגדים ונעליים. אך הסכנה הגדולה ביותר אורבת דווקא בחנות האפליקציות - Google Play בה הילדים מנסים לרכוש משחקים בתשלום והיא מככבת במקום הראשון בקטגוריית אתרי הקניות.

פייסבוק. ShutterStock
הרשת החברתית הכי נחסמת – פייסבוק/ShutterStock

באופן מפתיע, לפי שירות WiFi Kids של בזק, שמוצע כעת על ידי בזק בחינם למשך ארבעה חודשים, הפורנו מגיע רק למקום השלישי עם 9% בלבד מהחסימות (ומטעמים ברורים וכדי לא לתת לילדים רעיונות, לא נפרט את האתרים המובילים). למקום הרביעי בקטגוריית החסומים הגיעו אתרי המדיה והסטרימינג כמו יוטיוב ונטפליקס עם 6% מהחסימות. למקום החמישי הגיעו אתרי המשחקים עם 5% מהחסימות. וכעת לצפירת הרגעה: אתרי ההימורים הגיעו רק למקום השישי והלא מכובד ברשימת החסימות עם 3% בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully