וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי התחכמויות: ה-OnePlus 11 הוא מכשיר דגל ראוי

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 9:40

מכשיר הדגל החדש של היצרנית הסינית מוכיח שלא צריך יותר מדי גימיקים וחידושים טכנולוגיים כדי לספק ביצועים מצוינים, וזה עוד לפני שדיברנו על המחיר. ואיפה בכל זאת יש פשרה? הנה הסקירה המלאה

OnePlus 11. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
OnePlus 11/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לאחר ההשקה המקומית בסין, מכשיר הדגל של OnePlus לשנת 2023, ה-OnePlus 11, הושק באופן גלובלי והגיע בשבוע שעבר לישראל, עם אספקה למזמינים ב-16 בפברואר. גם השנה היצרנית הסינית מתמקדת במה שצריך - מעבד מהשורה הראשונה, עיצוב יוקרתי לצד מערך צילום שפותח בשיתוף פעולה עם חברת Hasselblad השוודית. האם המכשיר שווה 3,599 שקלים? בדקנו.

עיצוב ותצוגה

ב-OnePlus אומרים שהמעצבים שלהם שואבים השראה ממכוניות ספורט ושעונים שוויצרים, ובהחלט ניתן לראות את הדמיון: היצרנית הסינית נכנסת ל-2023 עם סמארטפון דגל שזוכה לעיצוב נוצץ ויפה במיוחד, כאשר את מערך הצילום המרובע מהשנה שעברה מחליפה יחידת מצלמה עגולה שמזכירה שעון שוויצרי, עם שוליים ממתכת שמתמזגים עם מסגרת האלומיניום, בעוד שגב המכשיר עשוי מזכוכית מבריקה וכולל מראה מינמליסטי.

OnePlus 11. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
האם המכשיר שווה 3,599 שקלים?/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

המסך ב-OnePlus 11 הוא מסוג OLED, בגודל של 6.7 אינץ', עם תמיכה בקצב רענון של 120 הרץ, כולל ציפוי מגן מסוג Corning Gorilla Glass Victus - כך שהוא עשוי לשרוד נפילות חזקות (הזכוכית האחורית מוגנת בתקן Gorilla Glass 5). האיכות של התצוגה יוצאת מן הכלל, זורמת וחדה, ובאופן כללי אחת הטובות שיצא לנו לפגוש בסמארטפון בתקופה האחרונה. מצד שני, חבל שלא ויתרו על השוליים הקמורים.

עוד אפשר למצוא הגנה מפני מים ואבק בתקן IP64, כך שהוא עמיד בפני נתזי מים קלים - אך לא תוכלו לטבול אותו בבריכה או במים עמוקים (חיסרון די משמעותי). בסך הכל, OnePlus הצליחה לגרום למכשיר דגל מאוד נוצץ להרגיש נהדר ביד, והוא שוקל בסך הכל 205 גרם, וגם זה שיקול. המכשיר שאנחנו קיבלנו לסקירה הוא בצבע ירוק, אך ניתן למצוא בישראל גם את הגרסה בצבע שחור (Titan Black) שכוללת גב מזכוכית חלבית (גימור מחוספס) בחלקו האחורי.

OnePlus 11. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
OnePlus הצליחה לגרום למכשיר דגל מאוד נוצץ להרגיש נהדר ביד/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביצועים וסוללה

נכון, ה-OnePlus 11 לא מספק את כל הנוחות של מכשיר דגל, אבל בהחלט מתמודד כמו אחד כזה. הוא כולל את מערכת השבבים Snapdragon 8 Gen 2 של קוואלקום, לצד 12 גיגה-בייט של זיכרון עבודה (בגרסה שאנחנו בדקנו, אך קיימת גם גרסת 8 גיגה-בייט) ותמיכה ב-eSIM. בשפה פשוטה: מדובר בסמארטפון דגל מודרני שמספק ביצועים כמעט זהים - במחיר נמוך יותר מה-Galaxy S23 Ultra של סמסונג.

מערכת ההפעלה כאן היא אנדרואיד 13 עם המעטפת Oxygen OS של OnePlus. בדומה למכשירים אחרים המגיעים איתה, מבחינה ויזאולית הממשק והתפריטים מסוגננים יותר מאנדרואיד נקי - מעט פחות מבעבר, אבל עדיין משמר המון תכונות של מערכת ההפעלה המקורית של גוגל - וזו נקודה מאוד חיובית.

בכל אופן, ה-OnePlus 11 הצליח להתמודד בכבוד עם כל המשימות, והמעבד מספק מעל ומעבר בצד הביצועים, הן במשחקים והן בשימוש שוטף במכשיר. כמו כן, ביצרנית הסינית הוסיפו לאריזה מטען בהספק 100 וואט שמסוגל להטעין את סוללת ה-5,000 מיליאמפר-שעה בכ-30 דקות דקות. זה שימושי, זה מעולה, אבל המטען די גדול ומגושם בהשוואה למטענים רגילים.

OnePlus 11. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הממשק עדיין משמר המון תכונות של מערכת ההפעלה המקורית של גוגל - וזו נקודה מאוד חיובית/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מבחינת זמן סוללה, נדגיש כי לא בילינו עם ה-OnePlus 11 המון זמן, אבל בשימוש ממוצע שגרתי שרובו רשתות חברתיות, צילומי וידאו וסטילס ושיחות טלפון ו-וואטסאפ, נשארנו עם 40 אחוז סוללה אחרי 24 שעות של שימוש. מנגד, אין כאן תמיכה בטעינה אלחוטית.

OnePlus 11. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הצליח להתמודד בכבוד עם כל המשימות, והמעבד מספק מעל ומעבר בצד הביצועים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

כמו OPPO, שגם היא כמו OnePlus נמצאת תחת תאגיד BBK אדיר הממדים, ב-OnePlus ממשיכים בשיתוף פעולה עם יצרנית המצלמות השוודית Hasselblad - חיבור שמצליח להביא לנו מערך צילום מתקדם במיוחד, שכולל חיישן ראשי ברזולוציה של 50 מגה-פיקסל של סוני (IMX890). לצידו נמצא חיישן 48 מגה-פיקסל לצילום בזווית רחבה ומצלמת טלפוטו וזום פי 2 באיכות של 32 מגה-פיקסל.

אז איך מערך הצילום? מרשים במיוחד. ברוב תנאי התאורה, ה-OnePlus 11 יוציא לכם תמונות נפלאות, עם רמת פירוט מצוינת, כאשר כיול הצבעים של Hasselblad מצליח לשפר עוד יותר הביצועים ברמה הסופית. גם במצב לילה או בתנאי תאורה פחות טובים, כמו חלל סגור, המצלמה הצליחה לתפקד בצורה נהדרת ולא הציגה "גרעון" מוגזם. סך הכל איכות הצילום כאן היא משובחת, וזו בחירה טובה ליוצרי תוכן ואפילו מעבר.

צילום עם ה-OnePlus 11. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
פירוט יוצא מן הכלל: צילום עם ה-OnePlus 11/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-OnePlus 11. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום מאקרו עם עם ה-OnePlus 11/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-OnePlus 11. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-OnePlus 11/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום לילה עם ה-OnePlus 11. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום לילה עם ה-OnePlus 11/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

ה-OnePlus 11 מספק בדיוק את מה שאתם צריכים: סמארטפון אנדרואיד עם מפרט מהשורה הראשונה, ביצועים מצוינים, מצלמה מתקדמת ועיצוב נוצץ ויוקרתי. לצד כל זה, המחיר (3,599 שקלים) הופך אותו לאטרקטיבי במיוחד. מנגד, חשוב לזכור שאין כאן עמידות בפני ואבק בתקן IP68 או תמיכה בטעינה אלחוטית, אבל סביר שרובנו נצליח לחיות גם בלי זה. (אגב, גרסת ה-8 גיגה-בייט RAM נמכרת ב-3,099 שקלים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully