וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיתוח הישראלי שהוצב בשטח בית חולים השדה בטורקיה

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 12:41

מכשיר ה-OLO של סייט דיאגנוסטיק יכול לתת רמת דיוק זהה לזו של בדיקות דם המבוצעות במעבדה מרכזית תוך כעשר דקות מרגע ביצוע הבדיקה, ועל ידי שימוש ב-2 טיפות דם בלבד

ערב בקהרמאנמרש- אלפים מעבירים את הלילה ברחובות בעקבות רעידת האדמה בטורקיה. 8 בפברואר 2023. יואב איתיאל
ערב בקהרמאנמרש- אלפים מעבירים את הלילה ברחובות בעקבות רעידת האדמה בטורקיה. 8 בפברואר 2023/יואב איתיאל

בעקבות רעידות האדמה בטורקיה והמשבר הרפואי שנוצר בעקבותיו בימים האחרונים, פנה גורם בחיל הרפואה בצה"ל לחברה הישראלית Sight Diagnostics בבקשה להציב את מכשיר ה-OLO של החברה בבית חולים שדה שממוקם באזור האסון. אל בית החולים השדה בטורקיה נשלחו שני מכשירים ומאות ערכות ייעודיות לבדיקות, כאשר כל ערכה משמשת לבדיקת דם אחת שמפוענחת על גבי המכשיר. פניה זו הגיעה בעקבות הכרות קודמת של כ- 3 שנים עם המכשיר ופעילות החברה.

במה מדובר? ה-OLO הוא מכשיר רפואי ייעודי לביצוע ספירת דם מלאה, שניתן לשימוש גם מחוץ למעבדה מרכזית, בהתאם לתנאי השימוש. המכשיר מספק רמת דיוק זהה לזו של בדיקות דם המבוצעות במעבדה מרכזית תוך כעשר דקות מרגע ביצוע הבדיקה, ועל ידי שימוש ב-2 טיפות דם בלבד, הנלקחות מאצבע המטופל. כידוע, פענוח זריז שכזה עשוי להציל חיים ולחסוך משאבים רבים וכוח אדם שחסר כעת בשטח.

המכשיר מאושר לשימוש בארה"ב על ידי ה-FDA (במעבדות קליניות, לפי k clearance510) וכן באיחוד האירופי במעבדות קליניות ובנקודת הטיפול (Point of Care). מדובר במכשיר קומפקטי, בגודל של מדפסת שולחנית ביתית, וככזה, OLO מתאים לשימוש במגוון רחב של סביבות עבודה שאינן המעבדה המרכזית - חדרי מיון, חדרי לידה, מרפאות, מחלקות אונקולוגיות וכמו כן - גם בבית חולים שדה, שבו לא קיימת מעבדה מרכזית, ויש דרישה ממשית לאבחון מהיר ומדויק של מצב הדם של המטופל על מנת לקבל החלטה על המשך טיפול ופינוי.

מכשיר ה-OLO. יחצ,
ה-OLO הוא מכשיר רפואי ייעודי לביצוע ספירת דם מלאה/יחצ

"באזורי אסון, כמו אלו שמתמודדת איתם כעת טורקיה, יש צורך ממשי באבחון מהיר ומדויק של מצבם הכללי של החולים, על מנת להעניק להם טיפול מהיר ולייצבם עוד בטרם קיימת היכולת להעבירם לבתי חולים. במקרים רבים, טיפול ראשוני זה בשטח, אזור האסון עצמו הוא זה שמאפשר להציל את חייהם", אומרים ב-Sight Diagnostics.

ראשיתו של מתן טיפול מיטבי הוא אבחון מצב המטופל. מכשיר ה-OLO מספק ספירת דם מלאה של המטופל הכוללת 19 פרמטרים שונים, ובין היתר, מאפשר להעריך האם קיים דימום פנימי משמעותי שמחייב מתן מנת דם בדחיפות, האם ישנה אפשרות לקיומו של אלח דם, והאם ישנה אפשרות לפגיעה באיברים חיוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully