וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג גלקסי S23: אנדרואיד קטן גדול

עודכן לאחרונה: 10.2.2023 / 18:35

סדרת הגלקסי של סמסונג היא כמו מכונית יפנית - אין התחכמויות, אבל מקבלים תמורה טובה בכל החזיתות. האם בדגם הגלקסי השנה יש הפתעות? בדקנו

Galaxy S23. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
Galaxy S23/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

אם נשווה טלפונים של סמסונג לתחומי צריכה אחרים, כמו למשל, מכוניות - סדרת הגלקסי היא כמו מכונית יפנית, במובן שאת או אתה תמיד יודעים מה אתם מקבלים ויש על מי לסמוך: טלפון אנדרואיד אמין, רציני, עם ביצועים טובים בכל הגזרות, אבל בלי הברקות יוצאות דופן. סולידי.

כך סמסונג כבר מתנהלת לאורך שנים, ובצדק בנתה לעצמה שם של מותג הסמארטפונים המוביל באנדרואיד והתחרות הכי משמעותית לאפל. אם נקפוץ לשורה התחתונה, זה המצב גם השנה עם ה-S23 שהוכרז זה עתה, אבל אם אתם כבר פה, בואו ניכנס לעניין יותר בהרחבה - כי לשם כך נתכנסנו!

עיצוב ומבנה

אם זה עובד, אל תתקן את זה - לסמסונג יש עיצוב מזהה כבר שנים, שזכה לשם החיבה "מלבן של סמסונג". הטלפונים שלהם הם מלבנים עם פינות מעוגלות, שלדת מתכת, וגב פלסטי איכותי, וגם השנה הם לא סוטים מהנוסחא המנצחת. העיצוב נקי, אלגנטי, פונקציונלי.

בניגוד להרבה יצרניות, סמסונג לא מאמינים ב-"במה" לשלוש העדשות בגב, והן יושבות כל אחת בנפרד עם טבעת מתכתית שמקיפה אותה. התוצאה, בעיניי, מאוד אלגנטית. בכלל, יש פה קצת שיפורים משנה שעברה, העיצוב טיפה יותר חלק, הרבה יותר ידידותי לסביבה לטענת הענקית הקוריאנית, והצבעים השנה יפים ממש: הטלפון שקיבלתי הוא בלבן פנינה מרהיב, אבל יש גם ירוק בקבוק יפהפה, ורוד ואפור שחור דומה לגרניט. עוד בגב יש את המבזק, והטבעת משי של שם המותג - העיצוב מאוד נקי וחלק, הדבר היחיד שטיפה מקלקל הוא טקסט קטן נוסף מתחת ללוגו, הוא טיפה "מלכלך" את המראה הנקי, והיה אפשר לוותר עליו.

סמסונג גלקסי S23. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
הטלפונים שלהם הם מלבנים עם פינות מעוגלות, שלדת מתכת, וגב פלסטי איכותי/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

חזית המכשיר היא כולה מסך מלבד מצלמת הסלפי שהיא בחריר מרכזי. בתחתית שבכת הרמקול, שקע הטעינה ל-USB-C (שמכיל גם טבעת צבעונית תואמת לגוף - נאה), ומגירת ה-SIM, שמכילה שני כרטיסים, אין מקום לכרטיס זיכרון, אבל כן יש במכשיר eSIM. בצלע הימנית משולב כפתור ההפעלה וכפתור הווליום, גם הם יושבים באופן מושלם בתוך הגוף. בקיצור, הגלקסי S23 נהנה ממראה נקי, אלגנטי ופשוט.

בואו נדבר אבל רגע על הגודל. זהו מכשיר 6.1 אינץ', קטן יחסית לסטנדרט המקובל כיום, אבל אני וכנראה גם רבים אחרים בעלי כפות ידיים שאינן ענקיות אולי יעדיפו אותו.

נכון, שטח התצוגה קצת קטן, אבל מבחינת נוחות אחיזה ותפעול - זהו גודל אידיאלי שמאפשר גם תפעול לא מסורבל ביד אחת. אני ממש נהניתי מהעובדה שמדובר במכשיר קטן - דבר שהולך ונעשה נדיר בנוף. קשה כבר למצוא מכשירי אנדרואיד טובים וקטנים, והגלקסי S23 הוא בהחלט אופציה טובה למי שחשוב לו הגודל - או הקוטן של המכשיר. הקטנצ'יק הזה שוקל בסך הכל 170 גרם, וגם זה שיקול - שלא יקרע את הכיס, תרתי משמע.

צליל ותצוגה

העיקרון של "אם זה עובד אל תתקן את זה", תקף גם לצג המכשיר. המסך הוא אותו מסך משובח משנה שעברה: זהו צג AMOLED X2 חד ועמוק צבע, ברזולוציה של 1080 על 2340 פיקסלים וקצב רענון של עד 120 הרץ. הדברים שכן השתנו הם זכוכית המגן (כעת גורילה ויקטוס 2) ורמת הבהירות שנבעטה עוד קצת למעלה: 1750 ניט במצב בהירות גבוהה במקום 1300. שיפורים קטנים.

האיכות נותרה כשהייתה: זהו מסך נפלא. החדות שלו נהדרת, כל הגוונים בו עמוקים (כחולים, אדומים וצהובים) סצינות קולנועיות נראות עליו מעולה (כמובן, הוא קצת קטן...), מרקמים נראים עליו מאוד בבירור (משמיים ועד גפה של נעל) ובקיצור, נו, יצאתי מרוצה.

הרמקולים (רמקול אפרכסת נסתר בחזית המסך והרמקול בתחתית) עושים גם הם עבודה הגונה, אני חושב שיש אפילו שיפור קטן בבהירות הצליל וניקיונו לעומת שנה שעברה. לא הייתה מזיקה עוד טיפה עוצמה, אבל באמת שקשה להתלונן. שורה תחתונה, הגלקסי S23 הוא חבר מולטימדיה נהדר לדרכים.

Galaxy S23. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
העיקרון של "אם זה עובד אל תתקן את זה", תקף גם לצג המכשיר. בתחתית: חיבור USB-C ורמקול/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

ביצועים

עם הסנאפדרגון 8 דור 2 (Gen. 2) סמסונג מבטיחים שיפור בביצועים במיוחד לגיימרים, עם שיפורים בעיבוד הגרפי, תמיכה ב-Ray Tracing, תא אידוי למעבד ועוד. זה בהחלט ניכר. במבחן Wild Life של 3DMark, הגלקסי S23 פשוט רצח אותו והוכרז כחזק מדי עבור המבחן. אבל תוך כדי ההרצה קיבלתי קצבי פריימים גבוהים מאוד של בין 80-90 פריימים לשניה וממש ראיתי בעין את השיפורים שסמסונג מדברים עליהם (כמו ה-Ray Tracing והאיכות של קרני אור). אז עברתי למבחן הקשוח יותר, Wild Life Extreme המיועד באמת לטלפונים חזקים ולמעבדי הדור הבא.

כאן הגלקסי S23 התמודד בכבוד. לא רק שלא שהוא לא השתעל, הוא אפילו לא כחכח: גם במבחן הקשוח הוא הוציא תוצאות טובות יותר מ-89% מהטלפונים הנבחנים (הטלפון הנקי של הבדיקה גם עבר את כל הטלפונים מסוגו), והשאיר אבק גם לאייפון 12 מקס שנשאר הרחק מאחור לעומת ה-3872 נקודות שהגלקסי S23 הוציא. קצב הפריימים הממוצע, גם במבחן הקשוח עמד על 23 פריימים לשניה שזה בהחלט מכובד, בהתחשב בעובדה שהמבחן הזה עוצב ורץ ב-4K מלא. ככה שביצועים, יש פה, והמון. בעניין הזה סמסונג הבטיחה ולגמרי מקיימת.

Galaxy S23. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
גם במבחן הקשוח הוא הוציא תוצאות טובות יותר מ-89% מהטלפונים הנבחנים/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

חיי סוללה

לא בילינו עם הגלקסי S23 המון זמן, אבל בשימוש ממוצע שגרתי שרובו שיחות טלפון והודעות טקסט, ומקצתו צפיה בווידאו ומשחקים, נשארנו עם 50 אחוז סוללה, אחרי יומיים כמעט של שימוש. ככל הנראה בשימוש מאסיבי יותר, עם וידאו או גיימינג במשך שעות, הזמן הזה כנראה יתקצר ליום או יום וחצי, וזה עדיין מכובד - לא תישארו בלי סוללה ביום רגיל. הסוללה אמנם בנפח קטן, 3900 מיליאמפר/שעה, אבל אנדרואיד 13 מנהלת אותה היטב, ומכאן חיי סוללה טובים ואמינים, גם בסעיף הזה.

הצצה ראשונה לסדרת ה-Galaxy S23/ינון בן שושן

מצלמה

ואם במולטימדיה עסקינן, בואו נדבר על המצלמות. בניגוד לאח הגדול שלו, האולטרה, שקיבל שדרוג משמעותי לחיישן 200 מגהפיקסל - המצלמות כאן לא השתנו משמעותית משנה שעברה, למעט תוספת של כמה יכולות אופטיות מינימליות: העדשה הראשית היא 24 מ"מ במקום 23 (זניח), אפשר לצלם עכשיו וידאו ב-8K גם ב-30 פריימים לשניה במקום 24, וצילום סופר איטי של 960 פריימים לשניה ברזולוציה של 1080 במקום 720. נחמד! מצלמת הסלפי שודרגה ל-12 מגהפיקסל וקיבלה גם יכולות HDR על הדרך.

ואיך הביצועים של המצלמה? נפלאים. לעניות דעתי רמות הפירוט והחדות בדרגות הזום הגבוהות שופרו קצת מבחינת העיבוד משנה שעברה, אבל ברוב תנאי התאורה, גלקסי S23 יוציא לכם תמונות נהדרות (ראו גם גלריה). תמונות הלילה בסך הכל מוארות טוב ודי אחיד. הדבר היחיד שמצאתי שלמצלמה יש טיפה בעיה להתמודד איתו זה אור אחורי חזק בצילום רגיל או בצילום סלפי, וגם זה - ממש בקטנה. בסך הכל איכות הצילום כאן היא משובחת, וזו מצלמה אמינה וטובה ליוצרי תוכן מקצועיים ובכלל.

צילום עם ה-Galaxy S23. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Galaxy S23/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן
צילום עם ה-Galaxy S23. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Galaxy S23/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן
צילום עם ה-Galaxy S23. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Galaxy S23/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן
צילום עם ה-Galaxy S23. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Galaxy S23/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

השורה התחתונה

בדיוק כמו מכונית יפנית, בדיוק כמו ארוחה במקדונלד'ס - גם עם הגלקסי S23 אתם יודעים מה אתם מקבלים: מכשיר אנדרואיד קטן, מאוזן, עם ביצועים ויכולות מצויינים בכל החזיתות. אם גודל המכשיר הוא לא פונקציה מבחינתכם, יש מספיק תחרות שם בחוץ. אבל אם יש לכם חיבה לסמסונג והמכשירים האחרים שלכם פועלים כבר בסביבה, או שאתם מחפשים סמארטפון אנדרואיד מצוין וקטן, גלקסי S23, גם השנה, מספק את הסחורה.

מחיר: החל מ-3,300 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully