וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקמנו מרכז מדעי ברמה עולמית": הקמפוס החדש והיוקרתי בנתיבות

בשיתוף עיריית נתיבות

23.2.2023 / 10:03

ילדי אשכול הנגב המערבי יוכלו ליהנות מקרוב מלימודים ברמה גבוהה בתחומי המדע, הפיזיקה והטכנולוגיה: "אנחנו אומרים לילדים - אתם מסוגלים, אתם יכולים, אתם תגיעו הכי רחוק"

הקמפוס החדש בנתיבות/יח"צ

הנגב המערבי הפך בשנים האחרונות שם נרדף לחדשות בתחומי הביטחון, אבל בקרוב תשמעו עליו בנסיבות שונות ומשמחות: בנתיבות נבנה קמפוס שעומד לחולל מהפכה בכל מה שידעתם על לימודי המדע, הטכנולוגיה והפיזיקה בישראל. תחת מרכז שוורץ/רייסמן לחינוך מדעי, חברו עיריות נתיבות, שדרות ואופקים כדי להקים יחד את המוסד החינוכי המבטיח.

ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, שמוביל את שיתוף הפעולה: "כל מי שיצטרף לאשכול הזה, ראשי הרשויות וההורים, יוכל לומר לעצמו - עשינו משהו שמדינת ישראל הייתה צריכה לעשות".

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות ויו"ר אשכול הנגב המערבי, מסביר כי "היום, מי שרוצה להגיע להייטק והנדסה, צריך לפתח קטרים. זה המפתח לכניסה לעולם העתידי. אנחנו מקבלים את המורים הטובים ביותר ואת המעבדות ברמה הגבוהה ביותר. הילדים לא לומדים רק דרך הלוח, והתפקיד שלנו הוא לאפשר לכל מי שגר אצלנו בערים לקבל את האפשרויות הגדולות ביותר על מנת להצליח".

בניית המרכז המדעי בנתיבות. יח"צ,
עבודות הבנייה כבר בעיצומן/יח"צ

"בנינו כאן קמפוס מרהיב ברמה אוניברסיטאית של 6,000 מטרים בנויים, בעלות של 50 מיליון שקלים מתקציב מפעל הפיס, עיריית נתיבות ותרומה של קרן הלמסלי, שהקמפוס יישא את שמה", מספרת אלונה שפר, מנכ"לית מנהלת הסכם הגג בנתיבות. "נהיה מגדלור של לימודים מדעיים לכל ילדי האזור".

"הרמה כאן גבוהה מאוד, רמה של מכון ויצמן", אומרת רחל אוחנה, מנהלת אגף החינוך בעיריית אופקים. "אנחנו בעצם אומרים לילדים: אתם מסוגלים, אתם יכולים, אתם תגיעו הכי רחוק. שלוש הרשויות חברו יחד ועיגנו כוחות כדי להקים מרכז פיזיקה ברמה ארצית ועולמית, שאליו נביא את מיטב התלמידים שלנו".

"מרכז שוורץ/רייסמן לחינוך מדעי הוא חלק מהאקו סיסטם שקורה כאן מסביב. הוא משרת את תלמידי כלל יישובי אשכול הנגב המערבי. מגיעים לכאן משדרות, נתיבות אופקים", מספר מנהל המרכז, עומר מרקוביץ'. "אנחנו לוקחים את העולם שבחוץ ומכניסים אותו לתוך כיתת המעבדה. אנחנו מאפשרים לילדים לחוות את העולם, למדוד אותו, לשאול עליו שאלות ולהסיק לגביו מסקנות. המדע הופך להיות שלהם".

ורד קינן, מנהלת מרכז שוורץ/רייסמן לחינוך מדעי בנתיבות, מסכמת: "ילדים מגיל גן ועד תיכון מקבלים מאיתנו תוכניות חשיפה והעמקה בתחומי מדעים, טכנולוגיה רפואה. המטרה היא ליצור רצף חינוכי עד הגיל שבו התלמיד אמור לבחור מגמה".

מערכת וואלה טכנולוגיה, בשיתוף עיריית נתיבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully