וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריצה לטכניון: ההאקרים מציעים את המידע שנגנב למכירה

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 22:52

קבוצת ההאקרים שפרצה לטכניון לפני כשבוע וחצי הודיעה כי כל הנתונים מוצעים למכירה. בהודעה שפרסמו התוקפים נכתב: "לרוע המזל, הטכניון החליט להתעלם מעצותינו החומלות ולרצות להקשיב ליועצים המטופשים של הממשלה הגזענית"

הטכניון. ShutterStock
הטכניון/ShutterStock

קבוצת האקרים החדשה DarkBit, התוקפים שפרצו לשרתי הטכניון, פרסמה הלילה (רביעי) הצעת מכירה הכוללת את קבצי מידע והנתונים שנגנבו מהמוסד האקדמי. בקבוצת טלגרם שההאקרים הקימו, הם כתבו, כי "לרוע המזל, הטכניון החליט להתעלם מעצותינו החומלות ולרצות להקשיב ליועצים המטופשים של הממשלה הגזענית. זה בסדר אם הם לא רוצים להיות מקצוענים. אז העמדנו חלק מנתוני הטכניון למכירה".

בהמשך, הוסיפו כי המחיר של "המידע כולו בבת אחת" הוא 104 ביטקוין וכי "ניתן לקנות את הנתונים בנפרד בהתבסס על הצרכים שלך לפקולטות ולמחלקות". קבוצת DarkBit היא כאמור קבוצת האקרים לא מוכרת, ועדיין קשה להגיד באופן חד-משמעי מהו המקור שלה ומהיכן היא פועלת, אך הערכות הן כי המקור, כמו בתיקפות קודמות, הוא איראן.

ההודעה של התוקפים. צילום מסך,
ההודעה של התוקפים: "לרוע המזל, הטכניון החליט להתעלם מעצותינו החומלות"/צילום מסך

הפריצה לטכניון התרחשה בלילה של ה-12 בפברואר, בעקבותיו כל מערכות המחשבים הושבתו ועלה חשש לפגיעה כללית ביכולות התקשורת בפקולטות השונות. במערך הסייבר הלאומי הודיעו כי הם נמצאים בקשר מול הטכניון לקבלת תמונת מצב מלאה, לסיוע באירוע ולבחינת השלכותיו, והוסיפו כי "מגזר ההשכלה הגבוהה מהווה יעד מרכזי למתקפות סייבר: בשנת 2022 המערך זיהה וטיפל ב-53 אירועים באקדמיה, שרובם נבלמו. המערך פועל לאורך השנה מול המוסדות לאיתור נקודות חולשה ולהטמעת הגנות. באחרונה אף התקיימו מספר פגישות עם המועצה להשכלה גבוהה ונציגי המוסדות האקדמיים מתוך הבנת האיום הדורש הידוק שיתוף הפעולה ואף לבחינת אפשרות להקמת מרכז בקרה משותף".

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully