וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כמעט 60 שנה: נוקיה נפרדת מהלוגו הישן

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 8:56

ענקית התקשורת הפינית נוקיה יוצאת במיתוג מחדש - ונפרדת מהלוגו שליווה אותה כמעט 60 שנה. "במוחם של רוב האנשים, אנחנו עדיין מותג טלפונים ניידים מצליח", אמר מנכ"ל החברה

הלוגו החדש של נוקיה. רויטרס
תתחדשו: הלוגו החדש של נוקיה/רויטרס

ענקית התקשורת הפינית הוותיקה, שתחגוג בעוד שנתיים יום הולדת 160, הציגה אתמול (ראשון) במסגרת תערוכה הסלולר בברצלונה (MWC) לוגו חדש, בפעם הראשונה מזה כמעט 60 שנה. החברה נפרדה מהלוגו הכחול הישן שכולנו מכירים, לטובת לוגו חדש המורכב מחמש צורות שונות היוצרות את המילה "NOKIA". "במוחם של רוב האנשים, אנחנו עדיין מותג טלפונים ניידים מצליח, אבל זה לא מה שנוקיה עוסקת בו", אמר פקה לונדמרק, מנכ"ל נוקיה. "אנחנו רוצים להשיק מותג חדש שמתמקד מאוד ברשתות ובדיגיטליזציה תעשייתית - דבר שונה לחלוטין מהטלפונים הניידים המסורתיים".

מאז שנת 2014, לצד חטיבות נוספות, נוקיה מתמקדת בציוד תקשורת דרך חברת נוקיה נטוורקס. החברה פורסת רשתות סלולר, ובשנים האחרונות חברות טכנולוגיה גדולות שיתפו פעולה עם יצרניות ציוד טלקום כמו נוקיה כדי לפרוס רשתות 5G. המתחרה העיקרית של ענקית התקשורת הפינית היא אריקסון השוודית.

הלוגו החדש של נוקיה. רויטרס
מאז שנת 2014, לצד חטיבות נוספות, נוקיה מתמקדת בציוד תקשורת דרך חברת נוקיה נטוורקס/רויטרס

כזכור, בשיא ימי הזוהר שלה, אי שם בתחילת שנות ה-2000, חלשה חטיבת המובייל של נוקיה על יותר מ-40 אחוזים משוק הסלולר העולמי, עד שסטיב ג'ובס הציג את האייפון הראשון ב-2007. בהמשך, רצף של טעויות ושיתוף פעולה עם מיקרוסופט הביאו לנפילה המהירה. אז האם זה הסוף של לוגו שכל כך הרבה אנשים מכירים ואוהבים? לא בהכרח. רבים אולי לא זוכרים, אבל עסקי הטלפונים של נוקיה הם לא חלק מהחברה מאז רכשה מיקרוסופט את חטיבת הסלולר של נוקיה ב-2014.

בהמשך, במאי 2016, נמכרה נוקיה מובייל לחברת HMD Global, חברה המורכבת מבכירים לשעבר של נוקיה, זו עושה זכויות שימוש במותג נוקיה עבור סמארטפונים וטאבלטים - כולל בלוגו הישן שכולנו מכירים. בינתיים, לא ברור האם HMD Global תמשיך לעשות שימוש בלוגו הישן.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully