וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

⁨אינסטגרם ופייסבוק מציגות פלטפורמה נגד סחיטה מינית של קטינים וקטינות⁩

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 10:12

הרשת החברתית השיקה אתמול פלטפורמה חדשה לצעירים שחוששים שתוכן מיני שלהם פורסם או עלול להתפרסם באינטרנט ולהיות חשופים לסחיטה מינית. כך זה עובד

מטא. Ink Drop, ShutterStock
מטא/ShutterStock, Ink Drop

פלטפורמת Take It Down למניעת הפצת תמונות אינטימיות ללא הסכמה של קטינים וקטינות, בה אינסטגרם ופייסבוק הן חברות-מייסדות, הושקה אתמול (שני) ברחבי העולם. את הפלטפורמה פיתח ארגון NCMEC (המרכז הלאומי לילדים נעדרים ומנוצלים בארה"ב), בתמיכת מטא (פייסבוק). הכלי הטכנולוגי החינמי מאפשר לקטינים וקטינות, שהם קורבנות של הפצת תמונות וסרטונים אינטימיים או מי שחוששים שעלולים להיפגע בעתיד מהפצתם, לסמן ולהסיר אותם באופן יזום, עצמאי ואנונימי - כך שאי אפשר יהיה להפיץ תכנים אלה, והם ייחסמו מהפלטפורמות הטכנולוגיות השותפות למיזם. הפלטפורמה זמינה באנגלית ובספרדית, ותתרחב בקרוב לשפות נוספות.

הכלי נבנה במטרה לשמור על הפרטיות ואבטחת המידע של צעירים וצעירות, והוא מקודד את התמונות והסרטונים האינטימיים תוך שימוש באלגוריתם שמקצה להם טביעת אצבע דיגיטלית ייחודית (Hash). המשמעות היא שפלטפורמת Take It Down תשתף עם פלטפורמות שותפות (כמו פייסבוק או אינסטגרם) רק את הקוד האנונימי, ולא את התכנים האינטימיים עצמם - שלא יעזבו את המכשיר האישי כלל.

כלי זה מתבסס על ההצלחה של פלטפורמות כמו StopNCII, שהשיקה מטא בשנה שעברה יחד עם מעל 70 ארגונים לא-ממשלתיים ברחבי העולם כדי לעצור הפצת תמונות אינטימיות ללא הסכמה (המכונה לעתים "פורנו נקמה") של אנשים מעל גיל 18 - לרבות עמותת פורום מיכל סלה, שנבחרה לשגרירה של טכנולוגיה פורצת דרך זו בעברית.

וואלה! תתחברו/וואלה!

הפלטפורמה זמינה לקטינים וקטינות שחוששים שהתוכן שלהם פורסם או עלול להתפרסם באינטרנט ולהיות חשופים לסחיטה מינית, וכן להורים או מבוגרים מהימנים שפונים מטעם בן/בת הנוער שלהם, ובגירים שחוששים מהפצת תמונות וסרטונים אינטימיות שלהם שצולמו בעבר (בעודם קטינים). כמו כן, מטא פועלת כדי להטמיע את הכלי גם בתוך פייסבוק ואינסטגרם, במסגרת כלי הדיווח בפלטפורמות.

"החברה תמשיך לעמול על פיתוח כלים חדשים למען הבטיחות של בני ובנות בכל הפלטפורמות שלה, ולשתף פעולה עם צעירים, הורים, מומחים ומחוקקים באופן יזום כדי לשמור על הבטיחות של צעירים וצעירות", נכתב בהודעה מטעם החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully