וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר אקדמי: למעלה ממחצית מן הסטודנטים מודים כי הם עושים שימוש ביישומי בינה מלאכותית

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 10:53

סקר חדש בפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT מצא: 53% מהסטודנטים העידו כי הם משתמשים ביישומי בינה מלאכותית. השימוש העיקרי - למידה

סטודנטית. ShutterStock
סטודנטית/ShutterStock

קרוב ל-300 סטודנטים ממגוון מוסדות להשכלה גבוהה בישראל ענו על סקר שנערך לאחרונה ובחן את עמדותיהם של כלפי שילוב יישומי בינה מלאכותית באקדמיה. על פי הסקר, יישום הבינה המלאכותית הפופולרי ביותר בקרב הסטודנטים ChatGPT ואחריו בפער גדול, Dall-E 2. לצד זה, 53% סטודנטים העידו כי הם משתמשים ביישומי בינה מלאכותית, מתוכם, 66.5% משמשים בהם מידי פעם במהלך השבוע, כלומר 35.2% מהסטודנטים משתמשים ביישומי בינה מלאכותית לפחות פעם אחת בשבוע.

המשיבים הנם סטודנטים מתוך קשת רחבה של תחומי לימוד, ביניהם: טכנולוגיות למידה, חינוך, מדעי המחשב, הנדסה, מדעים מדויקים, מדעי הרוח והחברה ועוד. כמחצית מהמשיבים גברים והמחצית האחרת, נשים. גילם הממוצע של המשיבים הוא 28 שנים. 80% מהסטודנטים לומדים לתואר ראשון, 18% לתואר שני ו- 2% לתואר שלישי.

בינה מלאכותית חוזה: הסלפי ההאחרון שיצולם על כדור הארץ/TikTok/Robot Overloards)

עיקר השימוש הוא בסיוע ללמידה ולא לכתיבת עבודות

נכון לעכשיו, הסטודנטים משתמשים ביישומי בינה מלאכותית בעיקר כעזרי למידה, אשר באים לידי ביטוי בקבלת רעיונות להשראה, הבנת תכנים שנלמדו בקורסים, הרחבה נוספת על מעבר למה שנלמד בקורסים ולניסוח או עריכה של טקסט. נתוני הסקר מעלים בצורה ברורה כי הסטודנטים ממעטים להשתמש ביישומי הבינה המלאכותית לכתיבת עבודות, לפתרון תרגילים וליצירת תוצר ויזואלי. בנוסף כמעט ואינם משתמשים בהם לצורך תרגום.

הסטודנטים מאמינים כי באמצעות יישומי הבינה המלאכותית ניתן יהיה לבצע עבודות אקדמיות בקלות רבה יותר ושאף אחד לא יפגע אם יעשה שימוש ביישומים הללו. בנוסף, הם מאמינים שמרצים צריכים לאפשר שימושים בבינה מלאכותית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עוד עולה מהסקר כי הסטודנטים מעלים חשש כי בעקבות ההתפתחות, מרצים עשויים לתת מטלות קשות יותר וכי הם אינם חושבים כי השימוש ביישומי בינה מלאכותית אינו אתי. את הסקר ערכו ד"ר מיטל אמזלג מהפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT מכון טכנולוגי חולון, ודקנית הפקולטה פרופ' גילה קורץ.

ב-9 במרץ יתקיים ב-HIT כנס הבינה המלאכותית AI: Game Changer Or Game Over שיעסוק במהפכת הבינה המלאכותית באקדמיה בישראל ובעולם. המהפכה צפויה לשנות מהיסוד את דרכי ההוראה, הלמידה והמחקר ותביא אוטוטו לאוטומציה של תהליכי עבודה מורכבים שהיינו בטוחים שנועדו רק לבני אנוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully