וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה בשירות הזיקנה: "עם בינה מלאכותית אנחנו יכולים לזהות דפוסים והחמרה"

ינון דולב, מנכ"ל מעבדת החדשנות של ענקית הביטוח היפנית סומפו, אמר את הדברים בכנס Longevitech TLV שנערך בתל אביב. דני גלוטר, מייסד ומנכ"ל HeyLife הוסיף: "הקורונה קידמה אותנו טכנולוגית, אך יש עוד דרך ארוכה"

מימין רפי זך דני גלוטר ינון דולב מירי ברגר. יאיר חובב,
מימין רפי זך דני גלוטר ינון דולב מירי ברגר/יאיר חובב

בכנס Longevitech TLV שעסק בחידושים טכנולוגיים לאוכלוסיית העולם המזדקנת הוצגו סוגיות שונות ופתרונות חדשניים שמטרתם לקדם הזדקנות מיטיבה ולשלב בתוכה את העולם העסקי והדיגיטלי. מסקר שנערך על ידי האו"ם עולה כי אוכלוסיית העולם בגיל 60 ומעלה צפויה להכפיל את עצמה עד ותגיע לכמעט 2.1 מיליארד איש בשנת 2050. לאוכלוסייה זו תהיה השפעה רבה מאוד על מערכות הבריאות, הפנסיה, שוק העבודה כמו גם חיי הפנאי והמשפחה של כולנו.

"עם תוכנות, מוצרים ושירותים מותאמים, נוכל להפוך את הזקנה להזדמנות ומנוף לשיתופי פעולה בין מגזרים, תרבויות, סקטורים עסקיים ומדינות שיסייעו לדור שלנו ולדורות הבאים." כך ציינה ד"ר אירה סובל, מייסדת ומנהלת אקדמית של של Fintech for Longevity Academy, ויוזמת הכנס. באירוע שהתקיים בבורסה לני"ע בתל אביב השתתפו בין היתר, המפקח על הבנקים יאיר אבידן, פרופ' ציפי שטראוס מנהלת מחלקת ילודים ופגים מהמרכז הרפואי שיבא, שתעמוד בראש מרכז הלונג'ביטי שיפתח בקרוב בבית החולים, שמואל בן טובים יו"ר קהילת החדשנות Fintech IL, יחד עם עוד עשרות נציגים של חברות מעולמות הטכנולוגיה, הבריאות והפיננסים.

נושא הבינה המלאכותית, הטרנד החם כרגע בעולמות הטכנולוגיה מסייע גם בהתמודדות עם הזקנה והמעגלים התומכים בה. "הטכנולוגיה יכולה להקל, על המטפלים של ההורים שלנו כאשר שליש מהם עוזבים את העבודה לאחר שנה של טיפול, מכיוון שהעומס עליהם כבד מנשוא." סיפר ינון דולב, מנכ"ל מעבדת החדשנות של ענקית הביטוח היפנית סומפו, הבעלים של רשת בתי אבות המונה 300 בתי אבות ו-125 מרכזי יום ביפן. לדבריו, "עיבוד אוטומטי של תמונות וידאו ,יכול למעשה לזהות ולנתח דפוסים מסוימים, לבצע אוטומציות ולחסוך עבודה ידנית. לדוגמה, אם מטופל סיעודי, סירב או שכח ליטול תרופות או דילג על ארוחה, המחשב יכול לזהות ולהתריע על דפוסי התנהגות".

דולב לקח חלק בפאנל שעסק בשימושים טכנולוגים לשיפור איכות החיים ואריכותם, יחד עם דני גלוטר, מייסד ומנכ"ל HeyLife. "הקורונה עשתה עבורנו שירות טוב בכך שהעבירה רבים מהגיל השלישי לשימוש בטלפונים חכמים, אך יש עוד כברת דרך לעבור מבחינת הנגשה והפשטה של הטכנולוגיה עבור גיל הזהב, ובייחוד בכל מה שקשור בשימוש בטלפונים חכמים." אמר גלוטר שמכר בשנה שעברה את חברת אופטימל פלוס, שעוזרת לחברות לשפר תהליכי ייצור, תמורת 365 מיליון דולר. "ידוע לנו ש- 95% מאוכלוסיית המבוגרים משתמשים בלוח שנה וכ- 35% משתמשים בלוח שנה מנייר. אם נוכל להשתמש בכלי של ה'לוח שנה' כדי לייעל, להזכיר, לנתח מידע ולחבר את הגיל השלישי לעולם הטכנולוגי - אנחנו בכיוון הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully