וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבת המגנטית שלכם באוטו יכולה להזיק למצלמת האייפון

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 9:11

אולי לא ידעתם זאת: אפל מזהירה מפני שימוש בתפסים מגנטיים לרכב, העשויים להזיק למערכת ייצוב התמונה של מצלמת האייפון, שמבוססת על מגנטים רגישים

אייפון. ShutterStock
אייפון/ShutterStock

כדי להוציא את התמונות החדות שמוציאה מצלמת האייפון, אפל עושה שימוש במייצב תמונה אופטי, או OIS בראשי תיבות. מערכת ייצוב התמונה האופטי מתנגדת לרעידות שנוצרות מתנועת יד לא מכוונת או יד לא יציבה ומבטלת את השפעתן על התמונה - אלא שיחידת ייצוב העדשה המדוברת מתבססת על מערכת של מגנטים רגישים. בתקופה האחרונה מתרבות התלונות על "בעיות" במצלמות בקרב משתמשים בישראל, אך מתברר כי לפי הודעה שהוציאה אפל לפני כמה חודשים בפורומי התמיכה שלה, המגנטים האלה עלולים להיות מושפעים מתפסים מגנטיים של "דיבוריות" ברכב - ואלה עשויים, לאורך זמן, להזיק למצלמה של האייפון.

לפי אפל, קרבה של מגנטים חזקים לחיישני ייצוב התמונה יוצרת שדה מגנטי שעשוי לשבש או להשבית כליל את החיישנים המגנטיים. לאורך זמן, זה עשוי אפילו לפגוע בדיוק שלהם ולהגביל את טווח התנועה והייצוב עבור העדשה. אפל מציינים כי למצלמה יש אמצעי ייצוב אחרים, ברם, מדובר בהשבתה של מערכת חשובה לאיכות הצילום.

אז איך אפשר להמנע מנזק למצלמה של האייפון? הבעיה נעוצה ביצרני צד שלישי המייצרים תפסים מגנטיים לסמארטפונים לרכב, אלה מבוססים לרוב או על מגנט חזק בתוך התפס, או לחלופין לוחית מתכתית ממוגנטת המוצמדת לאחורי האייפון, בקרבה גבוהה למגנטים של מערכת ייצוב התמונה.

אפל באופן מפורש, ממליצה להימנע משימוש בתפסים מהסוג הזה, ולהשתמש רק בתפסים שמצויין עליהם שהם תואמים ומורשים לאייפון (כאלה שעושים שימוש ב-Magsafe). באופן דומה, כיסויים לאייפון בעלי תפס מגנטי עשויים לגרום לאותן תקלות.

במקרה והסרתם את התושבות או הכיסויים המגנטיים והמצלמה שלכם עדיין לא תקינה, יש לפנות לשירות. מערכת ייצוב התמונה המדוברת קיימת בדגמי אייפון 6 פלוס, אייפון 6s פלוס, אייפון 7 ודגמים מאוחרים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully