וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכל חדר ישיבות צריך שתהיה נוכחות נשית משמעותית"

אשת נשיא המדינה, מיכל הרצוג בוועידת איגוד ההייטק הישראלי של התאחדות התעשיינים, Women's" CEO Summit: "צריך שמסביב לכל שולחנות קבלת ההחלטות יישבו נשים דעתניות שישמיעו את קולן"

מימין: רון תומר, מיכל הרצוג, איילת נחמיאס ורבין, מאיה שוורץ, מריאן כהן. ליאת מנדל,
מימין: רון תומר, מיכל הרצוג, איילת נחמיאס ורבין, מאיה שוורץ, מריאן כהן/ליאת מנדל

"הצלקת תישאר"

-300 נשים, מהמובילות והמשפיעות בתעשיית ההיי-טק הישראלי, התכנסו יחדיו הבוקר (ד') בבורסה לניירות ערך בתל אביב, לוועידת Women CEO Summit שהתקיימה בהובלת איגוד הייטק הישראלי של התאחדות התעשיינים. האירוע התקיים במעמד אשת נשיא המדינה, מיכל הרצוג, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, יו"ר איגוד ההיי-טק של ההתאחדות, מריאן כהן ומנכ"לית איגוד ההיי-טק בהתאחדות, מאיה שוורץ.

רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג פתחה את הועידה ודיברה על הצורך לקדם נשים בישראל ובעולם ההייטק בפרט. "אנחנו יודעות שבשביל לחיות בחברה מגוונת, צודקת ומשגשגת, לא מספיק שלנשים יהיו חדרים משלהן - צריך שבכל חדר ישיבות תהיה נוכחות נשית משמעותית; שמסביב לכל שולחנות קבלת ההחלטות ישבו נשים דעתניות שישמיעו את קולן; ושנוכחות נשית משמעותית במשרדי ההיי-טק ובהנהגת הענף תהפוך למובנת מאליה עבורנו, ממש כמו זכותן של נשים להחזיק ברכוש משלהן, להצביע בבחירות וללמוד באוניברסיטה. אנחנו סבורות שהמיעוט הנשי בתעשיית ההיי-טק אינו נובע מהיעדר כישורים, אלא מהיעדר הזדמנויות. כמוה, אנחנו לא מבקשות קיצורי דרך, אלא דורשות הזדמנות שווה. אנחנו שואפות שחינוך נשים למצויינות ולאוריינות טכנולוגית יהפוך למטרה עליונה; ושואפות לצייד ילדות, נערות ונשים בסל הכישורים שנחוץ עבור הדור הבא שיצעיד קדימה את הענף החשוב והמרכזי הזה".

בוועידה התקיימו שיחות ופאנלים בנושאי השעה - השינויים שחווה באחרונה עולם ההיי-טק עם דגש על המצב בישראל, אתגרים עיקריים עמן מתמודדות נשים בתעשייה, כיצד ניתן להצמיח חדשנות גם בעתות של חוסר יציבות ומשבר כלכלי עולמי ועוד. נושאים נוספים שעלו בוועידה עסקו בסוגיות כיצד נשים יכולות לקדם נשים, כיצד ניתן לעודד יותר נשים להיכנס לעולם ההייטק ומה נדרש כדי לראות יותר נשים בתפקידי ניהול בהייטק. בין האורחות נכחו גם יו"ר פורום הנשים של התאחדות התעשיינים, עופרה חן, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, איילת רזין בית אור, חני שטרית בך, סמנכ"לית בכירה בבורסה לניירות ערך ועוד.

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר: "תמיד תמכתי קידום נשים, לא רק כי אני מאמין כי השוויון הוא נר לרגלי אלא בגלל שהבנתי שהחברה והכלכלה הישראלית מפסידות מכך שאינם נהנים בשיעורים הנכונים שלהן. גם כשלפני יותר מעשור הוקם פורום הנשים בתעשייה, הייתי החבר היחידי בפורום כי האמנתי שיש עוד הרבה מה לעשות. גם בהייטק וגם בתעשייה אחוז הנשים הוא רק כ- 30 אחוז וגם פערי השכר עומדים על כ- 30 אחוז לרעת הנשים, וככל שעולים בהיררכיה הפערים רק הולכים וגדלים. עם זאת אני מאמין שאנחנו לא נשנה את זה במילים וכנסים, אלא רק במעשים ובדוגמאות, כל אחת תהייה מגדלור לאחרות. לכן הצבנו לנו בהתאחדות כיעד לקדם נשים ולעודד אותן גם להגיש מועמדויות לתפקידים ציבוריים ואותות הוקרה על פועלן. בהתחלה רק גברים קיבלו בהתאחדות אותות הוקרה, אך לאחר שעודדנו גם נשים להגיש מועמדויות, בטקס האחרון של פרסי התעשייה כ- 50% מהזוכים בפרס התעשייה היו זוכות - תעשייניות מצליחות ופורצות דרך. זו גם האחריות שלנו כחברה לעודד נשים המגזר החרדי והערבי להשתלב בשוק התעסוקה ולפעול שהן יבנו קריירה ויתוגמלו במשכורת נאותה. כך באמת נוכל לקדם שינוי. יש עוד הרבה מאוד מחסומים שצריך לעבור- אין תקרת זכוכית, נשים מצליחות בזכות עצמן ולא בזכות זה שהן נשים. כן יש עוד הרבה תקרות וירטואליות שנשים עוד צריכות לנפץ, אבל אנחנו נמצאים במגמת שיפור. נשים כן מגיעות לעמדות יותר בכירות ואנחנו רואים יותר ויותר נשים בהנהלה. גם אצלי בהנהלת החברה הרב הן נשים, ואני מאמין כי אם כולנו נתגייס למען המטרה, נוכל לקדם את מעמד הנשים בישראל ככלל ובשוק התעסוקה בפרט.

"בהקשר למצב שנוצר והמחאות שמתקיימות היום ברחבי הארץ, אני מרגיש כי השסע בעם הולך ונהייה צלקת על החברה הישראלית. ככל שהמחאות יתגברו ויתרחבו, כך הצלקת הזו תמשיך ותגדל וגם אם נשלים ונמצא את דרך ההסכמה מחדש, הצלקת תישאר, ולכן אנחנו צריכים לעשות הכל בכדי לעצור את הקרע כאן ועכשיו ולהוביל להידברות. יש לנו ארץ אחת והיא ארץ יפה, וזו האחריות שלנו לשמור עליה ככזו".

מאיה שוורץ, מנכ"לית איגוד ההייטק בהתאחדות: "הניהול של נשים מאופיין באופן שונה מניהול גברי טיפוסי ומתגאה בניהול עגול ומכיל יותר. מחקרים מראים כי נשים מעסיקות בצורה מגוונת יותר מגברים. אנו מקדמות שיח, פתיחות לשינויים וחדשנות. מחקרים גם מראים שהמצאותן של נשים בהנהלה הבכירה אף מעלה את שורת הרווח. לנשים יכולות כבירות בכל תחומי החיים וארגז כלים מגוון שתורם לפריון ולחברה מתוקנת ומשלבת יותר".

יו"ר איגוד ההייטק הישראלי בהתאחדות התעשיינים, מריאן כהן: "המצב הנוכחי, בו גם התעשייה וגם המדינה אינן משכילות לייצר את המקום הנכון והראוי לנשים בעמדות הניהול הבכירות, הוא בעייתי וגורם לאי מיצוי הזדמנויות בכלכלה ובחברה. חברה שלא תשכיל להשתמש בכל ההון האנושי שברשותה, לא תממש את הפוטנציאל שלה - לא בתחום החברתי ולא בתחום העסקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully