וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונה כזו לא ראיתם: אסטרונאוט צילם מופע מוגבר של הזוהר הצפוני מתחנת החלל

אסטרונאוטים חובבי צילום לא פעם מנצלים את זווית הצפיה הלא שגרתית שלהם לתמונות יוצאות דופן של כדור הארץ, אבל כולנו נהנים מהפירות. הפעם ג'וש קסדה סיפק תמונה מהממת של האורות הייחודיים שהפעם היו מוגברים במיוחד והופיעו אפילו מעל קליפורניה

דבר ידוע הוא שלאסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית יש יתרון לא הוגן ואת המושב הכי טוב בבית כשמדובר בצילום תמונות של כדור הארץ. מי שהרבה לנצל זאת ולצלם תמונות מרהיבות של הכדור מחלון תחנת החלל, הוא האסטרונאוט סקוט קלי, שלשם כך גם לקח עימו לחלל את מצלמת ה-SLR האיכותית שלו. מי שהפעם ניצל את נקודת התצפית המרחפת כארבע מאות קילומטרים מעל כדור הארץ הוא האסטרונאוט של נאס"א ג'וש קסאדה.

האסטרונאוט פרסם שלשום בטוויטר את התמונה יוצאת הדופן הזו של האורורה בוראליס (הזוהר הצפוני), מופע האורות הייחודי כשחלקיקים טעונים מהשמש מתנגשים עם מולקולות באטמוספירה של כדור הארץ, שהפעם היו חזקים ומרשימים במיוחד בשל פעילות סולארית מוגברת, ובאופן חריג, נצפו גם מעל חוגים משווניים יותר מאשר קווי הרוחב הקרובים לקטבים - חלקם אפילו הגיעו עד דרום קליפורניה, השבוע. קסדה תיעד את הפעילות המוגברת.

הזוהר הצפוני מהחלל. @astro_josh,
הזוהר הצפוני מהחלל/@astro_josh

קסאדה הגיע לתחנת החלל באוקטובר האחרון לצד שלושה חברי צוות נוספים ממשימת "צוות-5" של SpaceX. אסטרונאוטית נאס"א ניקול מן, האסטרונאוט היפני קיוצ'י ווקאטה, והקוסמונאוטית הרוסית אנה קיקינה. כדאי אגב שקסאדה ימהר לצלם עוד כמה תמונות שכן משימת "צוות 6" ששוגרה הבוקר שעון חוף מזרחי כבר עושה את דרכה לתחנה עם מחליפיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully