וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשן הכלכלי שאול אמסטרדמסקי הופך לרובוט AI העברי הראשון

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 19:50

30 שעות אודיו מתוך ההסכת חיות כיס סווגו, קוטלגו והפכו לדאטה-סט לצורך מטרה אחת: לייצר לראשונה מערכת בינה מלאכותית של אודיו בעברית באמצעות יצירת פרק של חיות כיס של שאול

שאול אמסטרדמסקי ומערכת ההסכת הכלכלי "חיות כיס" השיקו אתמול (רביעי) את תחרות רובו-שאול שמטרתה לייצר רובוט קולי מבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) שמסוגל לייצר תוכן בעברית בקולו של שאול אמסטרדמסקי. לצורך הפיתוח, בכאן הסכתים (פודקאסטים) הקימו אתר מיוחד ובו כ-30 שעות אודיו מתוך ההסכת שסווגו, קוטלגו והפכו לדאטה-סט שפתוח לקהל הרחב. מפתחים/מהנדסים או כל אחד למעשה, יכול להוריד את הדאטה ולייצר לראשונה בישראל מערכת בינה מלאכותית של אודיו בעברית באמצעות פרק של חיות כיס עם שאול - אבל בלעדיו.

הפרויקט נוצר מתוך מטרה להנגיש לציבור הרחב סט דאטה משמעותי שיכול לסייע לפיתוח טכנלוגיית הבינה המלאכותית בעתיד ולבנות באמצעותו אפליקציות קוליות בעברית מבוססות בינה מלאכותית לדוגמה - רובוט שמדבר עם נציגי שירות, רובוט שמקריא סיפורים לפני השינה. ולא פחות חשוב - כל הקלטה של שידור מצריכה אולפן, טכנאי ומשאבים טכניים, אבל עם הרובו- שאול יהיה ניתן לייצר בקלות תוכן איכותי, מגוון ורחב בכל פלטפורמה.

שאול אמסטרדמסקי: "התחרות לבנות את רובו-שאול הטוב ביותר יצאה אתמול לדרך. זו תחרות של קוד פתוח, וכל הרובו-שאולים שיווצרו יועמדו לשימוש ציבורי, בכפוף לתקנון של התחרות. רובוט קולי, מבוסס בינה מלאכותית, בעברית, יאפשר לי לייצר הרבה יותר תוכן. אבל זה רק השימוש המיידי. אפשר יהיה לבנות עליו מערכת שתוכל לקחת את דגימת הקול שלכם - דגימה קצרה של דקה או פחות - ולהכין רובוט מדבר שלכם. או של כל אחד אחר, אבל בעברית. ואז, למשל, ליצור על בסיס זה אפליקציות אחרות.

למשל אפליקציות שעוזרות לילדים לעשות שיעורי בית עם ליווי קולי, או רובוט שיוכל להתקשר בקולך למוקד המעצבן של הבנק או מס הכנסה ולעשות במקומך סידורים. ככה אני מדמיין את העתיד שלי - מגניב ומקריפ. בחלומות שלי, אנחנו נאזין לקטע של רובוטים וקטע מקורי מתוך פרק של חיות כיס - ואף אחד מאיתנו, לא יוכל לזהות בכלל מה פייק ומה אמיתי. גם לא אני. כשיהיה לנו רובו-שאול מנצח, אני אכתוב לו פרק שלם של חיות כיס, והוא יגיש אותו לגמרי לבד".

את תוצרי הפיתוח יש להגיש עד ה-1.5.23 והפרויקט האיכותי ביותר יוכרז כמנצח ואולי אף יכנס לשימוש רשמי בכאן, תאגיד השידור הישראלי. לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully