וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת הטלפונים של גארפילד נפתרה אחרי 30 שנה - במערה תת ימית

26.3.2023 / 0:12

מגיפת טלפונים קווים עם דמותו של החתול הכתום גארפילד הציפה את חופי בריטאני שבצרפת במשך שנים. אלא שכעת, בסיועו של מידע שהגיע מחקלאי מקומי, התעלומה נפתרה

תעלומת טלפוני גארפילד בחוף/@drmysterion

זוכרים את גארפילד? כמעט כל מי שגדל בשנות ה-80 מכיר את החתול הכתום השמנמן והעצלן שחובב לזניה ופיצה. מסתבר שבצרפת נתפרה סוף סוף תעלומה בת יותר מ-30 שנה כשמגיפה של מאות טלפונים קווים בדמותו של גארפילד נשטפו אל חופי בריטאני.

הטלפון הקווי בדמות החתול של חברת Tyco, הפך מאז לפריט אספנים והיה הומאז' לאופיו המנומנם של הדמות המצוירת, מכיוון שעיניו נשארו עצומות עד שמישהו הרים את השפופרת. ללא ספק פריט מובחר לחובבי גארפילד, אבל לא בדיוק משהו שאתה מצפה למצוא על חוף הים.

עם זאת, זה בדיוק המראה שתושבי בריטני נחשפו אליו במשך שלושה עשורים החל משנות ה-80 של המאה הקודמת, כאשר סנוניות ראשונות של טלפונים גארפילדים כתומים מפלסטיק החלו להופיעו כשהם פזורים לרוחב קו החוף הצרפתי. היו שנים בהם נראו מאות מהטלפונים הללו בחוף, אבל מאיפה הם הגיעו? לאיש לא היה מושג.

באתר iflscience דווח בשבוע שעבר שתעלומת גארפילד הגדולה נפתרה בעזרתו של חקלאי שזיכרונו רוענן על ידי קמפיין מחודש לגבי פסולת הטלפונים של צוות ניקוי חופים בצרפת. כשהעיתונות המקומית דיווחה על הסיפור, הוא יצר קשר עם עיתונאים כדי לומר שהוא נזכר שראה טלפון של גארפילד לאחר סערה בתחילת שנות השמונים, ויותר מכך - הוא יודע בדיוק מאיפה הם מגיעים.

כמו שקורה לעתים קרובות כאשר מספר עצום של פריטים מוזרים מתחילים להיסחף אל אזור מסוים, גם הטלפונים של הללו "נמלטו" ממכולה שנפלה מספינת משא בים. מקרה דומה קרה ב-1992 כשמשלוח של 28,000 ברווזי גומי שוחררו לאוקיינוס לאחר שמכולה השתחררה מספינת משא במהלך המעבר מסין לאמריקה.

צעצועי האמבט הגיעו לחוף לראשונה באלסקה, אבל אלפים מהם המשיכו למצר ברינג שם הם קפאו בקרח הארקטי, רק כדי להפשיר כמה שנים מאוחר יותר ולהיסחף לכיוון בריטניה. בהיותם צעצועי רחצה, הם היו מוכנים היטב למסי על פני הים, אבל הטלפון של גארפילד לא היה כל כך כשיר למי הים.

עוד על החתול

הזהות המינית של גארפילד מסעירה את הרשת

לכתבה המלאה

מכולת המשלוח שממנה הם הגיעו נתקעה בתוך מערת ים נסתרת, שמיקומה היה ידוע רק לחקלאי שהחליט לסייע לפצח סוף סוף את תעלומת הטלפונים של גארפילד. עשרות שנים חלפו מאז שהתרסקה שם, אבל כשצוותים יצאו לחקור את המערה הם מצאו את המכולה ההרוסה, כמו גם כמה טלפונים שעוד היו בתוכה.

מכולת המשלוח (קונטיינר) שממנה הם הגיעו נתקעה בתוך מערת ים נסתרת, שמיקומה היה ידוע רק לחקלאי שהחליט לסייע לפצח סוף סוף את תעלומת הטלפונים של גארפילד. עשרות שנים חלפו מאז שהתרסקה שם, אבל כשצוותים יצאו לחקור את המערה הם מצאו את המכולה ההרוסה, כמו גם כמה טלפונים שעוד היו בתוכה.

"ראיתי גארפילדים וחתיכות מהמכולה בכל המערה", אמרה נשיאת האגודה המקומית לניקיון החופים, קלייר סימונין-לה מור, ל- Ouest-France. "אבל מרבית הטלפונים כבר נעלמו, הים עשה את עבודתו כבר 30 שנה. אנחנו הגענו אחרי הקרב".

למרות שהתעלומה נפתרה, שליטתו של גארפילד בקו החוף הצרפתי נמשכת = מכיוון שלמרות שהמכולה אותרה, היא הייתה במקום קשה מדי להגעה ולא היה ניתן להוציא אותה משם. כיוון שכמות מטען לא ידועה עדיין מסתתרת בתוכה, לא ידוע כמה זמן חתולים כתומים מנומנים יופיעו מדי פעם בחופי בריטאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully