וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך כדור הארץ נראה לפני 100 מיליון שנים? בואו לראות

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 10:05

מודל גיאולוגי חדש שפורסם במגזין סיינס מאפשר להציץ לעברו של כדור הארץ ולראות איך נראו פניו לפני 100 מיליון שנים. המודל החדש גם יסייע במחקר והבנה טובה יותר של פני כדור הארץ בעתיד

כדור הארץ מהחלל - כפי שצולם ע"י נאס"א. 24K-Production, ShutterStock
כדור הארץ מהחלל - כפי שצולם ע"י נאס"א/ShutterStock, 24K-Production

מודל גיאולוגי חדש המפורט ביותר מזה אי פעם, מאפשר לנו להציץ אל תוך העבר ולראות כיצד נראה כדור הארץ לפני 100 מיליון שנים. המודל החדש יאפשר לנו להבין טוב יותר את מבנה כדור הארץ כיום. ואף להבין כיצד ייראה בעתיד. המודלים הגיאוגרפיים הקיימים עד כה לא אפשרו למדענים להבין היטב כיצד נוצרו תווי פני השטח הנוכחיים של כדור הארץ. "כדי לחזות את העתיד עלינו תחילה להבין את העבר", מסביר ד"ר טריסטן סיילס מאוניברסיטת סידני באוסטרליה, שהיה ממובילי המחקר.

צפו בסרטון

המודל מציג רזולוציה חסרת תקדים מידה של 10 ק"מ, במהלך 100 מיליון שנים, המחולק לשלבים, כל אחד מהם בן מיליון שנים. המודל החדש יאפשר לגיאופיזיקאים הבנה שלמה ודינמית יותר של פני כדור הארץ. כך, למשל, מסביר, מוביל המחקר, הוא מתעד דינמיקות של תנועת חולות מהיבשה לים. בדרכים שלא הכרנו בעבר. מדובר בתנועה. של סלעים שהתפוררו לאבק במשך מיליוני שנים. לתנועה זו. יש תפקיד בוויסות מעגלי הפחמן של כדור הארץ, ולתגלית יש השפעה על הבנה של שינויי האקלים.

המודל הגיאולוגי החדש. יאפשר למדענים גם לבחון תיאוריות שונות. לגבי תגובה של פני כדור הארץ להתפתחויות אקלימיות עתידיות, שינויים טקטוניים אפשריים כמו גם כמו גם השפעות של התפתחויות אבולוציוניות אחרות.

  • עוד באותו נושא:
  • כדור הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully