וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פייסבוק מפתחת רשת חברתית מתחרה לטוויטר

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 11:09

יש שגידיו שזה היה מתבקש, ולפי דיווח חדש מטא (פייסבוק) מנצלת את המשבר אליו נקלעה טוויטר - ומפתחת פלטפורמה מתחרה. זה מה שידוע בינתיים

מטא. ShutterStock
מטא/ShutterStock

טוויטר מצויה בלב סערה מאז השלמת הרכישה על ידי מנכ"ל ומייסד טסלה ו-SpaceX אילון מאסק, שכללה גם פיטורים המוניים. בינתיים, לפי דיווח ב-Platformer ו-MoneyControl, מטא (פייסבוק) מנצלת את המשבר הענק אליו נקלעה טוויטר - ומפתחת רשת חברתית מתחרה. על פי הפרסום, ענקית הטכנולוגיה נמצאת בשלבים מוקדמים של פיתוח אפליקציה בשם הקוד P92 שתאפשר למשתמשים לפרסם עדכונים מבוססי טקסט, והיא תתמוך בפרוטוקול ActivityPub - אותה הטכנולוגיה שעליה נשען פרויקט הקוד הפתוח Mastodon, אליו עזבו משתמשי טוויטר רבים לאחר הרכישה על ידי מאסק.

"אנחנו בוחנים רשת חברתית מבוזרת ועצמאית לשיתוף עדכוני טקסט", אמר דובר מטעם ActivityPub. "אנחנו מאמינים שיש הזדמנות למרחב נפרד שבו יוצרים ואישי ציבור יכולים לשתף עדכונים לגבי תחומי העניין שלהם".

על פי מקורות, את הפרויקט מוביל מנכ"ל אינסטגרם אדם מוסרי. כמו כן, הפלטפורמה תבנה כאפליקציה עצמאית, אך המשתמשים יתחברו אליה באמצעות חשבון האינסטגרם שלהם. עם זאת, שיתוף המידע מאינסטגרם יהיה מינימלי ויכלול פרטים כמו שם מלא, כינוי וכתובת מייל.

אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם. GettyImages
על פי מקורות, את הפרויקט מוביל מנכ"ל אינסטגרם אדם מוסרי/GettyImages

בדומה לMastodon, הערכות הן שגם ב-P92 של מטא כל אדם או קבוצה יוכלו לפתוח שרת נפרד - מה שאומר שגם כללי הקהילה והאופן בו הם נאכפים יקבעו על ידי מנהלי השרת. מתי האפליקציה תשוחרר? לפי MoneyControl הרעיון עדיין נמצא בשלבים מוקדמים של תכנון ופיתוח, כך שסביר שעד אז עלולים לקום לפרויקט החדש מתחרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully