וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה צפייה: מסוק מחקר של נאס"א תיעד שקיעה על מאדים

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 14:29

"אינג'יניואיטי", המסוק הקטן שמלווה את הנחתת "פריסברינס" ומעופף לו במכתש ג'זרו במאדים, צילם במקרה תמונה יפהפיה של שקיעה על פני הכוכב האדום

שקיעה במאדים. NASA/JPL-Caltech,
שקיעה במאדים/NASA/JPL-Caltech

אתמול סיפרנו לכם על הדיונות העגולות המדהימות של מאדים שצולמו על ידי מצלמה מסלולית, אבל צריך לזכור שגם על פני הכוכב משוטטים כרגע כמה כלי מחקר של נאס"א, ביניהם "אינג'יניואיטי" שהוא מסוק קטן, שכיום עושה את המעוף ה-46 שלו על פני הכוכב, והפעם צילם שקיעה מהממת על הכוכב האדום.

"אינג'יניואיטי" עדיין מעופף לו באזור מכתש ג'זרו וממשיך לאסוף מידע, גם הוא - מעבר לאורך חייו הצפוי. המסוק הזעיר הגיע לפני המאדים כשהוא רוכב על גבה של הנחתת הרובוטית "פרסבירנס", שנחתה שם לפני שנתיים. "אינג'יניואיטי" ביצע את טיסת הבכורה שלו חודשיים אחרי הנחיתה הראשונית של הורתו הרובוטית. "אינג'יניואיטי" משמש כגשש מקדים עבור הנחתת, העסוקה בלחפש סימנים לחיים שאולי התקיימו פעם על פני המאדים ואיסוף דגימות.

בווידאו:הגשושית "התמדה" נחתה על מאדים/רויטרס

טיסות 45 ו-46 התקיימו ממש לפני כשבועיים, ב-22 וב-25 בפברואר, כאשר המטס ה-47 צפוי בימים הקרובים. בכלל שזמן השידור בין כדור הארץ ומאדים יכול לקחת בין 5 ל-20 דקות, המסוק הזעיר מתוכנת להמריא ולנחות בכוחות עצמו. המצלמה שהוא נושא עוזרת למדעני סוכנות החלל לתכנן את המשך המחקר שלו ושל פריסבירנס.

על אף שהמצלמה שלו מכוונת לקרקע, לעתים שמי המאדים מתגנבים לתמונות שלו. בטיסה ה-45 לכד המסוק הזעיר בתצלומיו את השמש. בתמונה, נראית השמש קצת מעל האופק מעל הגבעות שמקיפות את המכתש, ומאירה את פנים המכתש. התמונה כמעט נראית כמו אחת שניתן ללכוד בנוף מדברי כאן על כדור הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • מאדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully