וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תמונות הירח של סמסונג מזויפות?

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 15:34

אחת היכולות המרשימות של טלפוני ה-S מדגם האולטרה היא ה-"ספייס זום" והיכולות שלו לצלם תמונות ירח מרשימות. אבל עכשיו משתמש ב-Reddit שוב מעלה את הסוגיה: האם זה בעצם זיוף?

התמונה שצולמה שהתקבלה. ibreakphotos/reddit,
התמונה המעובדת של הסמארטפון לאחר הצילום/ibreakphotos/reddit

היכולת המרשימה של טלפוני סמסונג העיליים מדגם S20 ואילך בתת הדגם אולטרה היא יכולת זום מרשימה של פי 30 ופי 100, מה שסמסונג מכנים "ספייס זום". עכשיו, היכולת הזו, תיאורטית מאפשרת לכם גם לצלם תמונות ירח בעזרת הזום. אלא שכפי שכולנו מכירים, צילום ירח עם סמארטפון ובלי עדשות מתאימות לרוב ייתן פשוט תמונה של כתם או עיגול בהיר על רקע כהה, ולא משהו שאפשר לכנותו ירח. סמסונג משתמשים בעיבוד תמונה כדי לקחת תמונות כאלה, ולהפוך אותן לתמונות ירח מרשימות. אבל האם התמונות האלה, בעצם, לא אמיתיות? משתמש Reddit עשה ניסוי משלו, והתוצאות בעצם מביאות למסקנה שמדובר בזיוף.

המשתמש ibreakphotos הגה מבחן גאוני בפשטותו: הוא צילם תמונה מטושטשת של הירח, הציג אותה על מסך, ואז צילם את המסך בעזרת סמסונג S23 אולטרה. בתמונה המקורית - אין בכלל פרטים, אבל התמונה המעובדת של הסמארטפון לפתע מראה פרטים בפני הירח שלא היו שם קודם. ולא מדובר בתיקון של פיקסלים מטושטשים, או שיפור של הקיים, מדובר למעשה בדמות ירח חדשה, שנבראה "עם תוספות".

התמונה שצולמה על יד המכשיר לפני עיבוד. ibreakphotos/reddit,
בתמונה המקורית - אין בכלל פרטים/ibreakphotos/reddit

כאמור, הדיון הזה לא ייחודי לדגם האחרון של סמסונג. ב-2021, המגזין Input עשה כתבה גדולה על תמונות הירח עם הפרטים המזויפים, שצולמו עם ה-S21 אולטרה. סמסונג אז אמרה למגזין כי "לא נוצרו שכבות נוספות לתמונה או בוצעו שינויי מירקם". אבל החברה הודתה כי היא משתמשת בבינה מלאכותית כדי לזהות ירח בתמונה, ואז "מציעה שיפור פרטים על ידי הפחתת טשטוש ורעש".

מאוחר יותר, סמסונג פירטה על הנושא קצת יותר בבלוג שלה, במקור בקוריאנית. ההסבר שם מלווה במונחים מעורפלים אבל סמסונג טוענת כי הם משתמשים ב- "בפונקציית שיפור פרטים" כדי "להסיר ביעילות רעש ולהבליט מקסימלית פרטים של הירח כדי לתת תמונות בהירות ונקיות שלו". אבל מה המשמעות של זה?

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
Galaxy S23 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
התוצאות בעצם מביאות למסקנה שמדובר בזיוף. גלקסי S23 אולטרה של סמסונג/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

האם זה מזויף היא כבר לא שאלה של כן או לא

סמסונג לא המציאה פה את הגלגל. השימוש הנרחב בבינה מלאכותית כדי לשפר תמונות, הופך את הסוגיה של "האם זה זיוף?" לא לשאלה של כן או לא, אלא שאלה שיושבת על רצף. אפשר לומר ולהניח, שמה שמציאותי הוא רק המידע הנקי שנקלט בחיישן המצלמה, ללא התערבות או עיבוד. אבל רוב המצלמות בסמארטפונים כיום מבצעות עיבודים ממוחשבים לתמונות מצולמות, וגם צלמים מקצועיים עושים תיקונים לתמונות. הסוגיה אם כך היא האם תמונות הירח של סמסונג הן יותר תוצר אופטי של המצלמה או יותר תוצר של עיבוד חישובי, כלומר תמונה מיוצרת ולא תיעוד של סצינה מוחשית.

זו כבר סוגיה חצי-פילוסופית, שרק תיהפך מורכבת יותר בעתיד, וככל הנראה נראה יותר ויותר תמונות "מטופלות" כמו זו של סמסונג שיציבו אתגר לשאלה - מה זה אמיתי?

מסמסונג נמסר בתגובה לוואלה! טכנולוגיה:

"סמסונג מחויבת לספק חווית צילום מהטובה ביותר, כאשר משתמש מצלם את הירח, טכנולוגיית אופטימיזציית הסצנות המבוססת על בינה מלאכותית מזהה את הירח כאובייקט הראשי , הטכנולוגיה תופסת פריימים מרובים עבור קומפוזיציה מרובת פריים, ולאחר מכן בינה מלאכותית משפרת את הפרטים של איכות התמונה והצבעים. טכנולוגיה זו אינה מכילה שכבת-על של תמונה על התמונה. משתמשים יכולים לבטל את אופטימיזציית ה-AI, אשר ישבית שיפורי פרטים אוטומטיים בתמונה שצולמה על ידי המשתמש. סמסונג ממשיכה לשפר את כלי אופטימיזציית הסצנות כדי להפחית כל בלבול פוטנציאלי בין צילום של הירח האמיתי לבין תמונה של הירח".

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully