וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב נשוחח עם "חבר" מלאכותי בסנאפצ'אט

שי נחמן, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

20.3.2023 / 9:48

חברות הביג טק מצטרפות לתחרות הגואה בתחום ה-AI, ומשיקות פיצ'רים חדשים שהולכים לטרוף את כל הקלפים

סנאפצ'אט. ShutterStock
גם סנאפצ'ט הודיעה על כניסתה לעולם הבינה המלאכותית היישומית/ShutterStock

מטא לא נשארת מאחור, ולמרות עיכוב לא קטן ביחס למתחרות הגדולות שלה, מיקרוסופט וגוגל, גם היא הודיעה על השקת מודל AI מתקדם. מודל הבינה המלאכותית של מטא נקרא LLaMA, והוא פותח על ידי צוות מחקר הבינה המלאכותית של החברה. המטרה העיקרית של המודל של מטא הוא לסייע בעבודות מחקר של מהנדסים ומדענים.

מטא הכריזה שהמודל שלה יעבוד בצורה יעילה יותר מהמודלים של החברות המתחרות, יצרוך פחות משאבים ויהיה פתוח בחינם לחוקרים ומדענים (אבל לא לשימוש מסחרי) מתוך תקווה שכעת החוקרים יוכלו לבחון ולפתח גישות מחקר חדשות, לבדוק את עבודתם של חוקרים אחרים ושימושים נוספים בעולמות המחקר לצורך קידום המדע והאנושות כולה. על פי מה שנמסר ממטא, המודל יוכל לסכם חומרים כתובים, לפתור משפטים מתמטיים ולבצע מחקרים כמו זיהוי מבנים של חלבונים.

מעניין לציין, שלמרות כל היכולות המוצהרות, אחת הדוגמאות שמטא בחרה להראות בהשקת המודל הייתה כתיבת סצנה לתוכנית "סיינפלד".

סנאפצ'ט מכריזה על "חבר חדש" המבוסס על בינה מלאכותית

גם סנאפצ'ט הודיעה על כניסתה לעולם הבינה המלאכותית היישומית, ומשיקה את "My AI", צ'טבוט שיוטמע בפלטפורמה שלה, המבוסס על הטכנולוגיה של OpenAI (החברה שפיתחה בין היתר את ChatGPT). "My AI" ידע לענות על שאלות טריוויה, יוכל להתאים את הקול שלו לפי המשתמש, לבחור לעצמו שם ייעודי ויוכל אפילו להציע רעיונות למתנות לחברים הטובים שלך.

גולת הכותרת שהיא חידוש משמעותי בתוסף של סנאפצ'ט - החבר החדש לא אמור לשמש כמנוע חיפוש (כמו שמיקרוסופט מטמיעה בבינג), אלא כעוד דמות ברשת החברתית, שניתן להתיידד איתה ולהתייעץ איתה. לאור העובדה שכ-75% מהמשתמשים של סנאפצ'ט הם בטווח הגילאים 34-10, ייתכן מאוד שהם באמת ימצאו לעצמם חבר חדש, והמהלך של החברה יהפוך לסיפור הצלחה גדול.

בנוסף, וכחלק מהמוגנות של המשתמשים שלה, הצ'טבוט עוצב כך שנעשה מאמץ גדול להימנע מהטעיות, מידע שגוי או תגובות לא הולמות. כמובן שיכולות להיות טעויות שהחברה הבטיחה לשפר עם הזמן, אך כצעד של זהירות, החברה מציעה למשתמשים לא לשתף עם ה"חבר החדש" את הסודות האישיים שלך, ומבקשת מהמשתמשים לדווח לה על טעויות שהצ'טבוט עושה. על פי הודעת החברה, הצ'טבוט ייפתח לשימוש תמורת מנוי חודשי בעלות של 3.99 דולר.

הלוגו החדש של נוקיה. רויטרס
מתרעננת. הלוגו החדש של נוקיה/רויטרס

נוקיה מתרעננת, ומשיקה לוגו חדש

לאחר 60 שנה שבה נוקיה עשתה שימוש באותו לוגו, היא סופסוף קיבלה החלטה להחליף אותו. הלוגו החדש יורכב מצורות שונות שיוצרות יחדיו את המילה NOKIA, וגם הצבע הכחול יוחלף במגוון צבעים. נוקיה מבצעת את הצעד הזה כחלק מהשינוי התדמיתי שהיא מנסה לייצר, במטרה להציג את עצמה כחברת טכנולוגיה עם מגוון רחב של עסקים, ולא כחברה המייצרת סמארטפונים בלבד.

בשנת 2020 פקה לונדמארק התמנה למנכ"ל נוקיה, והכריז על אסטרטגיה חדשה לשיקום החברה. האסטרטגיה שלו מורכבת משלושה שלבים: איפוס, האצה והרחבה. כעת, על פי לונדמארק, שלב האיפוס הסתיים, והחברה מתחילה לממש את השלב השני בתוכנית שלה, ומכוונת לצמיחה בעסקים שהיא מובילה בדגש על מכירת ציוד לחברות טלקום.

בטווח הארוך יותר נוקיה מכוונת להיות שחקן משמעותי בעולמות תשתיות הענן, ויהיה מעניין לבדוק האם האסטרטגיה הזו תוביל את נוקיה לעמוד במטרותיה, ולהתמודד כשווה בין שווים עם חברות הענק כמו אמזון ומיקרוסופט.

גוגל סופסוף מצפינה את המיילים בצד הקליינט

גוגל הכריזה שאפשרות הצפנת המיילים בצד הקליינט פתוחה לשימוש עבור חברות ועבור מוסדות חינוך. עוד בשנת 2014 החברה הכריזה על כך שמפתחיה עובדים על הצפנת האימיילים בג'ימייל מצד הלקוח, מה שמאפשר לו להצפין בעצמו (ללא ידיעת גוגל) את המיילים שלו, תוך שימוש במפתחות הצפנה הידועים רק לו.

האפשרות הזו, שמורצת בגרסת בטא כבר במשך שנה, סופסוף הושקה רשמית לחברות מסחריות ומוסדות חינוך, ופותחת בכך עבור אותם ארגונים את האפשרות לשלוח מיילים "רגישים" באמצעות הפלטפורמה של ג'ימייל. בזכות הצפנה זו, תוכן המיילים מוצפן עוד לפני הגעת המיילים לשרתי גוגל, ולכן התוכן שלהם לא נגיש לגוגל, מה שמאפשר סודיות ופרטיות, תוך עמידה בדרישות הרגולציה. זהו בהחלט מענה הולם לצרכים עסקיים שעד היום לא היה ניתן ליישם באמצעות ג'ימייל.

מתוך CodeReview - מגזין החטיבה הטכנולוגית של בנק הפועלים

שי נחמן, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully