וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן מפעיל לחץ על טיקטוק: החברה עשויה לעמוד בפני איסור פעילות בארה"ב

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 15:24

לקראת הופעתו של מנכ"ל טיקטוק בפני הקונגרס, ישנם דיווחים כי ממשל ביידן לוחץ על חברת האם של טיקטוק, בייטדאנס, למכור את אחזקותיה בפלטפורמת הווידאו המצליחה

טיקטוק. ShutterStock
טיקטוק/ShutterStock

ממשל ביידן מפעיל לחצים על בייטדאנס, חברת האם של טיקטוק בדרישה שתמכור את פלטפורמת הווידאו המצליחה. זאת, ימים לפני הופעה של מנכ"ל טיקטוק בפני הקונגרס. הדרישה החדשה, אותה אישרה טיקטוק לסוכנות הידיעות רויטרס, היא מכה משמעותית לחברה שמנהלת מגעים עם הממשל מזה שנתיים, עם הוועדה להשקעות זרות בארצות הברית לגבי עתיד פעילותה שם. המגעים הללו הובילו להכנסה של צד שלישי להליכי שמירת המידע של החברה, בדמות חברת אורקל, כפי שסיפרו לנו בכירי טיקטוק בשבוע שעבר בתדרוך עיתונאים.

וואלה! תתחברו/וואלה!

כעת, לטענת טיקטוק, עלתה דרישה חדשה שבייטדאנס תיפטר מאחזקותיה בטיקטוק כליל. במידה ולא תעשה כך, היא עשויה לעמוד בפני איסור פעילות בארצות הברית. הן בבית הנבחרים והן בסנאט הועלו הצעות חוק שיקלו על פקידי ממשל להגביל את הפעילות של טיקטוק ושירותים אחרים הנחשבים סיכון לביטחון הלאומי של ארצות הברית (בממשל סבורים שטיקטוק משמשת כאמצעי ריגול עבור הממשלה הסינית).

בטיקטוק לא הגיבו לפניית סוכנות הידיעות, אולם החברה הודיעה בעבר שהתנתקות מחברת האם שלה, לא תתן מענה לדאגות לגבי ביטחון המידע. יחד עם זאת, דיווח של בלומברג השבוע טוען שהאפשרות של להיפרד מבייטדאנס אכן נשקלת בידי בכירי טיקטוק.

זאת כמובן לא תהיה הפעם הראשונה שבה מוטלות הגבלות פעילות על חברות סיניות בארצות הברית, בשל החשש שמוצריהן משמשים לריגול בידי הסינים. ממשל טראמפ ניסה גם הוא ללחוץ על טיקטוק להימכר וכידוע, אסר לחלוטין את פעילותה של וואווי, שלה קשרים עם ממשלת סין, בתחומי ארצות הברית ואסר על חברות אמריקאיות לעשות עמה עסקים.

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully