וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קטסטרופה": תוכנית המנויים של צוקרברג מעוררת זעם ברשת

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 8:56

ידוענים, יוצרי תוכן ואושיות רשת ברחבי העולם יוצאים נגד שירות המנויים החדש שיאפשר לכל משתמש לקבל וי כחול - שהפך לסמל סטטוס. החשש: התוכנית תגרום לתג האימות לאבד את החשיבות שלו. במקביל, היו כאלה שדרשו מהרשת החברתית לטפל בדברים דחופים יותר, כמו ירידה בחשיפה

פייסבוק ואינסטגרם. GettyImages
פייסבוק ואינסטגרם/GettyImages

מנכ"ל ומייסד מטא (פייסבוק), מארק צוקרברג, הכריז בסוף השבוע על הרחבת תוכנית Meta Verified למשתמשים בארה"ב. השירות החדש מאפשר לכל משתמש לקבל תג אימות (וי כחול) לחשבון, בדומה ל-Twitter Blue, לצד שכבת הגנה נוספת למניעת התחזות וגישה לשירות לקוחות ותמיכה טכנית (ויש שיגידו שרק בשביל זה שווה לשלם). השירות התחיל כניסוי באוסטרליה ובניו זילנד, וכעת, כאמור, מגיע גם לארה"ב.

כצפוי, אינטרנט, כמו שרק האינטרנט יודע, זעם על היוזמה החדשה - וההכרזה הנרגשת הפכה חמוצה כאשר יוצרי תוכן מוכרים וסלבס ברחבי העולם הגיבו ברילס שפרסם של מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי. "איך זה שיש 0 תגובות חיוביות? זה בגלל שזה נורא ואף משתמש לא רוצה את זה. אנשים לא רוצים להיות מאומתים במערכת שבה להיות מאומת כבר לא אומר כלום", כתב יוצר התוכן rickyglaser. בלוגר הטיולים הישראלי, henamar, כתב: "קטסטרופה. ברוכים הבאים לעולם שבו הכסף מדבר". יוצר התוכן peterquinstagram, שמחזיק בעמוד עם יותר מ-129 אלף עוקבים, העלה פתרון פשוט: "התג החדש צריך להיות בצבע שונה, ולא בכחול כדי להדגיש את ההבדל בין אימות קלאסי".

מגיבים אחרים לא-מאוד-סלחניים ניצלו את ההזדמנות כדי למתוח ביקורת על בעיות אחרות שבהן הרשת החברתית צריכה לטפל לפני שהיא דורשת ממשתמשים כסף על דברים בסיסיים, כמו למשל גישה לשירות לקוחות אנושי. "איך זה שרק 8%! נחשפים לתוכן שלי? זה לא הגיוני", נכתב בתגובה שזכתה ליותר מ-200 לייקים. בתגובה דומה אחרת נכתב: "הגדלת החשיפה כרגע זה דבר הרבה יותר חשוב".

ומה הן הדרישות? פייסבוק לוקחת די ברצינות את עניין האותנטיות, ודורשת מהנרשמים תעודת זהות ממשלתית (כמו רישיון נהיגה או דרכון). על פי הערכות נוספות, חשבונות שקנו עוקבים מזוייפים לא יוכלו להירשם כמנויים. פרופילים שאומתו קודם לכן לא יידרשו לשלם או להירשם מחדש. כמו כן, במטא מדגישים שמשתמשים שאומתו לא יוכלו להחליף תמונת פרופיל, את הכינוי או השם שלהם - אלא אם יאומתו מחדש.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מה זה "וי כחול"?

מדובר בסימן ביקורת שמופיע לצד שם של חשבון אינסטגרם בחיפוש ובפרופיל. הוא מציין שהרשת החברתית אישרה שהחשבון הוא החשבון האמיתי של דמות ציבורית, ידוען או מותג שהוא מייצג. כצפוי, עם חיזוק הפופולריות של הפלטפורמות הפך התג למבוקש במיוחד. כעת, נראה שההכרזה החדשה עלולה להכעיס לא מעט ידוענים ש-"יאבדו" את החשיבות של הסימן הנחשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully