וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריינות מין ברשת: 57% מהפגיעות המיניות בקטינים - בוואטסאפ ובאינסטגרם

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 13:52

המשרד לביטחון לאומי חושף לראשונה נתונים על פגיעות ברשת על רקע מיני בשנה החולפת, הנפגעים המרכזיים הם קטינים וקטינות בגילאי 12-14, עיקר הפגיעות הן הפצת תמונות וסרטונים מיניים

מטא. ShutterStock
מטא/ShutterStock

בשנת 2022 טופלו על ידי מוקד 105 כ-8,133 אירועי פגיעה בקטינים ברשת - כך עולה ממידע של המשרד לביטחון לאומי, שחשף אתמול (שלישי) נתונים על פגיעות על רקע מיני ברשת בשנה החולפת. עוד עולה מהדוח כי זירות הפגיעה העיקריות היו אינסטגרם (31%) ו-וואטסאפ (26%), כאשר יותר ממחצית (57%) מכלל הפוגעים מינית, המאותרים, הם קטינים בגילי 13 עד 16.

"התנהלות בטוחה של ילדים ובני נוער במרחב המקוון חשובה מאין כמוה. אנו מטפלים באלפי אירועים בשנה בתחום עבירות מין, בריונות, אובדנות וחשש לחיי אדם. חיזוק הכלים לפיקוח ולבקרה מושכלים של ההורים הוא יעד ונעשה ככל הניתן לחזק את תחושת הביטחון האישי של הילדים ברשת", אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הממונה על המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת - 105.

בשנת 2022 טופלו על ידי מוקד 105 כ- 8,133 אירועי פגיעה בקטינים ברשת

הכנות משטרת ישראל לאירוויזיון, 16 במאי בתל אביב. ראובן קסטרו
הכנות משטרת ישראל לאירוויזיון, 16 במאי בתל אביב/ראובן קסטרו

עוד עולה מהדוח כי מרבית הנפגעים הינם קטינים בגילי 12 עד 14 ושבין אירועי הפגיעות על רקע מיני, 34% היו אירועים של הטרדה מינית ו-21% אירועים של הפצת תמונות וסרטונים מיניים. בנוסף, 73% מבין הנפגעים הן בנות, בעיקר בגילי 12 עד 14. סוגי הפגיעות השכיחות בבנות היו הטרדה מינית (42%) והפצת תמונות וסרטונים מיניים (25%). יתר הפגיעות על רקע מיני היו: סחיטה מינית, כתיבה בעלת אופי מיני, מעשה מגונה ואינוס וירטואלי.

מהנתונים עולה כי בנות נפגעות יותר באפליקציות חברתיות דוגמת אינסטגרם ו-וואטסאפ לעומת בנים שנפגעים יותר באפליקציית דיסקורד (פלטפורמה לתקשורת במשחקי רשת). 87% מהפוגעים המאותרים היו בנים, מהם 57% קטינים ו- 43% בגירים, ומרבית הפגיעות בקרב בנים היו סחיטות מיניות - סקסטורשיין - סחיטה מינית (42%) והפצת תמונות וסרטונים מיניים (25%).

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בהמטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת שבמשרד לביטחון לאומי מציינים כי פעמים רבות בוחרים הנפגעים שלא להתלונן מתוך רגשות בושה, אשמה או חשש, מחוסר אמון או מסטיגמה, או עקב איומי התוקף להחמיר את הפגיעה או להרחיב אותה לקורבנות נוספים. לכן תגובות הסביבה לחשיפת הפגיעה משמעותית לתהליך הטיפול והשיקום של הנפגעות והנפגעים תגובות שנחוות כחיוביות יובילו לירידה בסימפטומים של המצוקה לאורך זמן, בעוד שתגובות שליליות יובילו לעלייה משמעותית בסימפטומים.

נפגעתם? זה מה שעליכם לעשות:

הכי חשוב עלינו לוודא שהפגיעה הופסקה, ואם לא - חשוב שנפעל להפסקתה. לפנות מיד למוקד 105 הזמין 24 שעות ביממה.
לחזק את הילדות והילדים להכיר יחד איתם בכוחות ובעוצמות שהם הפגינו בהתמודדות עם המצב ובשיתופו.
הידיעה שהתקיימה פגיעה היא קשה וקיימת חשיבות קיומית להיות שם בשבילם, להקשיב, לתמוך ולהיות נוכחים ולהסתייע בגורמי מקצוע.
להקשיב לצרכים שלהם. שאלות כמו "מה קרה" ו"איך" יכולות להלחיץ ואף להרגיש פולשניות. אל תשוחחו איתם על המקרה עצמו אלא על התחושות והחוויות שלהם. הם זקוקים למרחב בטוח שבו יוכלו לחלוק את כל מה שהם חושבים ומרגישים, חשוב שנאפשר להם לשתף בקצב שלהם ובלי לחץ. חשוב שנתמקד בהם - נשאל אותם "איך הם מרגישים" ו"מה הם צריכים או היו רוצים לקבל כרגע מאיתנו".
לילדים שונים צרכים שונים. חשוב שנהיה קשובים לצרכים האישיים ונתאים את השיח עם הילד לאופיו, לגילו ולאופי הפגיעה.
פגיעה מינית נחוות אחרת בין כל אחד, וכל מחשבה ורגש שצפים הם לגיטימיים, חשוב להיות אמפתים ורגישים.
הילדות והילדים מסתכלים עלינו ולומדים מאיתנו, גם ברגעים קשים אלה. חשוב שנשמש עבורם עוגן יציב, נשדר ביטחון ונבהיר להם שהם לא לבד ולא ניתן למה שקרה להשפיע על איך שאנחנו רואים אותם.
במטרה למנוע פגיעה חשוב לשוחח עם הילדים גם בשגרה על שימוש זהיר ואחראי ברשת, על הסכנות ועל הדרכים להתגונן מפניהן, ועל כך שאנחנו תמיד כאן בשבילם!
בכל מקרה של פגיעה בילדים ובני נוער ברשת - התקשרו למוקד 105 הפועל 24 שעות ביממה
למדריך המלא להורים להגנה על ילדים ברשת היכנסו עכשיו לאתר 105 - המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת שבמשרד לביטחון לאומי בשיתוף להב 433.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully