וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בזכות אמיר פרישר גוטמן: האיש שקפץ מקריירת משחק לניהול סטארטאפ

דוד רוזנטל

22.3.2023 / 13:34

מרטין אומנסקי מתחזק קריירת משחק ארוכת שנים בטלוויזיה ובתיאטרון. הוא עורך דין, למד משפטים באחת האוניברסיטאות הנחשבות באנגליה, ייסד ומוביל את אחת מחברות הסטארטאפ המבטיחות בעולם בתחום הסייבר, שתציג בכנס 2023INNOTECH שיתקיים בסוף החודש באקספו תל אביב

מרטין אומנסקי. יחצ,
רב פעלים. מרטין אומנסקי/יחצ

"כבר בתקופת לימודי המשפטים היה לי ברור שאפנה לקריירת משחק. מאז שהייתי קטן, חיידק הבמה והמשחק היה דומיננטי אצלי ובער בי. תמיד אהבתי להופיע ועולם התרבות היה אצלי מאז ומתמיד עולם ומלואו ששאב אותי. היה ברור לי שברגע שאסיים את לימודי המשפטים, אשקיע במשחק".

מרטין אומנסקי, 50 תל אביב, נשוי טרי, מתחזק קריירת משחק ארוכת שנים בטלוויזיה ובתיאטרון, הוא עורך דין, למד משפטים באחת האוניברסיטאות הנחשבות באנגליה, נולד בארגנטינה, מיסד ומוביל את אחת מחברות הסטארטאפ המבטיחות בעולם בתחום הסייבר, שתציג בכנס 2023INNOTECH שיתקיים בסוף החודש באקספו תל אביב.

אז מה גרם לך לעשות מעבר כל כך קיצוני לעולם ההייטק השונה כל כך?

"לעולם המופלא הזה של הייטק, טכנולוגיה ויזמות נחשפתי ממש במקרה. אמיר פרישר גוטמן ז"ל, שהיה כמו אח תאום שלי בלב ובנשמה ובנאדם גאון במגוון תחומים, הכיר לי את אלירן פדלון שבאותם הימים היה מנהל במה בתיאטרון. לימים, אלירן הציג בפני רעיון שבאמת היה נשמע כמו משהו מהפכני ובעל חזון ממשי עם פוטנציאל אדיר. החיבור עם אלירן היה מידי ולא עבר הרבה זמן עד שהקמנו באופן פורמלי את חברת SyMania הדור הבא של הזדהות דיגיטלית חכמה ללא סיסמאות. חשוב לציין שאלירן הוא הלכה למעשה אחד הממציאים של הרעיון והרוח הנושבת במפרש של המיזם וביחד עם כל הצוות, בשיתוף פעולה מדהים, אנחנו דוחפים את העגלה הזו קדימה במלא העוצמה. כבר בתקופה הראשונה להקמה הצלחנו לגייס 400 אלף דולר, רשמנו על השיטה פטנט בארה"ב ופיתחנו מוצר אבטיפוס.

תכונה שהבאת מקריירת המשחק לתוך עולם ההייטק?

"אני חושב שהיכולות החשובות והבסיסיות שצריכים להיות לשחקן זה בעצם לימוד מהיר של טקסים ויכולת להיכנס לדמות/לתפקיד שרחוק ממי וממה שאתה במציאות. כשהגעתי לתחום הסייבר הרגשתי אבוד, מיד הבנתי שאני צריך ללמוד הכול מהתחלה, במהירות ומקצועיות מקסימלית. לימוד של עולם תוכן שלם שהיה זר לי ולא ידעתי עליו דבר וחצי דבר. היום אני יודע שיכולות המשחק שלי סייעו לי מאוד בהשתלבות המהירה בעולם ההייטק ובאופרטיביות הנדרשת בחיי היום יום של הובלת סטארטאפ. היבט נוסף שהניע אותי זה האומן היוצר שבי. ראיתי בהקמה של החברה, בפיתוח המוצר וקידום המיזם הזה כיצירה לכל דבר וזה גם היווה אצלי מנוע חשוב שדחף אותי בלמידה וביזמות".

אמיר פרישר גוטמן. רפי דלויה
האיש שעשה את החיבור. אמיר פרישר גוטמן ז"ל/רפי דלויה

איך משלבים שתי קריירות כל כך תובעניות?

"זה מאוד מורכב ותובעני, זה דורש ממני לפנות הרבה זמן ולעשות הרבה וויתורים אבל אני חד משמעית נהנה משתי העולמות. הבמה והמסך זה לא משהו שאפשר להוציא מהלב ומהנשמה שלי והסטרטאפ הוא יצירה אומנותית מבחינתי לכל דבר".

מה בוער בך יותר? קריירת המשחק או הובלת הסטארטאפ.

"אני יכול להגיד בלב שלם ושלא ישמע קלישאה שאני אוהב את שניהם באותה מידה. בשניהם יש לי תחושת יצירה וסיפוק גדולים שמוציאים ממני את המיטב ואני שמח על כך. המשחק והבמה הם חלק בלתי נפרד ממני והסטרטאפ פשוט מוציא ממני ניצוצות".

אז מה אתם עושים בחברה?

"מדובר בסטארטאפ חדשני בתחום ההזדהות הדיגיטלית החכמה ללא סיסמאות או במילים אחרות Passwordless Authentication. SyMania מציגה טכנולוגיית הזדהות פורצת דרך, עם חווית משתמש אינטואיטיבית, פשוטה וסופר מאובטחת אשר בין היתר, משתמשת בטלפון ובסמל אישי וסודי כפרטי הזיהוי של המשתמש. הפתרון שלנו מאלץ את ההתערבות הפיזית של המשתמש האמיתי, ללא צורך בשימוש ביומטרי והכל בשלב אימות יחיד ומהיר.

"חשוב להבין, שכ 80% מכלל התקפות הסייבר נגד חשבונות משתמשים מצליחות כתוצאה ישירה מהגורם האנושי... הרי כולם רושמים את הסיסמאות שלהם איפשהו, בפתקים, בטלפון וכו'... כי המח האנושי מוגבל ולא יכול לזכור כל כך הרבה סיסמאות. אז דמיינו עולם ללא סיסמאות או הליכי הזדהות מרובים ושכל מה שנצטרך לזכור הוא סמל אחד בודד שידריך אותנו בכל הכניסות לפלטפורמות הרצויות. מושלם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שירחאן ספר הג'ונגל. יחצ,
אומנסקי בתפקיד שירחאן ב"ספר הג'ונגל"/יחצ

בימים אלו ממש חברות טכנולוגיה, תאגידים פיננסיים וביטוחיים, ממערכי סייבר מכל העולם ועוד, כבר מתעניינים בנו ורוצים לעשות איתנו פיילוטים ושיתופי פעולה שונים וזה מאוד מרגש ומראה לנו שאנחנו בדרך הנכונה. אנחנו בעצם בשלב הגיוס הראשון (pre-seed). ב Advisory Board שלנו יש אנשים סופר מעניינים ומובילים בתחומם, כמו יגאל אונא, ר' מערך הסייבר הלאומי לשעבר, ניר זיכלינסקי, שכיהן כמשנה למנכ"ל פיתוח עסקי וכספים באריסון החזקות ואריסון השקעות, כיהן גם כשותף בכיר במשרד רואי החשבון BDO, רועי אייזמן מנכ"ל R.E. Underwriting, מירב לפידות דוברת המשטרה לשעבר, טל אליאסף ממשרד עו"ד נשיץ-ברנדס-אמיר ועוד.

מה השאיפות שלך בחברת SyMania.

החזון שלנו שם את המיזם בפרונט לפני כל אחד מאיתנו והשאיפה היא שהמיזם יצליח. מטרת העל שלנו היא מין הסתם צירוף משתמשים רבים. בשלב ראשון בישראל, שהיא מגרש האימונים, ובקרוב גם בארצות הברית ובהמשך בשאר העולם.

מה המטרה שלשמה אתם במציגים בכנס INNOTHCH 2023.

קודם כל, זה הכנס הכי נחשב בתחום החדשנות והטכנולוגיה וזה מרגש אותנו מאוד להיות במעמד הזה של חזית הטכנולוגיה הישראלית כחול לבן. זו הפעם הראשונה שאנחנו משתתפים באירוע בסדר גודל שכזה - זה אחד הכנסים המובילים בארץ ובעולם בתחום. בעקבות ההשתתפות שלנו אנחנו מקווים ומצפים שיפתחו בפנינו כיוונים מעניינים, שיתופי פעולה, חיבורים חדשים והזדמנויות עסקיות עם ארגוני ענק בינלאומיים. מעל הכל, המטרה שלנו היא להגיע ליעד הגיוס שהצבנו לעצמינו (שאותו נחשוף בהמשך). ברמת הגיוס, חשוב לנו למצוא את המשקיע או הקרן הנכונים לנו, ובתחום המסחרי חשוב לנו לשתף פעולה עם לקוח גדול ומשמעותי שיאפשר לנו להמשיך לגדול ולצבור משתמשים רבים ולא פחות חשוב, שיעזור לנו לקבל את האמון שהמוצר הזה מחייב. בסוף, SyMania מובילה פתרון מאוד פשוט אבל עם טכנולוגיה סופר מתוחכמת מאחוריו. את המסר הזה אנחנו רוצים להעביר לכל המבקרים והמשלחות הבינלאומיות שמגיעים לכנס כדי לבחון טכנולוגיות ישראליות. אנחנו שואפים למקם את עצמנו בטופ של הסטארטאפים בארץ ובעולם.

האם בעתיד אתה מתכנן להמשיך לשלב בין השניים?

התשובה היא כן. אין לי שום כוונה לוותר אל אף אחד מהם. המשחק זה מי שאני, זה לנשמה.

  • עוד באותו נושא:
  • סטארטאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully