וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שאתם יוצאים לחפש עבודה: כך תבנו את פרופיל הלינקדאין המושלם

יפעת טל, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

29.3.2023 / 9:48

כדי להוביל בעולם העסקי של ימינו, כדאי לכם לטפח את הפרופיל ברשת החברתית-עסקית הגדולה בעולם. הנה 5 טיפים שאתם פשוט חייבים ליישם

לינקדאין. ShutterStock
ככל שרשת הקשרים שלכם בלינקדאין רחבה יותר, כך החשיפה שלכם תגדל יותר/ShutterStock

אין ספק שהרשת החברתית לינקדאין הפכה לכיכר השוק העסקי החדשה. כיום זה המקום לנטוורקינג עסקי, שמאפשר למשתתפים להתעדכן מקצועית, לייצר שיתופי פעולה וחיבורים חדשים עם אנשים אחרים וכמובן להתמתג כאוטוריטה מקצועית. ככל שיש למשתמש יותר חיבורים, כך יעמיק את הידע שלו בתחום, והדרך למציאת פתרונות לשאלות מקצועיות ירד, העבודה תהיה איכותית יותר וה-TTM יתקצר.

הנה כמה נתונים שמוכיחים את דבריי: בלינקדאין יש כיום כ-800 מיליון חברים, מתוכם כמעט 45% פעילים ברשת ברמה החודשית. אז איך מייצרים אינגייג'מנט חזק בלינקדאין? קודם כל מייצרים פרופיל מקצועי, ואחר כך מתחילים להעלות אליו תכנים בצורה עקבית. הנה עוד כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע לפרופיל המושלם:

בחור צעיר עובד מול מחשב במשרד. ShutterStock
בחור צעיר עובד מול מחשב במשרד/ShutterStock
אישה צעירה עובדת מול מחשב במשרד. ShutterStock
אישה צעירה עובדת מול מחשב במשרד/ShutterStock

1. הגדילו את כמות הקשרים

ככל שרשת הקשרים שלכם בלינקדאין רחבה יותר, כך החשיפה שלכם תגדל יותר. חשוב להוסיף את כל מי שאתם מכירים. מעבר לזה, הוסיפו אנשים מתחומים דומים לאלו שלכם - זה יעלה את החשיפה שלכם לתכנים מעניינים, ויעזור בהיכרות עם אנשים אחרים מהתחום שלכם. לעיתים, אלו יכולים להיות אנשים בעמדות מפתח, שיפתחו לכם דלת בעתיד.

2. העלו תמונת פרופיל מקצועית

לפני שאתם מתחילים להרחיב את רשת הקשרים שלכם, ודאו שאתם מצוידים בתמונת פרופיל מקצועית ומכובדת. להבנתי, כשבקשת התקשרות נשלחת מפרופיל ללא תמונה, זה נראה לא מקצועי. אתר photofeeler יוכל לסייע לכם במטלה הזו: תעלו לשם את התמונה שלכם, כתבו האם היא מיועדת לצרכים עסקיים או חברתיים, והוא יפתח אותה למשוב של אנשים אחרים. הם יחליטו, מבלי להכיר אתכם, עד כמה התמונה שלכם משדרת יכולות, השפעה, פופולריות ומדדים נוספים.

3. לא להזניח את תמונת הרקע

תמונת הרקע (זו שמופיעה כבאנר מעל תמונת הפרופיל) היא שטח נדל"ן אינטרנטי שאפשר לנצל להדגשת המומחיות שלכם. התמונה יכולה להיות מכנס שהשתתפתם בו, לוגו הארגון שבו אתם עובדים ועוד. פרופילים בלינקדאין עם תמונה מקבלים פי 21 יותר חשיפה ופי 36 יותר הודעות מאשר אלו שאין להם תמונה, זכרו זאת.

לינקדאין. ShutterStock
ככל שתעלו יותר תכנים מקצועיים או אישיים בהתמדה ולאורך זמן, כך יותר אנשים יכירו אתכם/ShutterStock

4. בחרו מילים נכונות כדי לתאר את עצמכם

מלבד לאלמנטים הגרפיים והוויזואליים, ישנם שני שדות למילוי בעזרת טקסט בפרופיל שלכם, שהם לא פחות מקריטיים: הכותרת והתקציר אודותיכם. כשאתם מנסחים את המלל שם, נסו להדגיש עד כמה שאפשר את הערך הייחודי שלכם, הסבירו לקהל מי אתם, ומה אתם יכולים לתת לארגון שאתם עובדים בו או בכלל. חשוב שבפרופיל שלכם יוצגו מילות מפתח מדויקות לגבי התפקיד שלכם: מה אתם עושים בדיוק בעבודה, ומה המומחיות שלכם? בניסוח נכון, תופיעו גבוה יותר בתוצאות החיפוש של תחום העיסוק שלכם, ותפתחו את עצמכם לקשרים חדשים ושיתופי פעולה.

אלו נקודות נוספות שכדאי להתייחס אליהן בניסוח פסקת האודות: ההישגים המקצועיים שלכם, באילו הקשרים רצוי לפנות אליכם, מה התשוקה שלכם בחיים, למה בחרתם במקצוע הזה ועוד. נסו לדחוס בקצרה את מסע הקריירה שלכם, כלומר, מאיפה התחלתם ולאן אתם שואפים.

5. תוכן זה הכל

ככל שתעלו יותר תכנים מקצועיים או אישיים בהתמדה ולאורך זמן, כך יותר אנשים יכירו אתכם, יגיבו אליכם והחשיפה שלכם ברשת תעלה. זכרו שהאלגוריתם של לינקדאין לוקח בחשבון את התדירות של הפוסטים. ככל שתעלו יותר פוסטים, והאינטראקציה שלכם עם הקהל תהיה גבוהה יותר, כך לינקדאין יבין שלתוכן שלכם יש ערך רב, ובהתאמה יגדיל את החשיפה שלכם.

אני יודעת שלשבת מול דף לבן זה קשה במיוחד, והשאלה המנקרת תמיד היא אילו תכנים ניתן בכלל להעלות? הנה כמה נושאים שאני חושבת שיעזרו לכם להתחיל: סכמו כנס שהשתתפתם בו, פרגנו או תמכו באופן מקצועי בקולגה, הציגו מאמר מקצועי ומעניין שכתבתם, או התייחסות שלכם למאמר מקצועי אחר שנתקלתם בו, הביעו דעה בתחום המקצועי שלכם וכו'.

ניתן להיעזר ב-Google Alerts כדי לקבל בדחיפה למייל את המאמרים המקצועיים הכי עדכניים, לפי מילות מפתח שתבחרו בעצמכם. המאמרים שתקבלו יחשפו אתכם לידע ולרעיונות חדשים בתחום המומחיות שלכם.

אם תיישמו את הטיפים האלו בהתמדה, אני מבטיחה לכם שעולם מקצועי חדש ייפתח בפניכם. מי מכם שעדיין מתלבט וחש חוסר ביטחון, ומרגיש צורך בעזרה בפתיחת פרופיל טוב, ניסוח נכון, מיקוד של התקציר, או סתם רוצה להתייעץ איך מעלים תכנים וסעיפים שונים לפרופיל הלינקדאין, מוזמן לפנות אליי, ואסייע בשמחה. בינתיים, נסו בעצמכם!

מתוך CodeReview - מגזין החטיבה הטכנולוגית של בנק הפועלים

יפעת טל, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully