וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אפשר כבר לחדש? בדקנו מדיח כלים של AEG

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 1:26

מים וסבון עוד לא הרגו אף אחד, לפחות ככל שאנחנו יודעים, ובכל זאת כמעט כולנו שונאים לעשות כלים. הפתרון הטכנולוגי - מדיח כלים. אבל האם אפשר לחדש במוצר שלא השתנה יותר מדי בעשור האחרון? בדקנו

מדיח כלים של AEG. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מדיח כלים של AEG/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אם תשאלו אותי מה אחת הפעולות שאני הכי שונא לעשות, התשובה תהיה ברורה - שטיפת כלים. הפתרון הטכנולוגי היה די ברור - מדיח כלים, אך מדובר בקטגוריה שקיימת כבר עשרות שנים, אך מעט מאוד השתנה בה. עם מעבר לדירה חדשה בדקתי את המדיח הכלים החדש של AEG (דגם FFB52910ZM), שנמכר בישראל ביבוא רשמי של חברת מיניליין, ובדקתי האם מדובר בפתרון שכולנו חייבים להכיר, או שיש דברים שגם לטכנולוגיה הכי מתקדמת אין פתרון עבורם. כי בואו, קצת מים וסבון.

עיצוב, כפתורים ומבנה

מדובר במדיח סטנדרטי רחב (רוחב 60 ס"מ), לא אינטגרלי. כלומר כזה שמגיע עם דלת תואמת. בחלקו הפנימי העליון נמצא מגש סכום עם מספר תאים, סל עליון גמיש שמאפשר להתאים את מיקומו בהתאם לגודל הכלים, וסל תחתון עם ארבעה מחזיקי צלחות מתכווננים (קוצים קצרים שניתנים לקיפול). בחלק הפנימי של הדלת נמצאים שני תאים - לטבליה/ג'ל ניקוי ולנוזל הברקה, ועל הדופן העליונה כפתור ההדלקה.

בחלקו הקדמי החיצוני נמצא הלוגו של החברה, מתחתיו מסך LCD, ובשני צדדיו כפתורים - Program (בחירת תוכנית), Start (הפעלה), Option (אפשרויות) ו-Delay (דחייה). בסך הכל, קיימות חמש תוכניות, כאשר האינטנסיבית ביותר מיועדת לשטיפת סירים ולכלוך קשה בטמפרטורה של 70 מעלות. התוכנית המהירה ביותר שוטפת את הכלים ב-30 בדקות בלבד עם מים בטמפרטורה של 60 מעלות.

מדיח כלים של AEG. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
את הסל העליון ניתן להתאים בהתאם לגודל הכלים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אפשרות נוספת, שמצאתי אותה שימושית בעיקר בשעות הלילה היא ECO - הדחה ארוכה יותר בטמפרטורה של 50 מעלות, תוך חסכון במים ואנרגיה. התוצאות, אגב, מצוינות גם ללכלוך די עקשן. אם אין לכם כוח להחליט איזו תוכנית מתאימה לשימוש אפשר פשוט לתת למדיח לבחור בלחיצה על AUTO, ובאמצעות שני חיישנים למדידת עומס הכלים ורמת הלכלוך השטיפה תצא לדרך.

מדיח כלים של AEG. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בחלקו הקדמי החיצוני נמצא הלוגו של החברה, מתחתיו מסך LCD, ובשני צדדיו כפתורים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביצועים ונוחות שימוש

כיוון שהמגירה התחתונה ניתנת לכוונון, בשונה ממדיחים אחרים, סידור הכלים מאוד נוח ופוקציונאלי. כך למעשה ניתן לדחוס הרבה מאוד כלים בלי לגרום להם נזק ו/או לפגוע בממטרה התחתונה. וכמי שרגיל לשטוף כלים עם לכלוך קשה ביד בסיום בישולים במטבח - ה-AEG מאפשר גמישות והעמסה של כלים גדולים וקטנים. עם זאת, לא מצאנו דרך נוחה להניח כלים מאוד גדולים, כמו קערות ענקיות או מגשים של תנור.

בכל אופן, המדיח של AEG עושה עבודה מצוינת והתוצאות בהתאם: הכלים (סכו"ם, כוסות, צלחות, סירים וקערות) יצאו נקיים, יבשים וללא סימני טבליות ניקוי או כתמים, גם כאשר השארתי לכלוך די כבד על הצלחות והסירים. ואפרופו כלים יבשים, נעבור לחלק האהוב עלי שחוסך פעולה נוספת שכולנו שונאים - כלים רטובים. המדיח כולל טכנולוגיית XtraDry שמייבש את הכלים באופן כמעט מוחלט (ניתן להגדיר ייבוש נוסף באפשרויות). אגב, הדלת נפתחת אוטומטית בגמר ההדחה.

מדיח כלים של AEG. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
סידור הכלים מאוד נוח ופוקציונאלי. מגירת הסכו"ם במדיח של AEG/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

אין ספק שהטכנולוגיות החדשות במדיחי AEG - ייבוש כלים וזיהוי כמות הלכלוך - משפרות באופן ניכר את חווית השימוש ומצמצמים למינימום את ההתעסקות בכלים מלוכלכים. ובעידן שבו כולנו רוצים לחסוך זמן ופעולות משעממות כמו שטיפת כלים, מדיח כלים הוא פתרון מעולה. הדגם נמכר במחיר מומלץ של 2,199 שקלים ברשתות השיווק השונות.

  • עוד באותו נושא:
  • מדיח כלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully