וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לממן מטר מטאורים? עכשיו זה אפשרי

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 11:13

חברה יפנית רוצה ליצור מצג שמימי חדש לאירועים גדולים - מטרי מטאורים מלאכותיים, שישמשו גם למחקר אקלימי. הם כרגע מוכרים NFT כדי לממן את החזון השמימי שלהם

מטאורים. ShutterStock
מטאורים/ShutterStock

חברת ALE (ראשי תיבות של "חוויות אסטרו חיות") היפנית תכננה ליצור מטר מטאורים מלאכותי עוד ב-2020 בעזרת לוויין ALE-2 שלה ששוגר ב-2019, אבל כשהפרויקט נתקל בקשיים טכניים, החברה התחייבה לנסות שוב ב-2023. ALE מציעה עכשיו לקהל הרחב להשתתף במימון של מטר המטאורים המלאכותי בעזרת רכישה של NFT. הבעיה היא ש-NFT לרוב מקושרים עם מטבעות קריפטו "אלטרנטיביים", ושיש בהם סיכון למשקיעים.

ALE לא פירטה האם מכירת NFT תהיה שיטת הגיוס היחידה, או שמא יציעו מקורות מימון אחרים לפרויקט השאפתני, וגם לא התחייבו על תאריך יעד שבו יתממש המטר המלאכותי במימון המונים. ברם, השבוע מנכ"לית החברה, לנה אוקג'ימה, הודיעה השבוע כי חברתה מחויבת לעניין, וכי מטר המטאורים המתוכנן "ישלב מחקר אקלים משמעותי, עם צורה חדשה של בידור חלל, שלדעתנו יוביל להבנה מדעית טובה יותר של שינוי האקלים".

החברה מעוניינת למכור את מטר המטאורים שלה לאירועים גדולים כסוג של מופע שמימי בדומה לזיקוקי דינור. הרעיון הוא להשתמש בפיסות של חומרים "בלתי מסוכנים" לדבריהם, שיירו מלוויין אל תוך האטמוספירה, ואז ישרפו במהירות של 60 עד 80 קמ"ש מעל פני כדור הארץ, לפי אתר החברה. חלק מהרעיון, הוא שהמטחים ישמשו גם לחקר השכבות העליונות של האטמוספירה, שלשם קשה לשגר בלוני חיזוי, אבל הן גם רחוקות מדי כדי מיפוי לווייני.

נזכיר לסיום שמטרי מטאורים טבעיים, לרוב כוללים פיסות אבק או אבנים זעירות הנשרפים באטמוספירה שלנו, והם שאריות אבק של מטאורים או שביטים החולפים בקרבת כדור הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • מטאורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully