וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לירח: הוכרזו האסטרונאוטים למשימת ארטמיס 2

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 12:44

נאס"א הכריזה הערב על ארבעת האסטרונאוטים שיטוסו לירח ב-2024. משימת ארטמיס 2 תימשך כשלושה שבועות שבהן החללית "אוריון" תקיף את הירח ותשוב לכדור הארץ, אך לא תנחת על אדמתו

צוות ארטמיס 2. NASA,
צוות ארטמיס 2/NASA

סוכנות החלל האמריקאית נאס"א הכריזה הערב (שני) על האסטרונאוטים שעתידים לטוס לירח במשימת ארטמיס 2 בסוף 2024. האסטרונאוטים הם ריס וייסמן, ויקטור גלובר, כריסטינה המוק קוך מארצות הברית, והאסטרונאוט הקנדי ג'רמי הנסן שמייצג את סוכנות החלל הקנדית. טייסי החלל ישהו 21 יום בתוך קפסולת "אוריון" בתוספת של כמעט יומיים במסלול גבוה סביב כדור הארץ, תוך שהם מקיפים את הירח וחוזרים בחזרה לכדור הארץ לנחיתה במי האוקיינוס האטלנטי.

המוק-קוך התפרסמה בכך שהיא האישה (אסטרונאוטית) ששהתה הכי הרבה זמן בחלל, ואילו גלובר השתתף במשימה המאוישת הראשונה של קפסולת "דרגון" של SpaceX ב-2021. וייסמן הוא טייס קרב של הצי שהיה גם טייס ניסוי של ה-F-35, והנסן גם הוא טייס קרב, ואחד מארבעה אסטרונאוטים קנדיים פעילים כיום.

אם לוח הזמנים יישמר, הארבעה יטוסו לירח בנובמבר 2024, וזו תהיה הפעם הראשונה שבני אדם טסו לירח מאז משימת אפולו 17 האחרונה ב-1972. משימת ארטמיס 1 הבלתי מאוישת, כזכור, שוגרה בנומבר האחרון, הקיפה את הירח וחזרה לכדור הארץ במסע של 26 ימים, ששבר את שיא משך הטיסה של אפולו.

החללית ארטמיס נחתה חזרה בכדור הארץ/נאס"א

יחד עם זאת, הארבעה רק יראו את הארץ המובטחת ולא ינחתו על הירח. זה יקרה במשימת ארטמיס 3, שמתוכננת לכשנה אחר כך, בדצמבר 2025, שתעשה שימוש בטיל סטארשיפ של SpaceX. אוריון לעומת זאת, היא חלק ממערכת שיגור החלל הביתית של נאס"א, ה-SLS, כאשר משימת ארטמיס 2 היא כשלעצמה חצי ניסוי כלים: במשימה יבחנו גם המערכות תומכות החיים, תקשורת ובקרת טיסה, לעומת ארטמיס 1 , וזו גם הסיבה שהאסטרונאוטים הפעם רק ינופפו לשלום ללוויין שלנו ולא ינחתו על אדמתו.

מערכת ה-SLS של נאס"א סבלה מתקלות, בעיות מנוע, ודליפות במהלך הפיתוח, והייתה צריכה להתמודד גם עם סופות הוריקן שפקדו את כן השיגור. במקור תכננה הסוכנות את הנחיתה המחודשת על הירח ל-2024, אולם לוח הזמנים התעכב בגלל הבעיות הטכניות. יצויין שהדרך לשיגור עוד ארוכה, ויתכנו גם עיכובים בין שתי המשימות הבאות של ארטמיס, ועד שכף רגל אדם תנחת שוב על אדמת הירח.

  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א
  • ירח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully