וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אסטרונאוטים: רשת דור רביעי תגיע לירח עוד השנה, וזו הסיבה

עודכן לאחרונה: 7.4.2023 / 15:56

לנוקיה הפינית יש תוכניות שאפתניות - הם רוצים לאפשר לאסטרונאוטים לגלוש באינסטגרם - גם מהירח. כך נוקיה עומדת לחבר את הירח

הירח כפי שצולם על ידי חללית אוריון של נאס"א. NASA,
הירח כפי שצולם על ידי חללית אוריון של נאס"א/NASA

רק אתמול סיפרנו לכם על ארבעת האסטרונאוטים שנבחרו לטוס לירח, אבל בתערוכת המובייל העולמית הגדולה בברצלונה בחודש שעבר, הודיע המהנדס הראשי של נוקיה כי הם עומדים גם לחבר את הירח - עם רשת דור רביעי מאוחר יותר השנה.

נוקיה, למי שלא זוכר, היא לא רק חברה של סמארטפונים (הייתה, כעת בבעלות נפרדת) אלא גם חברת תקשורת סלולארית, המייצרת אנטנות וציוד עבור מפעילות רשתות סלולר ברחבי העולם, ועכשיו - גם מחוצה לו. נוקיה מתכננת לפרוש רשת סלולר דור רביעי על אדמת הירח עד סוף השנה הנוכחית.
ואיך זה יקרה בלי בני אדם שינחתו שם עד 2025? תחנת הבסיס, תאופסן בתוך נחתת, ותקבל את החשמל הדרוש לה מפאנלים סולאריים שיותקנו על גבי רכב מלווה - שגם יתקשר עם תחנת הבסיס, ויוכל לשמש אסטרונאוטים להעביר וידאו בזמן אמת לחדר הבקרה בכדור הארץ, וכמובן, גם לתקשר ביניהם.

הלוגו החדש של נוקיה. רויטרס
בעזרת נוקיה: רשת דור רביעי בירח/רויטרס

את הדרך אגב הציוד יעשה על גב טיל של SpaceX. האנטנה הסלולארית החללית מיועדת להיות מוצבת בדרום הירח, במכתש שקלטון, וכמובן, כל הציוד הותאם להתמודד עם התנאים הקשים השוררים בחלל מבחינת טמפרטורה וקרינה, ועל פני הירח שלנו נטול האטמוספירה כזכור.

ומה נוקיה מרוויחה מהסיפור היקר והמורכב הזה? מידע. החברה מקווה לחקור כך פיזור של גלי רדיו על פני הירח נטול התכסית. על כדור הארץ יש "הפרעות" בדמות עצים, בניינים ועצמים אחרים המשפיעים על התפשטות גלי רדיו ועל תקשורת בין התקנים. על הירח השטח הוא, בואו נאמר, הרבה יותר פתוח. תאריך השיגור עדיין לא נקבע, אבל אם התוכניות של נוקיה יתממשו, האסטרונאוטים שינחתו על הירח לא יצטרכו לחפש מקום עם קליטה...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully