וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לחולי ניקיון: השואב-שוטף שהוכיח שיש הצדקה למוצר מהסוג הזה

19.4.2023 / 9:53

שוק שואבי האבק השוטפים הולך ומתרחב בשנים האחרונות, ובפעם הראשונה מצאנו מוצר שמצדיק את קיום הקטגוריה שעד כה הפכה פעולה די פשוטה - למורכבת. ואיפה (עדיין) קיים חסרון? הסקירה המלאה

Roidmi Neo. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Roidmi Neo/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

הפעולה שרוב האנשים הכי שונאים היא ניקיון הבית - צריך לטאטא או לשאוב, לשפשף ולהתמודד לעיתים עם כתמים קשים (בעיקר בבית עם ילדים). הפתרון שיותר ויותר אנשים מצאו הוא שואב אבק אלחוטי - הוא קומפקטי ופונקציונלי, אבל בדרך כלל הוא חלק אחד מתוך הסיוט הכולל שנקרא ניקיון. ולמה כל ההקדמה הזאת? כי גם ב-2023 לחולה ניקיון כמוני היה קשה להאמין שיש פתרון טכנולוגי בצורת שואב-שוטף, Roidmi Neo שמו, שיצליח לרצות את ה-OCD הקשה שלי, והופך פעולה מאוד פשוטה למורכבת. ואת האמת? התמכרתי לצליל ולעברית הרובוטית של המכשיר הזה (נגיע לזה בהמשך).

Roidmi Neo. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גם ב-2023 לחולה ניקיון כמוני היה קשה להאמין שיש פתרון טכנולוגי בצורת שואב-שוטף/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עיצוב

מדובר במכשיר יפה. הוא לא גדול במיוחד - קצת יותר מדייסון, למשל - וקל לאכסן אותו גם עם משטח הניקוי. הוא מגיע באריזה יחד עם תחנת עגינה שגם משמשת כמטען ומתקן פלסטיק נוסף בו תוכלו להניח את המברשת לייבוש במידת הצורך. עוד פרטים יבשים: ה-Roidmi Neo משלב שני מיכלים - למים נקיים עם נוזל הניקוי ולמים מלוכלכים שמכונת השטיפה אספה.

בסך הכל קיימים חמישה כפתורים: על הידית - כפתור הפעלה/כיבוי, כפתור הגדרות לשינוי מצב הניקוי וכפתור להתזת מים בזמן השימוש. על גבי המכשיר נמצא כפתור למחזור ניקוי עצמי (עליו נרחיב בהמשך) וכפתור סאונד/חיבור אלחוטי.

כמו כן, יש תצוגה שמראה את המצב הנוכחי של המכשיר, חיווי הסוללה, העוצמה, ואפילו את רמת הלכלוך שנמצאת באיזור המטופל. המכשיר סורק את הרצפה לאורך כל השימוש, מזהה את רמת הלכלוך, ומווסת את עוצמת הניקוי לפי חומרת המצב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
Roidmi Neo. ינון, וואלה! טכנולוגיה
חנת עגינה שגם משמשת כמטען/וואלה! טכנולוגיה, ינון

להיפרד מהסמרטוט

קל מאוד ללמוד כיצד להפעיל את ה-Roidmi Neo. ההסבר על כל התפעול של המוצר ערך כ-5 דקות - בסיומן התחיל הניקוי של הבית. ההפעלה הראשונית על ידי כפתור ההפעלה שעל הידית, תפעיל את המברשת והמכשיר יעבוד במצב אוטומטי - הפונקציה שמצאתי כשימושית ביותר. פונקציית ספיגת הנוזלים פועלת נהדר גם כן, ומותירה את הריצפה כמעט יבשה. באשר לאפשרות השלישית, שה-Roidmi Neo מכנה בקול רובוטי "מצב רענון", מדובר למעשה בהליך אלקטרוליזה של המים לחיטוי המברשת והמשטח המטופל (תחליף אקולוגי ובטוח לחומרים אחרים המשמשים לחיטוי), וקשה להעריך שבאמת נעשה חיטוי שלא בניסוי מדעי.

כאמור, כדי לשחרר מים (אפשר להוסיף כמה טיפות בודדות של תמיסת סבון לא מקציף) לוחצים על ההדק שנמצא בידית - וריח הסבון מתפזר בחלל. ה-Roidmi Neo, בניגוד למוצרים אחרים בקטגוריה, פועל כמו מגב וסחבה - ולא צריך לחזור על אותם אזורים כמה פעמים. הוא פולט-ושואב את הנוזלים תוך כדי פעולה. כשמסיימים לנקות את המשטח, כל מה שצריך לעשות זה לשים אותו בטעינה, וללחוץ על עוד כפתור, שגורם לו לנקות את עצמו. יתרון נוסף: לא צריך לעבור עם מטלית יבשה על הרצפה והוא איננו מותיר סימנים.

בכל מקרה, יש גם שני חסרונות שכדאי להכיר: מיכל מים ואחסון נוזלים קטנים ואי היכולת לשאוב מתחת לרהיטים ומשום שאינו מגיע עם אביזרים נוספים. זה אומר שמדובר במוצר שיהיה בנוסף לשואב האבק שלכם - לא במקום.

Roidmi Neo. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
על הידית - כפתור הפעלה/כיבוי, כפתור הגדרות לשינוי מצב הניקוי וכפתור להתזת מים בזמן השימוש/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אפשרות נוסף שכדאי לדעת היא חיבור המכשיר לאפליקציה Mi Home של שיאומי. זה יעזור לכם בעיקר להשתיק את החיווי הקולי שנמאס לשמוע בפעם השלישית, או לקבל התראות על סיום הניקוי העצמי או בעת שהסוללה מלאה.

בשורה התחתונה

האם ה-Roidmi Neo הצליח להפוך לתחליף טוב לניקיון עם שואב, דלי מים, מגב וסמרטוט? חד משמעית. אם סיימתם לבשל והריצפה התלכלה, אם הילדים השאירו שאריות מזון או משקה ואפילו שיערות של חיות מחמד - מדובר במוצר שאוסף כל לכלוך ויחסוך לכם את כל הפעולות הנדרשות לניקיון. מנגד, היתרון היחיד של השיטה הישנה לניקוי הבית הוא שמגב וסמרטוט לא יכולים להתקלקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully