וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלקסי A54 - כמעט כמו מכשיר דגל, רק עם פשרות

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 13:28

ה-Galaxy A54 של סמסונג מנסה לתת תמורה טובה ביחס למחיר - פחות מ-2,000 שקלים. הוא כולל פיצ'רים ששמורים למכשירי דגל, אך כולל גם פשרות שכדאי שתדעו לפני שאתם פותחים את הארנק. הסקירה המלאה

Galaxy A54. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Galaxy A54/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סדרת ה-Galaxy A של סמסונג אחראית על רוב רווחיה של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית - והיא גם זאת שבאה להתחרות בטלפונים חכמים סיניים ברמות המחיר הבינוניות-נמוכות. בחודש מרץ האחרון הכריזה החברה על דור ההמשך של הסדרה - ה-Galaxy A54 וה-Galaxy A34, ונפרדה מסיבה לא ברורה (לפחות השנה) מדגם ה-A73 שזכה לפופלוריות לא מבוטלת. עם ההשקה בישראל, קיבלנו מפרטנר, יבואנית רשמית של סמסונג, את ה-Galaxy A54 לסקירה מעמיקה - וחזרנו עם כמה מסקנות שכדאי שתדעו לפני שאתם בוחרים סמארטפון חדש.

עיצוב

ה-A54 נראה מצוין - הוא בנוי משלדת פלסטיק שנראית כמו אלומיניום מבריק והמסך מצופה בזכוכית Gorilla Glass 5. נכון, זה לא חזק כמו Victus 2, אבל זה די מספיק. עוד בחלקו הקדמי, המסך בגודל 6.4 אינץ' שטוח לחלוטין, ללא קצוות קמורים. עם זאת, סביב התצוגה יש מסגרת שחורה שהורסת מעט את חווית השימוש. מלבד החריר למצלמה הקדמית שקבוע בראש המכשיר ובמרכזו, גם כאן משתמשים בשבכה דקיקה לרמקול האפרכסת שמשולב לתוך השוליים של המסך.

גלקסי A54. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
סביב התצוגה יש מסגרת שחורה שהורסת מעט את חווית השימוש. Galaxy A54/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

פשרה נוספת נמצאת בחלקו האחורי - הגב מחופה בפלסטיק שקוף ומבריק שנראה ואמור להרגיש כמו זכוכית (וגורם לידיים להזיע בקלות). עדשות המצלמה מסודרת בצורה אנכית בחיתוך מדויק, במקום ריבוע או מלבן שמאכלס אותן. הבליטה מגוף המכשיר לא מאוד בולטת ודי אלגנטית. כמו כן, ה-A54 הוא מכשיר קל - 202 גרם בלבד, עם עובי של 8.2 מ"מ.

בצלע ימין נמצא את כפתור ההפעלה וכפתורי הווליום, שממוקמים טוב ונוח. בלחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה נקבל את הסייענית הקולית של סמסונג, Bixby, שזה אחלה (אבל מי באמת משתמש בה בימינו? תפתיעו אותנו בתגובות). מערכת ההפעלה כאן, אגב, היא אנדרואיד 13 במעטפת One UI 5.1 של סמסונג.

Galaxy A54. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המכשיר מגיב נהדר ופותח כל יישום במהירות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חומרה וביצועים

אמרנו שיש פשרות? אז כאן בדיוק תמצאו אותן. המעבד כאן הוא לא Snapdragon של קוואלקום כמו שאנחנו רגילים לפגוש, אלא שבב Exynos 1380, מתוצרתה של סמסונג ומיועד לשוק הביניים. לצד זה, למעבד משודך זיכרון עבודה (RAM) של 6 או 8 גיגה-בייט. מנגד, התצוגה היא אחד הדברים הטובים ב-A54 - היא כוללת פאנל Super AMOLED בקצב רענון של 120 הרץ, עם תמיכה ב-HDR10+ ובהירות של עד 1000 ניט.

הצג עצמו מאוד כייפי לשימוש, הוא קריא ברוב תנאי התאורה (לא בשמש ישירה!) הצבעים עמוקים ונהדרים, ובמצבים בהם החלל היה חשוך הייתי צריך להנמיך מעט את הבהירות. עוד בצד החומרה, חיישן טביעות האצבע נמצא מתחת למסך, יש כאן תמיכה ב-5G, סוללת 5,000 מיליאמפר-שעה ונפח אחסון של 128 גיגה-בייט.

ואיך הביצועים של ה-A54 בפועל? המכשיר מגיב נהדר ופותח כל יישום במהירות. כך למשל, הצלחתי לפתוח יותר מ-10 אפליקציות ברקע ולחזור אליהן במהירות. היו פה ושם שיהוקים קטנים בממשק, אבל זה לגמרי נסלח. ומה לא מצא חן בעיניי? סמסונג מעמיסה לא מעט ג'אנק על המכשיר. נכון, לא חסר מקום באחסון, ועדיין - מלבד דברים סבירים שמותקנים מראש כמו נטפליקס, או פייסבוק, יש כאן אפליקציות ביתיות של החברה שסביר שרוב המשתמשים לא באמת צריכים.

Galaxy A54. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שלושה חיישנים בגב המכשיר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

באשר לסוללה, שימושים יומיומיים במכשיר - כדוגמת צפייה ביוטיוב ובנטפליקס, התכתבויות בוואטסאפ, ורשתות חברתיות - סיפקו יותר מיממה וחצי ללא טעינה. עם זאת, יש נקודה שחשוב לזכור: אין כאן יכולת טעינה אלחוטית.

מצלמה

ל-A54 מערך צילום עם 4 חיישנים: 50 מגה פיקסל התומך בפוקוס אוטומטי וייצוב אופטי (OIS), חיישן רחב 12 מגה פיקסל עם f/2.2 ומצלמת מאקרו ברזולוציית 5 מגה-פיקסל. מצלמת הסלפי של המכשיר היא באיכות 32 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.2.

צילום עם הגלקסי A54. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הגלקסי A54/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם הגלקסי A54. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הגלקסי A54/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם הגלקסי A54. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הגלקסי A54/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בכל אופן, לא הייתה אחידות בתמונות. באור יום המצלמה סיפקה תמונות טובות עם צבעים טבעיים ופירוט לא רע, ובחלק אחר, בתנאי תאורה שונים, קיבלתי צילומים עם צבעים מעט חיוורים ו-"רעש" באזורים חשוכים. חשוב להזכיר: כברירת מחדל המכשיר מצלם ב-12 מגה-פיקסל וכדי לצלם ב-50 מגה-פיקסל יש להפעיל את האפשרות בהגדרות בתוך ממשק המצלמה.

בצילומי דיוקן עם אפקט טשטוש רקע, התוצאות היו מצוינות - וזיהוי האובייקט היה נהדר. בצילומי לילה המצלמה הצליחה לייצר תמונות עם תאורה רבה, אבל עדיין מדובר בתוצאה בינונית עם מריחות.

בשורה התחתונה

ה-Galaxy A54 נמכר ב-1,799 שקלים ברשת חנויות פרטנר. נכון, אולי לא מדובר בתמורה הכי טובה לכסף שלכם וייתכן ותמצאו אלטרנטיבות סיניות טובות יותר - וזולות יותר. ועדיין, מדובר במכשיר מצוין, עם מצלמה טובה ומסך איכותי שעשויים לספק משתמש ממוצע שרוצה להישאר עם מותג מוכר שהוא מכיר. זקוקים למפלצת ביצועים? זה לא הסמארטפון בשבילכם.

  • עוד באותו נושא:
  • גלקסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully