וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI מזהיר: אל תטענו סמארטפונים בעמדות טעינה ציבוריות

13.4.2023 / 23:18

הבולשת הפדרלית הוציאה בשבוע שעבר אזהרה לאזרחים שבה הם ממליצים שלא להשתמש בעמדות טעינה ציבוריות לטעינה של סמארטפונים. החשש הוא שהאקרים פורצים את המתקן ומתקינים בכבלי הטעינה שבבי ריגול השואבים מידע מהמכשיר. כיצד להישמר? השתמשו בשקע ובמטען שלכם

מתיחת המטען המרגיזה ש"מתרוצצת" בשדות תעופה/Reddit

לשכת החקירות הפדרלית, הידועה יותר בראשי התיבות שלה FBI, הוציאה בשבוע שעבר אזהרה לאזרחים, שבה הסוכנות ממליצה שלא להשתמש בעמדות טעינה ציבוריות, כמו אלה המצויות בשדות תעופה, מלונות, תחנות רכבת ועוד. החשש הוא שהאקרים ישתמשו בהן כדי לגנוב מידע ממכשירים. על סכנה זו דווח לא מעט כבר בעבר.

מסגרת התקיפה, המכונה גם Juice Jacking ("סחיטת מיץ" בתרגום חופשי), האקרים משתמשים בתקעים וכבלי ה-USB בתחנות הציבוריות כדי להחדיר נוזקות או לשאוב מידע מהסמארטפונים שמתחברים אליהן לשם טעינת הסוללה. לצורך העניין, האקרים יכולים להוסיף שבב בתוך הכבל הקיים, או לפרוץ את גוף התחנה ולחבר את הכבל המשתרבב החוצה להתקן משלהם שמוסתר בתוך הגוף של עמדת הטעינה. באופן דומה ומוכר, ה-FBI גם ממליצים שלא לעשות שימוש ברשתות ויי-פיי ציבוריות.

עמדת טעינה לסמארטפון. ShutterStock
עמדת טעינה לסמארטפון/ShutterStock

הנזקים האפשריים ממתקפה כזו יכולים לנוע משאיבת אנשי הקשר ומידע רגיש אחר מהטלפון שלכם, דרך השתלת נוזקות ועד השתלטות מוחלטת על הסמארטפון כך שלא תוכלו להשתמש בו.

יש אמנם דרכים ומכשירים מיוחדים להגן על ההתקנים שלכם מפני הסכנות הללו, אבל דרך ההתגוננות הכי זולה ופשוטה היא - לא להשתמש בעמדות טעינה ציבוריות, אלא פשוט לסחוב אתכם מטען וכבל משלכם, ולהתחבר לשקע חשמל רגיל במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully