וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גנבו לי משכורת של חודשיים": שכפלו עשרות כרטיסים - ושדדו כסף. כך תיזהרו

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 14:12

עוקץ הכספומטים, שכולל התקנה של רכיב לקריאת כרטיסים, חוזר - ובגדול. לקוחות סניף בנק הפועלים בחדרה הופתעו לגלות בסוף השבוע שכסף נגנב מחשבונם. מהבנק נמסר בתגובה: "אנו פועלים באופן יזום בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל על מנת לאתר עבריינים"

כספומט, בנק הפועלים, 9 בינואר 2023. ראובן קסטרו
כספומט, בנק הפועלים, 9 בינואר 2023/ראובן קסטרו

הונאות הכספומטים, שהפכו לנפוצות מאוד בשנים האחרונות - נמשכות. לידי מערכת וואלה! טכנולוגיה הגיע מידע כי עשרות לקוחות סניף בנק הפועלים בחדרה, הופתעו לגלות שכסף נמשך מחשבונם במהלך סוף השבוע האחרון. והתרגיל פשוט - עבריינים ממקמים מעל לפתחי האשראי סורק כרטיסים שמעתיק את פרטי האשראי ומאפשר להם לגנוב כסף מהחשבון. לצד זה, מותקנת מצלמה בצד הכספומט המצלמת את הקוד האישי של הלקוח.

"משכו כסף פעמיים בליל שישי ועוד פעמיים בליל שבת. סך הכל משכו 12,000 ש"ח ב-4 משיכות", מספרת ד' בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה. "הלכנו אתמול למשטרה להתלונן והיו שם עוד שניים עם אותה תלונה. הבוקר הלכנו לסניף הבנק והיו שם עוד 7 אנשים שנגנב להם כסף באותה צורה. הסכום הזה זה חודשיים עבודה".

המשיכות מהכספומט. צילום מסך,
"משכו כסף פעמיים בליל שישי ועוד פעמיים בליל שבת". תיעוד המשיכות באפליקציה/צילום מסך

כיצד תוכלו להתגונן?

ראשית, אם אין ברשותכם כרטיס חכם הכולל שבב אלקטרוני (צ'יפ) - כדאי לשדרג לאחד כזה, שכן כרטיסים מהסוג הזה לא ניתן לשכפל. על כל מקרה, בחברת אבטחת המידע ESET אומרים כי קודם כל תמיד כדאי להשתמש בדרך המסורתית ולהסתיר עם היד השנייה את פעולת הקלדת הקוד הסודי, זה גם יעזור להסתיר את הקוד הסודי ממי שעומד מאחוריך בכספומט וגם ימנע עוגמת נפש במידה ומותקנות בכספומט מצלמות מסוג זה.

עוד מוסיפים ב-ESET כי כדאי לפני שאנחנו מכניסים את כרטיס האשראי לוודא שאין התקן נוסף על פתח כניסת הכרטיס, ניתן לנסות לנענע את החלק שאליו אנחנו מכניסים את כרטיס האשראי על מנת להבטיח שאין התקן נוסף על קורא הכרטיסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מבנק הפועלים נמסר בתגובה

"מדובר בזיוף כרטיסי משיכת מזומנים (ללא צ'יפ) באמצעות התקנת ציוד חיצוני במכשירים אוטומטיים למשיכת מזומנים - של הבנקים או של חברות פרטיות. אנו פועלים באופן יזום בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל על מנת לאתר עבריינים, למנוע ולעצור עבירות מרמה, זיוף והונאה בכרטיסי אשראי, לצד זיכוי של הלקוחות שניזוקו. בכל מקרה של חשד להונאה אנו קוראים ללקוחות לפנות לבנק או לחברת כרטיסי האשראי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully