וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה אנושה לגוגל: סמסונג עשויה להפוך את Bing למנוע החיפוש במכשירי גלקסי

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 13:15

הידיעה שסמסונג שוקלת לעבור ל-בינג חוללה זעזוע אצל מלכת החיפוש שפתאום הכתר שלה בסכנה. לפי דיווחים, גוגל עובדים בספרינט על תשובה למוצרי החיפוש של מיקרוסופט - שפתאום עקפו אותה בחדשנות

סמסונג. ShutterStock
סמסונג/ShutterStock

חברת האם של גוגל, אלפאבית, איבדה אתמול (שני) 55 מיליארד(!) דולר משוויה במניות, אחרי שנודע שסמסונג שוקלת להחליף בטלפוניה את ברירת המחדל של מנוע החיפוש מגוגל לבינג. ומדובר באובדן הכנסה בשווי של שלושה מיליארד דולר בשנה.

הפאניקה שאחזה בגוגל לפי דיווח של הניו יורק טיימס היא לא מקרית - מאז שמיקרוסופט שילבה לאחרונה את טכנולוגיית הבינה המלאכותית ChatGPT במנוע החיפוש בינג, גוגל נמצאת בעמדת נחיתות טכנולוגית, ועוד במוצר שמהווה את ליבת עסקיה. לכן, אין פלא שבמשרדים של גוגל חל עכשיו מירוץ לספק מענה ולצאת עם מוצר מבוסס בינה מלאכותית משלה.

על פי הדיווח, במאמץ, שכונס תחת השם "פרויקט מאגי", משתתפים מהנדסים, מעצבים ומנהלים, במה שכונה "חדרי ספרינט", ליצור מנוע חיפוש חדש שייתן תוצאות אישיות ומותאמות יותר מאשר מנוע החיפוש הנוכחי, בניסיון לצפות את צורכי המשתמשים, כמו גם לשלב רכיבי בינה מלאכותית במנוע הקיים.

חיפוש בגוגל. ShutterStock
גוגל נמצאת בעמדת נחיתות טכנולוגית, ועוד במוצר שמהווה את ליבת עסקיה/ShutterStock

האיום של סמסונג (ובעקבותיה אפל - חוזה ברירת המחדל של גוגל איתה עומד בפני חידוש בשנה באה, וכאן מדובר בחוזה של 20 מיליארד דולר...), הוא הסדק הראשון בהגמוניה המוחלטת של גוגל בעסקי החיפוש הרשת, שהניבו לה 162 מיליארד דולר רק בשנה שעברה. סמסונג עוד לא הגיעה להחלטה בנושא, אבל עצם העובדה שהם שוקלים את המתחרים גרמה לזעזוע בגוגל.

התוכניות של גוגל לעיצוב מחדש של מנוע החיפוש המסורתי שלה, עדיין בשלבים מוקדמים ללא תאריך יעד לשחרור של טכנולוגיית החיפוש החדשה. בינתיים למעלה מ-160 עובדים עובדים בקדחתנות כדי לשלב רכיבי בינה מלאכותית למנוע הקיים, לפי הדיווח בטיימס. ההנחה היא שעדיין תישמר ההטייה לטובת פרסומות המובילות לרכישה, שכן מודעות מבוססות מונחי חיפוש הן עדיין מנוע ההכנסות העיקרי של גוגל. מנוע הבינה המלאכותית החדש בארד, לא מכיל מודעות וההנחה בתעשייה שמנועי הבינה המלאכותית יהפכו את מודעות מבוססות מילות חיפוש לפחות רלוונטיות למשתמשים.

לפי מסמכים פנימיים, לגוגל יש שורה של מוצרים בפיתוח שנועדו לתת מענה למה שמיקרוסופט כבר הציגה למעשה בתוך דפדפן אדג': כלי שנקרא GIFI, ישתמש בבינה מלאכותית כדי ליצור תמונות, Tivoli Tutor הוא כלי ללימוד שפות באמצעות שיחות עם המשתמש, ומוצר אחר, Searchalong, יאפשר חיפוש חכם דרך דפדפן כרום.

לארה לוין, דוברת של גוגל, הגיבה לטיימס בהצהרה: "לא כל סיעור מוחות או רעיון למוצר מוביילים להשקה, אבל כמו שציינו בעבר, אנחנו נרגשים להביא תכונות מבוססות בינה מלאכותית לחיפוש, ונפרסם פרטים נוספים בקרוב"/

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully