וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים להקים סטאראטאפ? לא בטוח שזה בריא לכם

Startup Snapshot מוציאה דוח מחקר חדש הממוקד בבריאות נפשית של מייסדי סטארט-אפים. ספוילר: זה לא ממש טוב לנפש: "הוצאות מבהירות את הבדידות הרבה של מנכ"לים"

איש עסקים מאוכזב. ShutterStock
הרבה לחצים/ShutterStock

Startup Snapshot, פלטפורמת שיתוף מידע לתעשיית הסטארט-אפים, הכריזה היום על תוצאות של מחקר חדש - "העלות הנסתרת: ההשפעה של סטרס על הרווחה הנפשית של מייסדים ומנכ"לים בסטארט-אפים". המחקר מבוסס על מידע שנאסף ממעל ל- 400 מייסדי סטארט-אפים מרחבי העולם.

הדוח מביא שקיפות לתוך עולמם הנחבא של מייסדי הסטארט-אפים, עם התייחסות לנושא הקריטי של רווחתם הנפשית. המסקנות העי קריות כוללות כי 72% מהמייסדים מדווחים שהבריאות הנפשית שלהם נפגעה ממסלול היזמות, 37% סובלים מחרדות, 93% מהמייסדים היו חוזרים על אותו מסלול למרות המחיר ה אישי הכבד ורק 23% מסתייעים בגורמים חיצוניים לקבלת סיוע מקצועי .

"במחקר החדש שלנו אנו חותרים להביא שקיפות בנוגע למצבם הנפשי של יזמים", אומרת יעל בנימין, מייסדת ומנכ"לית Startup Snapshot. "הצלחנו לחשוף את העלויות הנסתרות - פיזיות , רגשיות וקוגניטיביות, שיזמים מתמודדים איתם במהלך בניית הסטארט-אפים . המטרה של המחקר היא לפתח שיח שמנרמל ומעודד את הפתיחות סביב האתגרים והלחצים שכרוכים בתהליך היזמות. על ידי התבוננות פנימה על המורכבות הרגשית של היזמים עצמם, אנו מקווים לספק להם את המודעות העצמית הנדרשת שתאפשר להם לייצר שינוי בהתנהגותם ובכך מציאות בריאה יותר לעצמם, רגשית ופיננסית, עם הבנה כי השניים יחדיו קשורים ובלתי נפרדים".

יעל בנימין, מייסדת ומנכ"לית Startup Snapshot. יחצ,
יעל בנימין, מייסדת ומנכ"לית Startup Snapshot/יחצ

"היום יותר קשה מתמיד במישור הנפשי להיות יזם. אתה חייב לפטר עובדים, לחתוך בעלויות ולנווט סבבי גיוס בשווי נמוך יותר, בזמן שאתה שומר על אופטימיות בבואך להמשיך למכור את החלום, ולדרבן את כולם להמשיך קדימה במהירות גבוהה יותר מתמיד", אומר צחי וייספלד, סגן נשיא אינטל ומנכ"ל אינטל איגנייט העולמית.

"תוצאות המחקר מבהירות את הבדידות הרבה של מנכ"לים בתהליך היזמות, ומזהה את הצורך הברור שלהם לאמץ תמיכה ממקורות בלתי תלויים וחסרי אג'נדה אסטרטגית הקשורה לחברה", אומר נמרוד ורומן, מנכ"ל קונסיגליירי ושותף במשרד עו"ד ארנון, תדמור- לוי.

"זה נהיה ברור, במיוחד בסביבה הכלכלית של היום, שהבריאות הנפשית של יזמים זה נושא קריטי לכל בעלי העניין בחברה, מעובדים, קו- פאונדרים, משקיעים ולקוחות", אומרת ליאת אהרונסון, יו"ר מרכז זל ליזמות מאוניברסיטת רייכמן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
צחי וייספלד. עומר הכהן,
צחי וייספלד - סגן נשיא אינטל ומנכ"ל אינטל איגנייט/עומר הכהן

הדוח נוצר על ידי Startup Snapshot בשיתוף פעולה עם אינטל איגנייט, משרד עו"ד ארנון, תדמור- לוי, ומרכז היזמות זל באוניברסיטת רייכמן הדוח המלא ניתן לצפייה בלינק.

ממצאים נוספים כוללים

  • בשנת 2023 עדיין יש סטיגמה שלילית סביב קבלת תמיכה מקצועית בנושאים הקשורים למצב רגשי. במפתיע, הסטיגמה משתנה מאוד לפי מין וגיל - 55% מהגברים מאמינים שיש סטיגמה שלילית בקבלת תמיכה רגשית מקצועית, בהשוואה ל -29% מהנשים.
  • הסטיגמה השלילית גבוהה יותר עבור יזמים צעירים, 59% מהיזמים מתחת לגיל 35 מדווחים על סטיגמה שלילית, בהשוואה ל-47% מעל גיל 35.
  • להיות במצב של מכירת החלום לאורך זמן זה מתיש - 81% מהיזמים מדווחים שהם לא משתפים בפתיחות את הסטרס, אתגרים והפחדים שלהם, מחשש שיתפרש כחולשה ויפגע בסיכויי ההצלחה שלהם.
  • פאונדרים מביאים הביתה את הדאגות - 47% משתפים את האתגרים והסטרס עם בן/בת הזוג בתדירות גבוהה, ו -41% משתפים רק מידי פעם. נשים משתפות יותר - 28% יותר נשים משתפות בתדירות גבוהה ביחס לגברים.
  • למי יזמים פונים לקבלת תמיכה? משקיעים מדורגים במקום אחרון. 90% מהיזמים מדווחים כי הם לא משתפים את הסטרס והאתגרים עם המשקיעים, מתוך דאגה כי השקיפות תשפיע על היכולת שלהם לגייס סבבים נוספים.
  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully