וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות ל-ChatGPT: אילון מאסק מקים חברת בינה מלאכותית משלו

האם אילון מאסק חותר להקמת חברה שתפתח גם היא בינה מלאכותית בדומה ל-ChatGPT ובארד של גוגל? סימנים מעידים שכן והאיש אף התבטא בנושא בראיון טלוויזיוני

אילון מאסק באירוע יום המשקיעים של טסלה ב-1 במרץ 2023. טסלה,
אילון מאסק באירוע יום המשקיעים של טסלה ב-1 במרץ 2023/טסלה

לאחרונה התגלה כי מאסק שינה את הבעלות של טוויטר תחת חברה שהוא מכנה X קורפ (תאגיד X), ואף הגיש מסמכי הקמה לחברה בשם X.AI. הבעלים והמנכ"ל של טוויטר, והמייסד של טסלה ו-SpaceX, אמר שהוא רוצה ליצור "אפשרות שלישית" מלבד ChatGPT של OpenAI שנתמכת בידי מיקרוסופט, ו-Bard של גוגל, שעליה סיפרנו לכם כאן אתמול (שלישי).

בראיון לפוקס ניוז, הוא קרץ לצופי הערוץ בטענה שהוא חושב לקרוא לה TruthGPT, ושמטרתה יהיה חקר האמת והבנת היקום. מאסק גם הודה שהוא נמצא בעמדת נחיתות לעומת מתחרותיו שכבר יצאו עם מוצרים או שועטות לעברם.

עדויות נוספות למאמץ בניית הבינה המלאכותית של מאסק כוללות רכש של אלפי מעבדים גרפיים (GPU) שיכולים לשמש גם לפרויקטי חישוביות מורכבים כמו בינה מלאכותית, ואף שכר חוקרים ממאמץ הבינה המלאכותית של גוגל, DeepMind, עבור פרויקט עלום בתוך טוויטר. לא ברור האם שתי היוזמות קשורות אחת לשניה.

מאסק כזכור, מודאג מהכיוונים שאליהם הולכת הבינה המלאכותית, ואף היה מחותמיו של מכתב גלוי שקרא לעצור מאמצי פיתוח של בינה מלאכותית מתקדמת מחשש שהיא מזיקה לאנושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully