וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזר הביתה: לוויין ישן של נאס"א התרסק מעל שמי אוקראינה

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 17:27

לוויין RHESSI של נאס"א שחדל מלפעול ב-2018, חזר הבוקר לכדור הארץ אחרי כ-20 שנה בחלל. הוא צפוי נשרף באטמוספירה ברובו - והתרסק מעל שמי אוקראינה

לוויין המחקר RHESSI. NASA,
לוויין המחקר RHESSI/NASA

לוויין המחקר RHESSI של נאס"א (אגב, ה-RH בשמו הם ראובן הרמתי, אסטרונום יהודי ממוצא הונגרי שעבד 30 שנה בסוכנות החלל, והלוויין נקרא על שמו לאות כבוד), שעסק בחקר השמש מאז 2002 עד שחדל מלפעול ב-2018 בשל תקלת תקשורת, התרסק הבוקר (רביעי) באטמוספירה של כדור הארץ, מעל שמי קייב, בירת אוקראינה.

זהו לוויין קטן יחסית במימדיו, משקלו פחות מ-300 ק"ג, ומרבית גופו עומד להישרף באטמוספירה בזמן הכניסה מחדש שלו והצניחה אל מותו הסופי. ההערכות הן שחלקים מגופו עשויים לשרוד את החום החורך שנוצר כתוצאה מחיכוך עם האוויר והמהירות, אבל הסיכוי שהם יפגעו באדם הוא נמוך ועומד על 1 ל-2,467.

צניחת המוות של RHESSI היא תזכורת עצובה לכמות הגרוטאות שמסתובבת לה בחלל. למעלה מ-30,000 פיסות של נשורת מסלולית מנוטרים כיום, בשעה שעצמים רבים נוספים שנמצאים מעל לראשינו, הם אפילו לא ברי מדידה. סוכנות החלל האירופית מעריכה שכמיליון עצמים קטנים (שגודלם בין סנטימטר אחד לעשרה), חגים מעל כדור הארץ בכל רגע נתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully